حضور هسته‌های سازمان‌یافته در ناآرامی‌های اخیر

گروه سیاسی/ احمد وحیدی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور، نکات قابل توجهی در خصوص میزان دریافتی‌های برخی از آشوبگران سازمانی عنوان کرد. او با بیان اینکه برخی اغتشاشگران در خارج آموزش دیده بودند، گفت: برای یکی از اینها مرتب پول واریز می‌شد و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود و به برخی برای هر کوکتل‌مولوتف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور که در نخستین همایش ملی جهادگران تبیین دانشگاه سخنرانی می‌‌کرد، با اشاره به نقش رسانه‌های معاند در آشوب‌های اخیر تأکید کرد: جالب است کسانی که به ایران ایراد می‌گرفتند که چرا از غزه و لبنان حمایت می‌کند، امروز کارهای خود را با شبکه فارسی زبان وابسته به عربستان سعودی تطبیق می‌دهند. عربستانی که در یک روز ۸۲ نفر را گردن زد یا اینکه به خاطر قطعه قطعه کردن یک خبرنگار آنقدر افتضاحات بالا گرفت که حتی امریکایی‌ها هم نتوانستند آن را لاپوشانی کنند.
وحیدی با اشاره به تلاش رسانه‌های غرب و امریکا برای آسیب زدن به انقلاب و مردم یادآور شد: در امریکا ظرف یک هفته ۱۵۰۴ مقاله، در انگلستان در عرض ۹ روز ۷۲۰ مقاله، در اتحادیه اروپا از ۱۶ تا ۲۴ سپتامبر بیش از 2 هزار مقاله از جمله در آلمان ۸۳۰ مقاله، فرانسه ۶۵۵ مقاله، اسپانیا ۲۰۷ مقاله و ایتالیا ۴۹۷ مقاله درباره مهسا امینی نوشته شد. همچنین اعلام شد که ۲۴۰ میلیون توئیت در این خصوص زده شده که اینها برای چند هزار کاربر با استفاده از روبات‌ها است.
در شلوغ‌ترین روز تجمعات ۴۵ هزار نفر شرکت کردند


وحیدی افزود: ببینید دشمن این گونه کار می‌کند، آنقدر ضدحقیقت را حقیقت نشان می‌دهد که برخی باور می‌کنند. در مقابل همه تلاش‌هایی که از سوی دشمنان صورت گرفت در شلوغ‌ترین روز تجمعات اخیر ۴۵ هزار نفر شرکت کردند که بین اینها تعداد زیادی جوان هیجان‌زده و احساسی بودند. البته تعدادی هم سازمان‌یافته و آموزش‌دیده بودند و خیلی خشن برخورد می‌کردند. در ملاقات با برخی مجروحان حوادث اخیر متوجه شدیم که این افراد سازمان‌یافته و آموزش‌دیده به برخی مجروحان گفته بودند که می‌خواهیم چشمت را در بیاوریم و برای همین کار تلاش هم کرده بودند.
وزیر کشور ادامه داد: با مشاهده اقدامات این افراد گاهی تعجب می‌کردیم چگونه یک انسان می‌تواند به این اندازه قسی‌القلب باشد. برخی از اینها در خارج از کشور آموزش دیدند و از خارج هم برای آنها پول می‌فرستادند. درباره یک نفر که مقابل وزارت کشور بازداشت شده بود گفته شد که مرتب به حساب او پول واریز می‌شد و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون به حساب این فرد واریز شده بود.
وی افزود: هسته‌های مختلفی در ناآرامی‌های اخیر فعال بودند؛ مثلاً هسته‌های سازمان‌یافته رژیم صهیونیستی فعالیت داشتند و به برخی برای هر کوکتل‌مولوتف ۵۰۰ هزار تومان داده می‌شد.
حجاب نه؛ با ایران قوی مخالفند
وزیر کشور در ادامه با اشاره به تجمعات برخی دانشگاه‌ها تأکید کرد: در دانشگاه‌ها در اوج شلوغی، چند هزار نفر آن هم از جریان‌های مختلف در تجمعات حضور داشتند؛ این در حالی است که کل دانشجویان ما ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند اما به گونه‌ای جلوه می‌دادند که انگار همه دانشجویان ما در تجمعات حضور داشتند. وحیدی افزود: یکی از اهدافی که دشمنان دنبال می‌کنند، این است که مشروعیت و مرجعیت گفتمان و گفتار انقلاب را از آن بگیرند تا هرچه صدا و سیما و رسانه‌های ملی گفتند بگویند غلط است و هر چه رسانه‌های بیگانه و معاند گفتند بگویند درست است. وزیر کشور در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: واقعاً الان بحث حجاب و بی‌حجابی و گشت ارشاد نیست و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند آنها با ایران قوی مخالفند و امروز می‌بینند که ایران دارد در همه حوزه‌ها رشد می‌کند.