مغزم سوت کشید!

شعار‌های پرطمطراق و بیانیه‌ها و قطعنامه‌های پشت‌سر‌هم به اسم حقوق بشر و آزادی بیان! اما این‌ها همه پوششی است برای ضدبشری‌ترین اقدامات، نه فقط در میدان جنگ، بلکه حتی در توئیتر! حالا یکی از خود همین یانکی‌ها هم مغز سرش از این همه محدودیت و دیکتاتوری رسانه‌ای سوت کشیده است. آزادی رسانه که یکی از ارکان دموکراسی غربی است، در گذشته هم رسوا شده بود، اما اظهارنظر جدید ایلان ماسک، نوبر این رسوایی‌هاست. مالک جدید توئیتر گفته است دولت امریکا به همه محتویات کاربران توئیتر دسترسی داشته است، حتی محتوای دایرکت‌ها!
ایلان ماسک، افشا کرد که دولت امریکا به اطلاعات و پیام‌های خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی دسترسی کامل داشته و او از این موضوع خبر نداشته است!
ماسک که به‌تازگی یک شرکت هوش مصنوعی به نام «ایکس. اِی‌آی» تأسیس کرده، گفت: از میزان دسترسی کامل و عملی سازمان‌های دولتی (امریکا) به همه اتفاقاتی که در توئیتر رخ می‌دهد، مغزم دارد سوت می‌کشد! از این موضوع خبر نداشتم.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این دسترسی، پیام‌های خصوصی (دایرکت) را هم شامل می‌شود»، تأکید کرد: بله.


ماسک همچنین با ابراز نگرانی درباره موج اخیر هوش مصنوعی گفت که این فناوری می‌تواند تمدن بشر را نابود کند.
شبکه فاکس قرار است دو‌شنبه شب به وقت امریکا نسخه کامل مصاحبه با ایلان ماسک را پخش کند.
مالک فعلی توئیتر در اواسط اسفندماه گفته بود که می‌خواهد رمزنگاری را به دایرکت‌مسیج‌ها بیاورد، اما مشخص نیست که این سازوکار امنیتی بالاخره در این شبکه اجتماعی پیاده‌سازی شده است یا خیر، چرا که بعضی از وعده‌های او هنوز عملی نشده‌اند.
افشاگری جدید ماسک درباره دیده شدن پیام‌های خصوصی از زمان انتشار تاکنون بیش از ۳/۱ میلیون بار دیده شده و بحث‌های زیادی را به‌وجود آورده است. کاربران حالا مشتاق‌اند تا ببینند از کل این مصاحبه چه چیز بیشتری دستگیرشان می‌شود و واکنش مدیران سابق توئیتر به این ادعا‌ها چیست. از طرف دیگر حتی مسئولان دولت ایالات‌متحده هم شاید به این اظهارات واکنش نشان دهند.