رهبر معظم انقلاب درگذشت دکتر افروغ را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی آقای عماد افروغ را تسلیت گفتند.
به گزارش ایرنا، در پیام رهبر معظم انقلاب آمده است: درگذشت دانشمند فرزانه و انقلابی مرحوم آقای دکتر عماد افروغ رحمه‌الله علیه را به خاندان گرامی و دوستان و همکاران و شاگردان ایشان صمیمانه تسلیت عرض می‌کنم و صبوری و آرامش روحی برای آنان و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم که در سحرگاه جمعه و قدر به لقاءالله پیوست مسئلت می‌نمایم. تلاش‌های فکری‌اش مقبول حق و یادش گرامی باد. سیدعلی خامنه‌ای۲۶/۰۱/۱۴۰۲
مراسم وداع با پیکر عماد افروغ روز گذشته از دانشگاه تهران آغاز و پیکر آن مرحوم برای تدفین در صحن حاج آقا مصطفی مرقد حرم مطهر امام خمینی به این آستان منتقل شد.
در این مراسم افراد سیاسی و برجسته کشوری همچون محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، بهادری جهرمی سخنگوی دولت، علی ربیعی وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان محمد حسنی رئیس سازمان اوج، حجت الاسلام سعید رضا عاملی دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی، رضا پورحسین، حجت الاسلام محمدرضا زائری، پیروز حناچی، محمد حسین رضوی، صالحی امیری و سردار علایی حضور داشتند.


همچنین پیکر عماد افروغ جمعه شب به قم منتقل شد و پس از برگزاری مراسم دعا و وداع در حرم حضرت معصومه (ع)، آیت‌الله جوادی آملی بر پیکر وی نماز اقامه کرد. در این مراسم خانواده آن مرحوم و جمعی از فضلای حوزه و استادان دانشگاه حضور داشتند.
عماد افروغ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد دانشگاه پس از تحمل یک دوره بیماری بامداد جمعه ۲۵ فروردین در سن ۶۶ سالگی درگذشت. عماد افروغ از استادان مطرح حوزه علوم اجتماعی بود که در مجلس هفتم نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت. وی در این دوره رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بود. افروغ متولد ۱۳۳۶ شیراز، دکترای جامعه‌شناسی داشت و در سال ۷۳ به عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد. وی از سال ۱۳۷۶ به مدت شش سال عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود و از سال ۸۲ نیز فعالیت خود را در هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز کرد و مدیریت گروه علم و دین این پژوهشگاه و عضویت در شورای فرهنگ عمومی از آخرین مسئولیت‌های وی بود.