حمله‌داعش‌وار به حافظان امنیت

مدعی بودند برای محکوم کردن خشونت نیرو‌های حافظ امنیت به خیابان آمده‌اند، اما خود کف خیابان خون به راه انداختند. شکنجه و قتل حافظان امنیت چه کم از جنایات داعش دارد؟!
روز پنج‌شنبه ظهر از اتوبان کرج- قزوین خبر آمد که اهل آشوب از شهر گذشته و داخل اتوبان آمده‌اند، راه را بر مردم بسته‌اند، به یک شهروند معمم حمله کرده‌اند، یک بسیجی را با چاقو زده‌اند، به ماشین پلیس حمله‌ور شده، پلیس را با چاقو و گلوله زده‌اند و... کم‌کم تصاویر وحشتناک اقدامات اغتشاشگران در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد؛ یک روحانی خونی و تقریباً بیهوش، عبایش را هم دست‌به‌دست می‌کنند و وسیله استهزا قرار داده‌اند، یک سرباز را سلاخی کرده‌اند، در فیلمی دیگر از در باز ماشین فراجا خون بیرون می‌ریزد و حرامی‌ها اسلحه به دست دور آن هستند، زنی به نیروی یگان ویژه که خونین توی ماشین افتاده، لگد می‌زند.
در فیلمی دیگر، زنی که حجاب کامل هم ندارد، از ماشین پیاده شده و به اغتشاشگران با تندی اعتراض می‌کند که چرا مزاحمت ایجاد می‌کنند و با فحاشی آنان روبه‌رو می‌شود. فیلم و شماره پلاک ماشینش را پخش کرده‌اند تا شناسایی شود. باید نگران او بود، چون اهل آشوب نشان داده‌اند که اگر کسی را مقابل خود ببینند، به هر طریقی به او آسیب می‌رسانند.
آشوبگران می‌خواستند در آرامستان بهشت سکینه در کرج مراسم چهلمین روز درگذشت دختری را برگزار کنند که مدعی بودند ۳۰ شهریور ماه به دست نیرو‌های حافظ امنیت در اغتشاشات مهرشهر کرج کشته شده است، اما برای محکوم کردن خشونتی که مدعی آن بودند، با شقاوتی الگوبرداری شده از شقاوت منافقین در دهه ۶۰ و روش آن‌ها در ترور‌های کور آن زمان، خشونت‌های متعدد مرتکب شده‌اند. امثال آن فوتبالیست فراری هم که لیدر حرامی‌های آشوب شده‌اند، آن‌ها را قهرمان می‌نامد و تشویق‌شان می‌کند!


بستن اتوبان و حمله به ماشین‌ها
اغتشاشگران ابتدا از ماشین‌ها می‌خواهند متوقف شوند و در صورت عدم‌توقف با سنگ به سمت آن خودرو حمله می‌کنند. این اقدام باعث ایجاد ترافیک سنگین در هر دو خط اتوبان می‌شود. فارس گزارش داده است: «نیرو‌های انتظامی با حضور در این محل با شلیک گاز اشک‌آور اقدام به متفرق کردن این افراد کردند. در جریان این اغتشاشات یک کیوسک پلیس در میدان حصارک و یک دستگاه ون در بلوار گلدشت به خوارزمی توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده است.»
از عمامه‌پراکنی به شکنجه‌گری رسیده‌اند
حجت‌الاسلام اسماعیلی، مسئول کانون فرهنگی، هنری و مذهبی یکی از مساجد شهرستان نظرآباد استان البرز، فرد معممی است که اغتشاشگران به او حمله کرده‌اند. یکی از نزدیکان او با بیان اینکه وی متأهل و دارای دو فرزند شیرخواره است، می‌گوید: «حوالی ظهر پنج‌شنبه در حوالی خیابان اصلی کمال‌شهر، این روحانی که از کرج عازم منزل خود در نظرآباد بود، با اغتشاشگران مواجه می‌شود که اراذل و اوباش با حمله به ماشین، او را مورد اصابت ضربات چاقو قرار می‌دهند.»
او با اشاره به خرد شدن شیشه‌های ماشین سمند این شهروند می‌گوید: «اغتشاشگران با سه ضربه چاقو از ناحیه سر، کتف و گردن او را مجروح و در کف خیابان رهایش می‌کنند. آن‌ها علاوه بر مجروح کردن وی، وسایل شخصی از جمله گوشی تلفن همراهش را سرقت می‌کنند و مدارک هویتی وی را نیز آتش می‌زنند.»
حمله به شهروندان معمم، آموزش رسانه‌های غربی فارسی‌زبان به آشوبگران بود که با نام «عمامه‌پراکنی» آن را توصیف می‌کنند، اما در واقعیت حمله به خود فرد است و از انداختن عمامه گذشته است.
شهادت یک بسیجی
حسین فاضلی‌هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز هم توضیح داده است: «اغتشاشگران در کمالشهر به یک نیروی بسیجی با سلاح سرد و قمه حمله کردند که متأسفانه این فرد به شهادت رسید. همچنین اغتشاشگران به یک طلبه با سلاح سرد و تفنگ ساچمه‌زنی حمله کردند که برای درمان به بیمارستان منتقل شده است.» روح‌الله عجمی نام این بسیجی شهید است.
فاضلی می‌افزاید: «دستورات لازم برای شناسایی افرادی که اقدام به شهادت نیروی بسیجی در کمالشهر کرده‌اند و همچنین شناسایی افرادی که نسبت به ضرب و جرح طلبه اقدام کرده‌اند، صادر شده است. در جریان اغتشاشات پنج‌شنبه تعدادی از مخلان امنیت بازداشت شده‌اند.»
وی افزود: چند نفر از مأموران فراجا نیز در اغتشاشات پنج‌شنبه مصدوم شدند که اقدامات درمانی در خصوص آن‌ها انجام شده و خوشبختانه حال این مأموران خوب است.
مماشات تمام می‌شود؟
با پایان آشوب در اتوبان کرج- قزوین و رسیدن اخبار آن به مردم، فعالان مجازی خشمگین از آنچه روی داده و عصبانی از دیدن خشونت عریان آشوبگران علیه مردم بی‌دفاع و نیز نیرو‌های حافظ امنیت با توئیت‌هایی تند خواستار پایان مماشات نیرو‌های حافظ امنیت در برخورد با آشوبگران و دادن اختیارات بیشتر به نیرو‌های میدانی شدند. برخی از این توئیت‌ها حاوی انتقاداتی تند به دولت هم بود.
شهادت یک بسیجی مدافع امنیت در لاهیجان
پنج‌شنبه شب هم در لاهیجان یک بسیجی مدافع امنیت و مدافع حرم در جریان اغتشاشات توسط آشوبگران شهید شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه قدس گیلان، بسیجی شهید حمید پورنوروز با سلاح سرد توسط آشوبگران مجروح شد و به درجه رفیع شهادت نائل شد. این شهید والامقام بسیجی سابقه حضور چندین ساله در سوریه به عنوان رزمنده مدافع حرم و نبرد با تکفیری‌ها را داشت.
در همین رابطه، فرمانده سپاه قدس گیلان در پیامی تصریح کرد: بار دیگر فرزند دلیری از استان گیلان قهرمان و خطه دیار میرزا کوچک‌خان جنگلی در سنگر مقابله با دشمنان اسلام، انقلاب و اغتشاشگران جام شهادت سر کشید.
سردار محمد عبدالله‌پور افزود: بی‌گمان عزت و عظمت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل جانفشانی و رشادت‌های رزمندگان راه جهاد و شهادت همچون شهید بسیجی مدافع حرم حمید پورنوروز است و نام این عزیزان بر تارک تاریخ اسلام، ایران و گیلان خواهد درخشید.