382 عملیات ضداسرائیلی در کرانه باختری فقط در یک ماه

  سرويس خارجي-صهيونيست‌ها از سال 1967 كه كرانه باختري فلسطين را اشغال كردند، هيچ گاه به‌اندازه يك سال گذشته شاهد تلفات و درگيري در اين بخش مهم از فلسطين نبوده‌اند. آمار جديدترين درگيري‌ها در كرانه باختري را از راديو ارتش اسرائيل نيز مي توان شنيد. اين منبع خبري عبري زبان شدت درگيري‌ها در كرانه باختري طي چند ماه گذشته را بي سابقه و بسيار شديد ارزيابي كرده و گفته است كه فقط در ماه اکتبر گذشته 382 عملیات تیراندازی، زیر گرفتن، چاقو زدن، پرتاب بمب دست ساز و پرتاب سنگ(به سمت نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست) ثبت شده که در مقایسه با ماه سپتامبر که 254 مورد عملیات بوده، حدود 130 عملیات افزایش یافته است.
شايد با توجه به همين موج درگيري و تنش‌ها در كرانه باختري است كه صهيونيست‌ها در انتخابات اخير به سراغ تندروترين و افراطي ترين احزاب اين رژيم رفتند و جناح راست افراطي با وعده تامين امنيت براي صهيونيست‌ها توانست حدود 64 كرسي را در كنست(پارلمان رژيم صهيونيستي) به‌دست آورد. براساس گزارشي كه نيويورك تايمز روز يكشنبه منتشر كرد، در حال حاضر حدود ۶۲ درصد از صهيونيست‌هاي ساكن در مناطق اشغالي فلسطين خود را راست افراطی می‌دانند، در حالی که در سال ۲۰۱۹ این آمار ۴۶ درصد بود. مسئله دیگر این است که جریان راست در میان جوانان صهيونيستي بیش از همه ریشه دوانده و حدود ۷۰ درصد از آنها را شامل می‌شود. افزايش گرايش راست گرا و تندرو در ميان صهيونيست‌ها بيش از هرچيز ناشي از احساس خطر آنهاست. گروه‌هاي راست گرا و تندرو صهيونيست به شدت از نظامي گري و افزايش حضور نيروهاي امنيتي حمايت مي كنند و انتظار مي رود در دوره جديد جامعه صهيونيست يكي از نظامي‌ترين دوران‌های خود را تجربه كند.
اما به هر ميزان هم كه نظامي گري و شرايط امنيتي در كرانه باختري تشديد شود، به نظر نمي رسد كه صهيونيست‌ها بتوانند در مقابل عمليات مبارزان فلسطيني اقدامي انجام دهند. از همين رو نيز ارتش رژيم صهيونيستي از سه ماه گذشته نابلس را به شدت محاصره كرده و صدها ايست و بازرسي در جاده‌هاي منتهي به اردوگاه جنين در كرانه باختري مستقر كرده تا به زعم خود از طريق محاصره نابلس و جنين بتواند مبارزان فلسطيني را كنترل كند، اما بعيد است كه محاصره اردوگاه‌ها و شهرهاي كرانه باختري دستاوردي براي صهيونيست‌ها داشته باشد.
هر بار هزينه بيشتر مي شود!


بي نتيجه بودن عمليات‌هاي نظامي عليه فلسطيني‌ها را کارشناس نظامی اين رژیم نيز تائيد مي كند. در همين ارتباط، پایگاه صهیونیستی والا به نقل از «امیر بوخبوط»، کارشناس نظامی در تل آويو با اشاره افزايش هزينه مقابله با گروه‌هاي مقاومت فلسطيني نوشت: «مشکلی که ما با آن مواجه هستیم این است که هزینه‌ای که باید هر بار بپردازیم، بیشتر می‌شود.»  از سوي ديگر، در سایه تداوم ترس صهیونیست‌ها از رزمندگان مقاومت فلسطین به ویژه در کرانه باختری، نظامیان رژیم اشغالگر خواستار تهیه جلیقه‌های محافظ برای خود شده‌اند که خریداری آن چند میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) خرج روی دست ارتش این رژیم می‌گذارد. «یوآو زیتون»، خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در اين ارتباط اعلام کرد که فرماندهی مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً ۲۵۰۰ جلیقه محافظ جدید را برای نظامیان ارتش اشغالگر مستقر در کرانه باختری درخواست کرده است. برپایه این گزارش، این درخواست پس از ارزیابی وضعیت کرانه باختری و تداوم عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها مطرح شده است. زیتون گفت: «این درخواست که شامل جلیقه‌های محافظ ضد گلوله است به بخش تدارکات وزارت جنگ ارسال شده است و انتظار می‌رود بلافاصله این تجهیزات برای ارتش رژیم خریداری شود.» این خبرنگار افزود: «انتظار می‌رود که در مرحله نخست این جلیقه‌های به دست نظامیان فعال در عمق فلسطین اشغالی، از جمله واحدهای تیپ کماندویی و نظامیان خط تماس با فلسطینی‌هو برسد.»
افسر آمريكايي: اقدامات اسرائيل جنايت جنگي است
همزمان با تشديد تنش‌ها در كرانه باختري، یک افسر پیشین ارتش آمریکا اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را جنایت جنگی توصیف کرد و خواستار بیان درد و رنج فلسطینیان و متوجه کردن افکار عمومی جهان به این جنایت‌ها شد. سکوت بینیت افسر پیشین ارتش آمریکا در گفت وگو با پایگاه خبری العهد گفت: «خداوند چشمانم را باز کرد تا جنایت اسرائیل و آمریکا را ببینم.» این افسر پیشین آمریکایی خاطرنشان کرد که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین جنایت جنگی و جنایت ضدبشری است.
جنايت جنگي صهيونيست‌ها را در عمليات ضدانساني آنها در روز شنبه نيز مي توان ديد. منابع فلسطینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست روز شنبه یک جوان فلسطینی به نام «مصعب محمد محمود نفل»
(۱۸ ساله ) را به بهانه پرتاب سنگ به سمت اتوبوس شهرک‌نشینان صهیونیست در نزدیکی روستای سنجل در شمال رام‌الله، به شهادت رساندند. به نوشته وبگاه خبری سما، رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که یک گروه از نظامیان ارتش در نزدیکی روستای سنجل دو فلسطینی را که در حال پرتاب سنگ به سمت خودروهای شهرک‌نشینان بودند، رصد کرده و به سمت آنها تیراندازی کردند.
تا كنون بیش از ۱۸۵ فلسطینی در سال جاری میلادی در نتیجه حملات نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به شهادت رسیده‌اند که بیشتر از دو سوم آنها از اهالی کرانه باختری بوده‌اند. از سوي ديگر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین روز یکشنبه، طی بیانیه‌ای، جنایت ترور «مصعب محمد نفل» (۱۸ ساله) را محکوم کرد. جهاد اسلامی در این بیانیه تأکید کرد که جنایت اعدام مصعب در ادامه سیاست تروریستی رژیم اشغالگر برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه و تلاشی بیهوده برای ترمیم چهره این رژیم است.