رادان: خودم را وقف آرامش مردم می‌کنم

مراسم معارفه و تکریم فرمانده کل انتظامی کشور سردار احمد‌رضا رادان که روز شنبه هفدهم دی ماه با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده جدید انتظامی کل کشور منصوب شد، صبح دیروز با حضور شماری از مسئولان لشکری و کشوری در محل ستاد مرکزی فراجا برگزار شد. در ابتدای این مراسم سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا حکم انتصاب سردار رادان را قرائت کرد.
در ادامه مراسم سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در جایگاه حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت. وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت مأموران انتظامی در ۱۱۰ روز گذشته برای حفظ امنیت و مقابله با اغتشاشگران گفت: مأموران انتظامی در ۱۱۰ روز گذشته به طور شبانه‌روزی از امنیت و هویت، جانانه دفاع کردند و با ایستادگی، صبر و حوصله و تدبیر، امنیت را به کشور برگرداندند و بر دهان دشمن کوباندند. البته مأموران انتظامی در این مأموریت با کم مهری‌هایی مواجه شدند که به گفته مقام معظم رهبری کسانی که بی‌مهری کردند با‌ید جبران کنند. وی با بیان اینکه دشمنان با ایجاد جنگ ترکیبی می‌خواستند کشور را دچار اغتشاش کنند، اظهار داشت: دوران فرماندهی سردار رادان در انتظامی کل کشور دوران سختی است، چون این‌بار دشمن با جنگ ترکیبی روبه‌روی ما ایستاده است. آن‌ها در دوره‌های قبل راه‌های زیادی برای به آشوب کشیدن کشور انجام دادند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند. آن‌ها امروز با تمام وقاحت مقابل دوربین‌ها قرار می‌گیرند و از آدمکش‌ها طرفداری می‌کنند و با استفاده از امپراتوری رسانه‌ای و فضای مجازی که در اختیار دارند از هیچ کوششی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی فروگذار نمی‌کنند. به همین دلیل الان دوران سختی است، اما سردار رادان مرد دوران سخت و آبدیده است و ان‌شاءالله با انتخاب مدیران کارآمد و با تجربه در این راه موفق می‌شود. وی در پایان گفت: انجام فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بدون امنیت در هیچ کجایی امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل است که جایگاه مهم انتظامی را متوجه می‌شویم. از طرفی هم انتظامی کل برخلاف نیرو‌های مسلح دیگر بیش از ۲۰ نوع مأموریت متنوع که هر کدام مستلزم دانش، تدبیر و تجربه خاص است، انجام می‌دهد.
آسایش و آرامش حق همه شهروندان است
در ادامه سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در مراسم معارفه خود با اشاره به حسن اعتماد فرماندهی معظم کل قوا به وی در واگذاری این مسئولیت مهم گفت: از فرماندهی معظم کل قوا صمیمانه سپاسگزارم و از خدای عالم، قادر و مهربان فروتنانه درخواست می‌کنم مرا در این آزمون دشوار موفق و سرافراز فرماید.


وی افزود: آسایش و آرامش مهم‌ترین حق همه شهروندان با هر گرایش و مرام است و هیچ‌کس از چتر و خدمت و حمایت فراجا بیرون نیست و من با مقام معظم رهبری و با آحاد ملت شریف‌مان پیمان می‌بندم آنچه در توان دارم به کار گیرم و آسایش خود را مشتاقانه فدای آرامش شهروندانی کنم که یا همکیشان من یا همنوعان من هستند.
سردار رادان ادامه داد: همه می‌دانیم که فراجا چه سازمان عظیمی است و چه رسالت سنگینی برعهده دارد؛ تأمین امنیت و آسایش عمومی در این سرزمین پهناور به‌رغم کمبود‌ها و نیاز‌های اساسی، کاری خرد نیست و باید از تک‌تک کارکنان فداکار انتظامی که تاکنون این وظیفه را به بهترین شکل انجام داده‌اند قدردانی و تشکر کنم به‌ویژه از برادر گرانقدر و عزیزم سرتیپ پاسدار، حسین اشتری و سایر سرداران و امیرانی که سکاندار این کشتی در دریای متلاطم سال‌های گذشته بوده‌اند.
فرمانده فراجا در پایان سخنانش هم بر خدمت عاشقانه و شبانه‌روزی به تمامی شهروندان، سرعت و کیفیت بخشی بیشتر به خدمات انتظامی، تدوین و اجرای پیگیرانه معیار‌های اخلاق حرفه‌ای و تکریم مراجعان، احترام به حریم خصوصی و ارزش‌های ملی، ارتباط پیوسته و هدفمند با افکار عمومی، استمداد از نخبگان و فرهیختگان، استفاده از ابزار هنر متعالی و رسانه، رعایت اولویت‌ها و فوریت‌ها در مأموریت‌ها و خدمات، مقابله قاطع با ناامنی‌های اجتماعی و جرائم خرد و کلان تأکید کرد.
درخواست حلالیت
در این مراسم سرادر حسین اشتری فرمانده سابق فراجا با ارائه گزارشی از عملکرد و اقدامات دوران فرماندهی‌اش در هشت سال اخیر، از مردم و مقام معظم رهبری بابت قصور و تقصیرات احتمالی عذرخواهی و طلب حلالیت کرد.