دستور رئیسی به تشکیل کارگروه تحقیق و بررسی در دولت

رئیس‌جمهور هم در جلسه هیئت دولت با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم تأکید کرد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به گزارش وزیر اطلاعات از بررسی و پیگیری مسئله مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در برخی شهرها، اظهار داشت: توطئه جدید دشمن برای ایجاد دلهره در دل دانش‌آموزان، فرزندان عزیز و والدین آن‌ها جنایت و اقدامی ضد بشری است. رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم پیگیری این موضوع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دستگاه‌های مربوطه برای رفع نگرانی‌های مردم، گفت: این اقدام حلقه‌ای دیگر از زنجیره توطئه‌های دشمن است که برای التهاب‌آفرینی در جامعه و تشویش اذهان عمومی و هراس‌افکنی در میان فرزندان این مرز و بوم انجام گرفته و باید ریشه‌یابی و با آن برخورد جدی شود. همچنین به دستور رئیس‌جمهور کارگروه تحقیق، بررسی و ارزیابی وقایع مربوط به سلامت دانش‌آموزان تشکیل شد. در این کارگروه علاوه بر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای شناسایی عوامل احتمالی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آزمایشگاه‌های تخصصی منتخب کشور عضویت دارند و مأمور بررسی دقیق موضوع شده‌اند.
احمد وحیدی، وزیر کشور هم دو روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تحقیقات میدانی نمونه‌های مشکوکی یافته شده که برای بررسی‌های تخصصی جهت شناسایی علل عوارض ایجاد شده در دانش‌آموزان، در آزمایشگاه‌های معتبر کشور در دست بررسی است و در اولین فرصت نتایج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید. درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: به دنبال حوادث و وقایع اخیر در تعدادی از مدارس کشور و بروز برخی نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها، مبنی بر وجود عوارض در برخی دانش‌آموزان از جمله سوزش گلو و ریزش اشک، و موج‌سواری و جنگ روانی بدخواهان ایران اسلامی به منظور ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم و به تعطیلی کشاندن مدارس، بنا به دستور ریاست محترم جمهور، وزارت کشور مأموریت یافت ابعاد این مسئله را بررسی کند.