عزاداری دانشجویان در محکومیت جنایت تروریستی شیراز و فریاد یکصدا علیه اقلیت آشوبگر در دانشگاه


دانشجویان دانشگاه‌های الزهرا(س)، تهران، علم و صنعت، امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و شریف در سوگ شهدای حادثه تروریستی شیراز با برگزاری تجمعاتی یاد و خاطره شهدای شاهچراغ را زنده نگه‌ داشتند.
دانشجویان با دست‌نوشته‌هایی با محتوای «کومله داعشی، کافیه آدم‌کشی»، «فتنه‌گر بی‌ریشه، ایران دمشق نمی‌شه»، «این داغ جبران نخواهد شد مگر با اقدام قاطع و خردمندانه» و «ما تا آخر ایستاده‌ایم، مطیع امر رهبریم»، «ننگ ما ننگ ما، آشوبگر شهر ما»، «مرگ بر سلبریتی خائن»، «آشوبگر فتنه‌گر، ننگ به نیرنگ تو» و «زن، زندگی شعارشون، وطن‌فروشی کارشون» اغتشاش و ترور را محکوم و برخورد قاطعانه با عوامل و مسببان و محرکان فتنه‌ و آشوب را خواستار شدند.
دانشجویان شعارهایی چون «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «اگر دوباره کربلا تکرار گردد، آماده‌ایم تا جان ما ایثار گردد»، «یاری نماییم از حسین این زمانه، دشمن اگر با ما سر پیکار گردد»، «فریاد یا محمدا، شیراز شده کرببلا»، «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز» و «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» سر دادند.


به گزارش فارس، دانشجویان دانشگاه تهران با راه‌اندازی دسته عزاداری در سوگ شهدای حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی‌(ع) پس از نماز ظهر از ساعت 12 ظهر با نوای حاج امیر عباسی در مسجد دانشگاه تهران به عزاداری پرداختند.
تجمع عزاداریِ دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) نیز در محکومیت جنایت تروریستی شیراز ساعت ۱۱ و نیم از مقابل مسجد دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.
همچنین، مراسم عزاداری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در محکومیت حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز و سوگواری برای شهدای این فاجعه‌ تلخ ساعت ۱۱:۳۰ در طبقه همکف ساختمان قدیم دانشکده دارو‌سازی برگزار شروع شد و نماز جماعت این دانشجویان نیز در محوطه دانشگاه اقامه شد.
دانشجویان این دانشگاه در ادامه با حضور در دانشگاه تهران به تجمع دانشجویان دانشگاه تهران پیوستند و در تجمعی مشترک علیه آشوب‌گران و تروریست‌ها شعارهایی سر دادند.
در دانشگاه علم و صنعت نیز مراسم عزاداری و یادبود شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ بعد از اقامه نماز برگزار شد.
دانشجویان این دانشگاه در واکنش به شعارهای ساختارشکنانه برخی از دانشجویان شعار «دانشجوی آشوبگر اخراج باید گردد»، «مرگ بر آشوبگر»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» سر دادند.
همچنین دسته عزاداری دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه شهید بهشتی در یادبود شهدای مظلوم حمله تروریستی شیراز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر از روبه‌روی مسجد الزهرا(س) برگزار شد.
دانشگاه امیرکبیر نیز شاهد تجمع و حضور دانشجویانی در محکومیت اغتشاش و ترور بود.
در این دانشگاه نیز دانشجویان با برگزاری تجمعی یاد و خاطره شهدای شاهچراغ شیراز را زنده نگه داشتند. این تجمع بعد از نماز ظهر و مقابل مقبره شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.
به گزارش ایرنا، همچنین، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به مناسبت سومین روز از شهادت مظلومانه شهدای حادثه تروریستی شاه‌چراغ در مسجد این دانشگاه با سردادن شعارهایی این حادثه تروریستی را محکوم کردند. سخنران این مراسم حجت‌الاسلام ‌مهدوی ارفع بود.
مجروح شدن حراست دانشگاه تهران
با سلاح سرد
همزمان با تجمع دانشجویان در سوگ شهدای شاهچراغ، دیروز در آشوب‌های دانشگاه تهران، نادانشجوها با در دست داشتن سلاح سرد دو نفر از نیروهای حراست این دانشگاه و یک نفر از دانشجویان را زخمی کردند.
به گزارش رجانیوز، براساس اعلام حراست دانشگاه تهران زخم‌های این افراد عمیق نیست اما جهت درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند.
کف و سوت آشوب‌طلبان
در مقابل سینه‌زنی برای شهدای شاهچراغ
در پی برگزاری تجمعی که به‌منظور محکومیت حادثه تروریستی شاهچراغ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در حالی که عده‌ای از دانشجویان مشغول سینه‌زنی و عزاداری برای قربانیان این حادثه بودند، عده‌ای از طیف مقابل اقدام به کف زدن و سوت زدن کردند.
به گزارش مهر، دانشجویانی که برای عزاداری حادثه تروریستی شاهچراغ در محوطه دانشگاه حضور پیدا کرده‌اند، در واکنش به کف و سوت‌زنی طیف مقابل، شعار «عزادار دروغگو دست نزن دست نزن» سر دادند.
گفتنی است، این افراد تعداد قلیلی بودند که چهره‌های خود را پوشانده بودند.
سایر اخبار این روزنامه
دست آشوبگران، داعش و افراطیون مدعی اصلاحات در یک کاسه قلب ایران در شیراز، مشهد و همدان تپید تشییع باشکوه و حماسی شهدای حرم شاهچراغ(ع) متخصصان ویرانی در قامت کارشناسان توسعه!(یادداشت روز) اخبار ویژه تضمین اصل سهام در بورس و سود ۲۰ درصدی برای حقیقی‌ها  رئیسی: ایران و ترکیه زمینه‌های فراوانی برای گسترش مناسبات همه‌جانبه دارند عزاداری دانشجویان در محکومیت جنایت تروریستی شیراز و فریاد یکصدا علیه اقلیت آشوبگر در دانشگاه دشمنان همه پس‌اندازشان را در اغتشاشات خرج کردند اما شکست خوردند قبض برق ۸ میلیون مشترک رایگان شد بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در محکومیت حمله تروریستی در شیراز درخواست نجباء از دولت جدید عراق برای اخراج اشغالگران آمریکایی درخواست پدر شهید برای اشد مجازات قاتل فرزندش نیوزویک: داعش از اغتشاشات استفاده کرده و به عملیات دست می‌زند دست آشوبگران، داعش و افراطیون مدعی اصلاحات در یک کاسه دست آشوبگران، داعش و افراطیون مدعی اصلاحات در یک کاسه