جشن انقلاب زير پرچم ميهن

روز گذشته، 22 بهمن‌ماه، چهل‌وچهارمين مراسم گراميداشت سالگرد انقلاب اسلامي ايران برگزار شد. بنا به نوشته خبرگزاري ايرنا، مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن، در يك هزار و 400 شهر و بيش از 38 هزار روستا شكل گرفت.
برخي از مقامات دولتي و حاكميتي در اين روز براي برگزاري مراسم 22 بهمن، راهي شهرهاي ديگر شدند و در آنجا به سخنراني مراسم پرداختند. اما در تهران ابراهيم رييسي سخنران اصلي مراسم بود. در اين مراسم مطابق سال‌هاي گذشته، حضور مقامات دولتي و حاكميتي در خبرگزاري‌ها تبديل به خبر مي‌شد. حسن روحاني، محمود واعظي و محمدجواد آذري‌جهرمي از چهره‌هايي بودند كه حضورشان در مراسم ديروز تهران، توجه رسانه‌ها را به خود جلب كرد.
غلامحسين محسني اژه‌اي، رييس قوه قضاييه، محمد اسلامي، رييس سازمان انرژي اتمي، علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت، محمد مخبر معاون اول رييس‌جمهوري، علي سلاجقه رييس سازمان محيط زيست، روح‌الله دهقاني فيروزآبادي معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري، غلامعلي حداد عادل مشاور رهبري، هادي طحان‌نظيف سخنگوي شوراي نگهبان، سردار احمدرضا رادان فرمانده كل انتظامي كشور و...  روز گذشته، 22 بهمن‌ماه، چهل‌وچهارمين مراسم گراميداشت سالگرد انقلاب اسلامي ايران برگزار شد. بنا به نوشته خبرگزاري ايرنا، مراسم راهپيمايي روز 22 بهمن، در يك هزار و 400 شهر و بيش از 38 هزار روستا شكل گرفت.
برخي مقامات دولتي و حاكميتي در اين روز براي برگزاري مراسم 22 بهمن، راهي شهرهاي ديگر شدند و در آنجا به سخنراني مراسم پرداختند. اما در تهران ابراهيم رييسي سخنران اصلي مراسم بود. در اين مراسم مطابق سال‌هاي گذشته، حضور مقامات دولتي و حاكميتي در خبرگزاري‌ها تبديل به خبر مي‌شد. حسن روحاني، محمود واعظي و محمدجواد آذري‌جهرمي از چهره‌هايي بودند كه حضورشان در مراسم ديروز تهران، توجه رسانه‌ها را به خود جلب كرد. غلامحسين محسني اژه‌اي رييس قوه قضاييه، محمد اسلامي رييس سازمان انرژي اتمي، علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت، محمد مخبر معاون اول رييس‌جمهوري، علي سلاجقه رييس سازمان محيط زيست، روح‌الله دهقاني فيروزآبادي معاون علمي و فناوري رييس‌جمهوري، غلامعلي حداد عادل مشاور رهبري، هادي طحان‌نظيف سخنگوي شوراي نگهبان، سردار احمدرضا رادان فرمانده كل انتظامي كشور و... در مراسم گراميداشت 22 بهمن در تهران حضور داشتند. محمدباقر قاليباف رييس مجلس در تبريز، امير سرلشگر رحيم موسوي فرمانده كل ارتش در زنجان، امير دريادار شهرام ايراني فرمانده نيروي دريايي ارتش در سنندج، صادق آملي لاريجاني رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در قم، سردار يحيي رحيم صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا در امور نيروهاي مسلح در گرگان، محمد حسيني معاون پارلماني رييس‌جمهوري در بيرجند، محسن رضايي معاون اقتصادي رييس‌جمهوري در مشهد، محسن منصوري معاون اجرايي رييس‌جمهوري در اراك، كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در رباط‌كريم، احمد وحيدي وزير كشور در قم، سعيد جليلي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده رهبري در شوراي عالي امنيت ملي در همدان مقامات و شخصيت‌هاي نظام بودند كه در شهرهاي ديگر حاضر بودند.


روحاني: روزي كه اقليتي قدرت‌طلب اكثريت را كنار بزنند روز پايان انقلاب خواهد بود
حسن روحاني، رييس‌جمهوري پيشين در حاشيه حضور در راهپيمايي ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: انقلاب اسلامي خواست مردم ايران و متعلق به همه آنهاست. دشمنان مردم ايران روزي سوداي اين را داشتند كه انقلاب چهل‌سالگي خود را نمي‌بيند، اما اين توهم با مقاومت و ايستادگي، وحدت و انسجام ملت تبديل به خيالي باطل شد. رييس‌جمهوري سابق افزود: مردم خود صاحب و حافظ انقلابي هستند كه استقلال و آزادي را در جمهوري اسلامي مي‌بينند. بزرگ‌ترين سرمايه انقلاب اسلامي، پايگاه مردمي آن و بزرگ‌ترين ثمره جمهوري اسلامي، حضور و مشاركت آحاد ملت در صحنه تصميم‌گيري و تعيين سرنوشت خود است. او با اشاره به اينكه امام خميني، انقلاب اسلامي را با انتخابات تكميل كرد، افزود: استواري امروز نظام اسلامي نتيجه راهبري مقام معظم رهبري با تقويت جمهوريت و اسلاميت است كه پشتيبان راي و نظر مردم است. روحاني تاكيد كرد: انقلاب به هيچ گروه و جناحي تعلق ندارد، متعلق به آحاد مردم است و با اتحاد و انسجام و احترام به افكار گوناگون و شنيدن صداي مردم بقاي انقلاب تضمين مي‌شود. نگذاريم اقليتي قدرت‌طلب اكثريت را كنار بزنند كه آن روز پايان انقلاب خواهد بود.
رونمايي از ادوات نظامي
در حاشيه راهپيمايي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با برپايي غرفه‌اي در خيابان آزادي انواع خودروهاي ضد مين و ضد كمين (امرپ) توفان و رعد را در كنار پهپادهاي مهاجر-۶ به نمايش گذاشت. به گزارش ايرنا، مهاجر-۶ پهپاد مراقبتي رزمي ساخت صنايع قدس وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است كه با مداومت پرواز بالا قابليت اجراي ماموريت‌هاي مختلف پهپادي از جمله عمليات شناسايي، مراقبتي و رزمي را دارد. اين پهپاد قابليت حمل ۴ تير بمب هوشمند سري قائم و همچنين موشك‌هاي الماس را براي حمله به اهداف زميني دارد. 
توفان خودروي ضد مين و ضد كمين ساخت صنايع دفاعي وزارت دفاع است كه اختصارا «امرپ» ناميده مي‌شوند؛ با يك موتور هشت سيلندر با قدرت ۳۶۰ اسب بخار كه به دليل برخورداري از بدنه قوي قابليت مقاومت در برابر گلوله‌هاي كاليبر سبك و انفجار مين را دارد. امرپ رعد نيز نسخه ديگري از خودروهاي ضد مين و ضد كمين ساخت صنايع دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است كه سطح حفاظتي بالاتري نسبت به توفان دارد. قابليت حركت در جاده‌هاي بسيار ناهموار (موانع تا ارتفاع ۵۰ سانتي‌متر) با حمل ۱۰ سرنشين و همچنين برخورداري از سايت تيراندازي خودكار ۱۴.۵ ميليمتري از جمله ويژگي‌هاي رعد است. نيروي هوافضاي سپاه نيز در ميدان آزادي دو سامانه موشك خود يعني سامانه موشكي سوخت مايع عماد با برد ۱۷۵۰ كيلومتر و سامانه موشكي سوخت جامد سجيل با برد ۲۰۰۰ كيلومتر را براي عموم مردم به نمايش گذاشت. نيروي هوافضاي سپاه همچنين براي نخستين‌بار سامانه پهپادي شاهد-۱۳۶ را در يك مراسم عمومي به نمايش گذاشت. پهپاد شاهد- 136 همان پهپادي است كه در طول جنگ روسيه با اوكراين، غرب مدعي استفاده از آن عليه اوكراين شده است.
برخي دنبال تطهير رژيم پهلوي هستند
ابراهيم رييسي، رييس‌جمهوري در سخنراني مراسم تهران گفت: ببينيد، در اين يك‌سال دشمنان چه كرده‌اند و توطئه‌هايي كه انجام داده‌اند اما ملت سرفراز ايران زنان و مردان تاريخ‌ساز ما چگونه دشمن را شناختند، دست پليد دشمن را شناختند و در صحنه خوب ظاهر شدند و خوش درخشيدند. او افزود: هم ايجاد حكومت پهلوي برخلاف‌ خواست ملت و با كودتا بود، هم ادامه آن. آنها در دوران حاكميت خود جنايت و خيانت كردند و به ظرفيت‌هاي عظيم بي‌توجه بودند و فقط به خشنودي نظام سلطه و امريكا مي‌انديشيدند. رييس‌جمهوري با بيان اينكه «برخي دنبال تطهير چهره رژيم دست‌نشانده پهلوي هستند»، گفت: بايد در اجراي فرمان رهبري براي جهاد تبيين براي مردم عزيز به‌ويژه جوانان ما روشن شود كه اين رژيم چه زشتي‌ها و پليدي‌ها و ذلت و عقب‌ماندگي را براي ملت ايران آورد و انقلاب اسلامي پايان اين ذلت و آغاز عزتمندي ملت ما بود.
رييسي ادامه داد: در اين ۴۴ سال معلوم شد ملت ايران بسيار توانمند است و ظرفيت زيادي دارد و آثار و بركت «ما مي‌توانيم» و استقلال و شعار نه شرقي و غربي بركات بسياري داشته است و دليل عصبانيت دشمن هم كارهاي بسياري است كه در اين كشور به دست جوانان عزيز ما انجام شده است. او ادامه داد: كساني كه در اين اغتشاشات فريب دشمن را خوردند، بدانند آغوش ملت براي پذيرش آنها باز است؛ با نگاه پدرانه و حكيمانه رهبري فرزانه انقلاب اسلامي و با بخششي كه ايشان فرمودند امروز آغوش ملت باز است و ما در دولت همين نگاه را، نگاه پدرانه كه رهبري فرمودند، امتدادش را در دولت و دستگاه‌هاي اداري دنبال خواهيم كرد. رييسي افزود: اين آغوش باز بايد براي همه آنها كه دچار فريب شده و پشيمان شدند، باز باشد زيرا آنها فهميده‌اند كه دشمن دنبال شيطنت بوده است. رييس‌جمهوري با بيان اينكه «مردم فهميده‌اند كه مساله دشمن زن، آزادي، زندگي و حقوق بشر نبوده است»، گفت: دشمن به دنبال گرفتن استقلال ملت ايران، سلب آزادي و زندگي ملت ايران است و ملت ما اين را فهميده‌اند؛ ملت ما خوب مي‌دانند كه آنها به كسي زندگي نداده‌اند كه بخواهند به ما زندگي بدهند. او افزود: بايد با همان نگاهي كه رهبري داشته‌اند و فرموده‌اند با نگاه كريمانه، آغوش را براي پذيرش فريب‌خوردگان باز كنند؛ راه براي توبه و بازگشت باقي است و دولت خود را مكلف مي‌داند در همين مسير حركت كند.
تصور كردند، مي‌توانند كشور را با آشوب و اغتشاش متوقف كنند
رييسي خروج نام منافقين را از فهرست تروريست‌ها از سوي كنگره امريكا باعث شگفتي دانست و گفت: كنگره امريكا روز گذشته جريان تروريستي منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خارج كرد. اين باعث ننگ امريكاست‌.
او ادامه داد: دشمن وقتي ديد كشور در همه عرصه‌ها رو به پيشرفت است‌ و متوقف نشده، دست به توطئه ديگري زدند و تصور كردند مي‌توانند كشور را با آشوب و اغتشاش متوقف كنند. رييسي با تاكيد بر اينكه «امروز به بركت انقلاب اسلامي زنان ما آزادند و در عرصه‌هاي سياسي و اجتماعي و فرهنگي و علمي حضور بسيار پررنگي‌ دارند»، گفت: امروز‌ به بركت انقلاب اسلامي زنان ايراني در هيات‌هاي علمي دانشگاه‌ها و ديگر عرصه‌هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي حضور پررنگ دارند. ما در ارتباط با حقوق زنان در جايگاه مدعي هستيم و شما در جايگاه متهم هستيد كه براي كسب سود بيشتر، از زن استفاده ابزاري مي‌كنيد. او ادامه داد: ‌آنان بعد از جنگ نظامي و شكستي كه خوردند، تحريم‌ها و تهديدهايي را كه خودشان فشار حداكثري مي‌نامند، اعمال كردند اما مقاومت مردم باعث شد آنان در اين عرصه هم شكست بخورند به نحوي كه خودشان اعلام كردند فشار حداكثري مفتضحانه شكست خورده است. رييس‌جمهوري با بيان اينكه «امروز توليد و صادرات نفت و محصولات غيرنفتي متوقف نشده، تراز تجاري مثبت نشانه ديگر از شكست تحريم‌هاست»، افزود: آنها در يك جنگ سياسي، اقتصادي، رسانه‌اي، رواني و ادراكي يك كار تركيبي را شكل دادند غافل از اينكه ملت ايران آنها و ترفندهاي آنها را مي‌شناسد. او در بخش ديگري از سخنانش گفت: مردم نگاه مي‌كنند، ببينند آيا حضور امريكايي‌ها در افغانستان زندگي‌بخش بود، در عراق، لبنان و سوريه زندگي‌بخش بود. كجاي عالم، شما زندگي را به مردم آنجا هديه كرديد كه امروز دلسوز مردم ايران شده‌ايد؟ شما مي‌خواهيد انسجام مردم ما، انسجام ملي ما را هدف قرار دهيد اما ما به شما مي‌گوييم اگر سخن ملت را مي‌خواهيد، بشنويد و به دنبال حرف ملت هستيد ملت بزرگ ايران، اينها هستند كه امروز در راهپيمايي حضور دارند.
يار روزهاي سخت همه همسايگان هستيم
رييسي ادامه داد: امروز جنگ اراده‌هاست، اراده ملت ايران و رهبر انقلاب ما و جهان اسلام، اراده نيروهاي مسلح ما، زنان و مردان ماست كه پرچم برافراشته جمهوري اسلامي را پاس مي‌داريم و روزبه‌روز به عزت، پايداري و عظمت اين انقلاب و نظام هم افزوده خواهد شد. او تاكيد كرد: ملت ايران مي‌داند كه شما دنبال اين هستيد كه يأس و نااميدي را القا كنيد اما حضور امروز مردم ارسال پيام يأس و نااميدي براي دشمنان ملت ايران است. رييسي با اشاره به كمك‌هاي ايران در زمينه زلزله تركيه و سوريه ادامه داد: كشورهاي همسايه ما هم بارها به خود ما گفته‌اند - هرچند در تريبون‌ها كمتر مي‌گويند - كه اگر نيروهاي مسلح ما نبودند امروز امنيت نداشتند، ما يار روزهاي سخت همه همسايگان هستيم و دشمن بداند اگر بخواهد جايي در اين منطقه پيدا كند سخت در اشتباه است، ما امنيت منطقه را در گرو خروج امريكا و متحدانش مي‌دانيم.
اژه‌اي: با عفو اخير همبستگي مردم مضاعف مي‌شود
محسني اژه‌اي، رييس قوه قضاييه نيز در حاشيه راهپيمايي 22 بهمن با اشاره به موافقت مقام معظم رهبري با عفو اخير گفت: امسال با عنايت مقام معظم رهبري و عفوهاي صورت‌گرفته، علاوه بر اينكه موجبات مسرت و شادي خانواده زندانيان فراهم شد، وحدت و همبستگي مردم نيز مضاعف مي‌شود. محسني اژه‌اي در همين راستا گفت: افرادي كه احيانا القائات دشمن آنها را به اشتباه انداخته بود، متوجه شدند و مي‌خواهند به دشمن بفهمانند كه اگر هم معترض باشند به اسلام و انقلاب و ارزش‌هاي ديني و ملي پشت نخواهند كرد.
قاليباف: اهل تجديدنظر در مباني انقلاب نيستيم اما روش‌هايي بايد بازنگري شوند
محمدباقر قاليباف در مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن تبريز با اشاره به اهميت كارآمدي به موقع توسط مسوولان اظهار كرد: بايد بتوانيم به موقع، قدرت حل مساله داشته و مشكلات را با اولويت مصالح، حل‌و‌فصل كرده و تلاش كنيم موضوعات را حل كرده و كارهاي اشتباه را توجيه نكنيم. به گزارش ايسنا، وي با تاكيد بر اينكه امروز دين ما مسوولان نسبت به شما مردم عزيز اين است كه بتوانيم با تصميمات درست، كارآمدي در مسووليت‌ها، حركات صحيح و بجا و تشخيص‌هاي علمي و سياسي درست بتوانيم به مردم خدمت كنيم، ادامه داد: امروز كارآمدي حق‌الناس بوده و حقي است كه بر دوش مسوولان نهاده شده كه بايد به بهترين شكل بجا آوريم؛ اين دين ما به مردم است و بايد اين حق را در زمان خود انجام دهيم، چراكه اگر حقي همانند كارآمدي كه قدرت حل مساله دارد را در زمان خود انجام ندهيم، مرتكب گناه نابخشودني شده‌ايم. وي با تاكيد بر اينكه جامعه ما يك جامعه پويا و زنده بوده و اين جامعه حق مطالبه، حق انتقاد و اعتراض دارد، همچنانكه از نظام حمايت كرده و در عرصه‌هاي مختلف و در حل مشكلات مشاركت مي‌كند، ادامه داد: دشمني سرسخت و هوشمند، فرصت‌طلب و بهانه‌جو كه در اين جنگ شناختي از كاه، كوه مي‌سازد و روي هر زخمي نشسته و خون ملت را مي‌مكد كه در اين رابطه بايد هنر مسوولان اين باشد كه هم مطالبه بحق مردم و هم طمع‌ورزي دشمن را مهار كنند و اين مسير همان خط اصيلي است كه رهبر معظم انقلاب در رهنمودهاي‌شان به ما نشان دادند.