پرسپولیس در بدهی از رقیب عقب نیفتاد

هر دم از این باغ بری می‌رسد. این داستان تمام‌نشدنی دست‌درازی دو باشگاه همیشه بدهکار پایتخت یعنی پرسپولیس و استقلال است که دائماً در حال سرکیسه کردن بیت‌المال یا قرض گرفتن از انواع و اقسام مؤسسه‌های مالی و بانک‌ها هستند.
هنوز پرونده استراماچونی و باشگاه استقلال تمام نشده است و به نظر می‌رسد با سکوتی که بر این باشگاه حاکم شده پول استرا از ناکجاآباد رسیده باشد که حالا خبر از باشگاه دیگر بیرون می‌آید که برای پرداخت بدهی‌های خارجی و داخلی خود در این وانفسای اقتصادی ۱۵۰ هزار دلار از یک بانک وام گرفته است. جالب این است که پرسپولیس این مبلغ را باید به صورت یکجا در موعد مقرر به حساب این بانک برگرداند و آن وقت است که بازهم پای جیب مردم و بیت‌المال به میان می‌آید. انگار با هم مسابقه گذاشته‌اند و حتی حاضر نیستند در بدهی بالا آوردن از هم عقب بیفتند.
از طرفی صحبت‌های دیروز سخنگوی قوه قضائیه در مورد تخلفات مالی پرسپولیس هم جالب توجه بود. بر اساس صحبت‌های مسعود ستایشی، آنچه در بازرسی‌ها انجام شده، مشخص شده مواردی مانند امضای قرارداد کارگزاری بدون تفویض اختیار، وضعیت مدیریت و واریز درآمد‌های حاصل از محل قرارداد به حساب کارگزار مغایر قوانین و مقررات موضوعه بوده است.
نکته جالب توجه در خصوص این دو باشگاه این است که با وجود فروش بخشی از سهام‌شان و تزریق ۳۵۰ میلیارد به حساب آن‌ها باز هم چاه بدهی‌های‌شان پُر نشده و ظاهراً هر چه پول به این باشگاه‌ها رسیده بر باد رفته است، البته نباید از یاد برد که این پول در این دو باشگاه باید صرف امور زیربنایی و استعدادیابی می‌شد، اما مدیران سرخابی همه را صرف پرداخت بدهی‌ها و مبالغ قرارداد بازیکنان کردند تا عملاً باز هم پول مردم حیف و میل شود و کاری هم انجام نشود.


مسئله مهم‌تر اینکه گویا اصلاً هیچ صدایی از سوی مسئولان امر در خصوص این دو باشگاه بیت‌المال‌خور زیان‌ده شنیده نمی‌شود. گویا برای آقایان مسئول اصلاً اهمیتی ندارد که در اوضاع و احوال سخت اقتصادی امروز و در روز‌هایی که مردم با سختی و مشقت خاص گره‌های کور زندگی خود را به دندان می‌کشند تا باز شود، این دو باشگاه میلیارد‌ها میلیارد پول مردم را به باد می‌دهند و عین خیال‌شان هم نیست که این مبالغ هنگفت از جیب مردم خارج می‌شود و به باد می‌رود.
ظاهراً قرار است بدهی‌های حاصل سوءمدیریت‌های این دو باشگاه به هر نحو ممکن پرداخت شود و اصلاً هم مهم نیست که چگونه و از کجا. یک روز پای مؤسسه‌های مالی وام‌دهنده به محرومان وسط است و روز دیگر بانک‌ها و دیگر مراکزی که به نوعی دلار و ارز دارند و این چرخه همچنان ادامه دارد. قسمت دردآور ماجرا هم آنجاست که تمام این ماجرا و این فساد گسترده مالی به اسم شاد کردن دل هواداران دو تیم انجام می‌شود. در حالی که هوادار پرسپولیس و استقلال این روز‌ها برای نان شب‌شان هم محتاج هستند و به طور حتم برای‌شان دردآور است که ببینند اینگونه پول‌شان سر از جیب عده‌ای درمی‌آورد که کوچک‌ترین ثمری برای کشور ندارند و به طور حتم این خواسته مردم است که روزی جلوی این همه فساد و بیت‌المال‌خوری گرفته شود.