جنجال اسناد محرمانه بایدن و آوار جمهوری‌خواهان بر سر دموکرات‌ها

  سرویس خارجی-در حالی که دموکرات‌های طی ماه‌های اخیر سرمایه‌گذاری ویژه روی عملیات ضدِ جمهوری‌خواهان و شخص دونالد ترامپ بر سر غائله خارج کردن مدارک محرمانه از کاخ سفید کرده بودند، وقوع سناریویی مشابه این بار برای جو بایدن ورق را برگردانده است. پیش از این اسناد فوق محرمانه از منزل شخص ترامپ در فلوریدا پیدا شد که پای رئیس‌جمهور سابق را به دفتر متصدیان امنیتی برای ارائه توضیحات کشاند. تارنمای هیل ضمن انتشار گزارشی در این‌باره نوشته: «نگرانی دموکرات‌ها از آن بابت است که کشف اسناد محرمانه، انتظارات درباره کارزارهای انتخاباتی دوباره جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا را تحت‌الشعاع قرار دهد»، یعنی باعث شود تا بایدن برای انتخاب مجدد به‌عنوان رئیس‌جمهور به مشکل بر بخورد. دموکرات‌ها در نشست‌های محرمانه خود همچنان تردید دارند که بایدن چگونه می‌تواند آنچه را که اتفاق افتاده را مدیریت کند و از تبعات منفی آن جلوگیری نماید. برخی دردسر تازه دموکرات‌ها را با رسوایی ایمیل‌های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی مقایسه می‌کنند. در این رسوایی کلینتون به عنوان وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعتراف کرد که از پست الکترونیکی خصوصی خود برای ارسال نامه‌های محرمانه استفاده کرده است.
در گزارش هیل همچنان تاکید شده که جنجال بر سر کشف اسناد محرمانه در دفتر محل کار سابق و منزل بایدن، فرصت بی‌نظیری را در اختیار جمهوریخواهان قرار داده است. چراکه حملات انتقادآمیز دموکرات‌ها علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف بی‌آی) از اقامتگاهش در فلوریدا را دشوارتر می‌کند. در تحقیقات پلیس فدرال در شهریور سال جاری تعداد زیادی از اسناد محرمانه‌ در اقامتگاه و تفریحگاه ترامپ کشف شد. اف‌بی‌آی در جریان بازرسی خود از محل اقامت دونالد ترامپ در ایالت فلوریدا بیش از ۱۱ هزار سند و عکس دولتی کشف کرد. مستندات نشان می‌دهند اسنادی که برچسب محرمانه داشته‌اند با اقلام دیگری مانند کتاب، مجله و بریده‌های روزنامه‌ها آمیخته شده‌اند. خبرگزاری رویترز همان موقع گزارش داد که محاسبات این رسانه نشان می‌دهد از میان ۱۱۰۰۰ سند و عکس دولتی، ۱۸ مورد برچسب «فوق سری»، ۵۴ مورد برچسب «سری» و ۳۱ مورد برچسب «محرمانه» داشته‌اند.گفتنی است، کاخ سفید به تازگی اعتراف کرد که وکلای جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، اسناد محرمانه بیشتری را در منزل او در ویلمینگتون واقع در ایالت دلاور کشف کرده‌اند، در بازرسی از کتابخانه خصوصی بایدن، در مجموع شش صفحه از اسناد محرمانه پیدا شد. کاخ سفید قبلا گفته بود که تنها یک صفحه از اسناد محرمانه در این محل پیدا شده است. همچنین برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی هم گزارش دادند که در پاییز گذشته اسناد طبقه ‌بندی ‌شده مربوط به ایران، اوکراین و انگلیس که مربوط به دوران معاونت جو بایدن، در دولت باراک اوباما است در یک اقامتگاه خصوصی او کشف شده است.
5 کشته و زخمی در تیراندازی کلیولند
پلیس آمریکا روز گذشته اعلام کرد که بر اثر تیراندازی در خانه‌ای در کلیولند در ایالت اوهایو، سه نفر کشته و دو نفر دیگر به شدت مجروح شدند. «وین دورمند» رئیس‌پلیس کلیولند روز شنبه اعلام کرد که این تیراندازی یک حادثه خانوادگی بود و متهم این تیراندازی بازداشت شده است. بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌دهد که یک مرد، یک زن و یک پسر نوجوان کشته شده‌اند. یک سخنگوی پلیس نیز اعلام کرد که قربانیان این تیراندازی از آشنایان فرد تیرانداز بوده‌اند. پیش از این، سخنگوی کاخ سفید از حجم بالای خشونت‌های مسلحانه در این کشور گفته بود و اذعان کرد که تعداد بسیاری از مردم آمریکا بر اثر خشونت‌های مسلحانه در این کشور کشته می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
رویترز: فروش نفت ایران رکورد 3 سال گذشته را شکست در تحولات جهانی ما کجاییم و آنها کجایند؟! (یادداشت میهمان) دلسوزی برای یک مهره سوخته یا وحشت از ضربه به شبکه جاسوسی غرب؟! جنجال اسناد محرمانه بایدن و آوار جمهوری‌خواهان بر سر دموکرات‌ها پایداری شبکه گاز کشور با وجود سرمای کم‌سابقه رشد قابل توجه زنان در عرصه‌های تخصصی پزشکی، ورزشی، فرهنگ و هنر اعتراف بزرگ عضو وزارت دفاع آمریکا به نقش کشورش در ظهور داعش! تلاش 100 هزار صهیونیست برای سرنگونی افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی روایت رئیس‌جمهور از تبعات انحلال شرکت ذخیره‌‌سازی گاز در دوره قبل جنگنده سوخو۳۵ اوایل سال آینده به ایران می‌آید شاه چگونه آمد و چگونه رفت؟ سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در 10 استان و احتمال وقوع سیل در4 استان خبر داد پایان استقبال اروپا از پناهجویان اوکراینی / رومانی: پناهندگی رایگان نداریم، همه باید کار کنند رویترز: فروش نفت ایران رکورد 3 سال گذشته را شکست اعتراف بزرگ عضو وزارت دفاع آمریکا به نقش کشورش در ظهور داعش! رویترز: فروش نفت ایران رکورد 3 سال گذشته را شکست اعتراف بزرگ عضو وزارت دفاع آمریکا به نقش کشورش در ظهور داعش!