مراسم تشییع پیکر مرحوم رستم قاسمی با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری

به گزارش ایرنا، پیکر مرحوم سردار رستم قاسمی پس از اقامه نماز، برای خاکسپاری در قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) در جوار شهیدان بدرقه شد و در این قطعه آرام گرفت.
پیش از این نیز مراسم تشییع و وداع با پیکر وزیر سابق راه و شهر‌سازی صبح یکشنبه با حضور رئیس‌جمهور و اعضای کابینه در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهور برگزار شد.
پیکر مرحوم قاسمی شنبه شب در حرم مطهر امام رضا‌(ع) در مشهد مقدس طواف داده شد.
مهندس رستم قاسمی پس از تحمل یک دوره بیماری، پنج‌شنبه ۱۷ آذرماه و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به همرزمان شهیدش پیوست.


سردار پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر مرحوم قاسمی اظهار داشت: سردار قاسمی غیرت خاصی داشت و ما این غیرت را بیش از ۴۰ سال حتی در لحظات نزدیک به مرگش هم دیدیم؛ در طول این سال‌ها در نیروی دریایی سپاه و در کل سپاه و دولت، این یک شاخصه بسیار برجسته او بود.
وی افزود: سردار قاسمی یک لحظه از سپاه جدا نشد و وقتی که وزیر شد، اجازه نداد کسی درخواست کند که پرونده‌اش را به دولت بفرستد؛ او یک ریال هم از جایی غیر از سپاه حقوق نگرفت و این‌طور زندگی کرد.
در این آیین، برخی مسئولان لشکری و کشوری از جمله سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کل کشور، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، علی فدوی جانشین فرمانده سپاه، سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات، حجت‌الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد، علی جعفری مشاور وزیر راه و شهر‌سازی، نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله و سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران حضور داشتند.
آیین گرامیداشت؛ امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی
بنابر اعلام روابط عمومی کل سپاه، آیین گرامیداشت یاد و خاطره این سردار مخلص و مجاهد خدوم با حضور مقامات و مسئولین عالی‌رتبه لشکری و کشوری، همکاران و همرزمان و مردم قدرشناس و شهیدپرور امروز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی برگزار می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
اعدام‌های خیابانی در آمریکا بدون دادگاه و محاکمه از کودک 3 ماهه تا پیرمرد 80 ساله سفر شی‌جین‌ پینگ و بیانیه ریاض (یادداشت روز) اخبار ویژه مدیرمسئول کیهان: آقای شی‌جین پینگ! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید؟! فرانسوی‌ها از ترس تبعات قطعی برق در زمستان سخت به فروشگاه‌ها هجوم بردند گزارش معاریو از تحقیر اسرائیل پس از پیروزی مراکش «جهان عرب ما را به رسمیت نمی‌شناسد» روزانه به‌اندازه نان 25 میلیون نفر صرفه‌جویی آرد شد رفتار متناقض مدعیان اصلاحات درخصوص تمامیت ارضی ایران مراسم تشییع پیکر مرحوم رستم قاسمی با حضور مقامات ارشد کشوری و لشکری نقش اصلاح‌طلبان در زمینه‌‌سازی اغتشاشات اخیر همه ما شهید سلیمانی هستیم درخواست کنندگان حذف ایران از «کمیسیون مقام زن» خود کارنامه قابل قبولی در حقوق زنان ندارند درستکار، ضد انقلاب را با خاک یکسان کرد! مدیرمسئول کیهان: آقای شی‌جین پینگ! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید؟! مدیرمسئول کیهان: آقای شی‌جین پینگ! درباره حاکمیت چین بر تایوان چه نظری دارید؟!