به جای حل مساله، صورت مساله را پاک نکنید

  [شهروند] هفته گذشته بود که علی فتحی گنجی  با انتشار چند استوری، به شرایط موجود در خوابگاه انقلاب، که محل اسکان ملی‌پوشان رشته‌های مختلف است، اعتراض کرد. فتحی که از ملی‌پوشان پرتاب نیزه ایران است و تاکنون دو بار هم موفق به جابه‌جایی رکورد ملی در این رشته شده است، با انتشار تصاویری از کیفیت غذای خوابگاه انقلاب، معترض شد که این تغذیه مناسب بدن یک ورزشکار نیست. او همچنین با انتشار تصویری از وجود سوسک و گربه در اتاق ملی‌پوشان، به وضعیت نظافت اتاق‌ها نیز اعتراض کرد تا بدین‌ترتیب شاید مسئولین فکری برای بهتر شدن وضعیت این خوابگاه کنند. اما حالا خبر رسیده است که نه تنها مشکلات مرتفع نشده، بلکه فتحی از خوابگاه اخراج شده و باید به محل سکونت خود یعنی خرم‌آباد بازگردد. این جوان 22ساله در گفت‌وگو با ایسنا از خداحافظی احتمالی با این رشته می‌گوید که بخشی از این مصاحبه را در ادامه خواهید خواند.
فتحی با بیان اینکه اهل یکی از روستاهای خرم‌آباد است، می‌گوید: «مانده‌ام که چه‌کار کنم. حتی به خداحافظی فکر می‌کنم، آن هم در 22سالگی که می‌توانستم ورودی المپیک کسب کنم و خیلی مدال بگیرم. افشین داوری، سرپرست فدراسیون، گفته بود که اگر 80 متر پرتاب کنم، مرا به بازی‌های آسیایی می‌برد، ولی گفتم که یک نیزه استاندارد بدهند و بعد انتظار داشته باشند. دو سال است که ماهیانه 2 میلیون و 800 هزار تومان بابت حقوق سربازی می‌گیرم و با همان تمرین می‌کنم و رکورددار ایران هم هستم. چرا این‌قدر به من ظلم می‌کنند؟ مکمل، غذای خوب، هتل و... هم دارند، پس چرا همه ما را به‌یک‌چشم نگاه نمی‌کنند؟ آیا چون ورزشکاری دیگر، مربی‌اش مدیر تیم‌های ملی است، به او بها می‌دهند؟»
دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه درباره اطلاعیه فدراسیون دوومیدانی مبنی بر حضور 6 ورزشکار در مجموعه آفتاب انقلاب و عدم اشاره به نام او بین این ورزشکاران ادامه می‌دهد: «این دروغ محض بود. هیچ‌کس آنجا نبود و بچه‌ها در هتل بودند. فقط حدادی یکی، دو هفته آنجا بود، ولی شرایطش با من فرق می‌کرد. به او بهترین اتاق را با امکاناتی نظیر کولر گازی و غذای خوب داده بودند که حقش است. من یک رفیق دارم که با هم هستیم. او هم مربی بدنساز است و هم کارهای اصلاحی انجام می‌دهد و با من تمرین می‌کند. او پس از این اطلاعیه فدراسیون استوری گذاشت که چرا دروغ می‌گویند. پس از آن روابط عمومی فدراسیون پیام داد که «بگو این استوری را بردارد!»، من هم گفتم دروغ می‌گویید. بعد از آن دیگر چیزی نگفت.»
فتحی در پاسخ به این پرسش که پس از بیرون رفتن از خوابگاه انقلاب، با مسئولان فدراسیون صحبت کرده است یا خیر، می‌گوید: «نه، اصلاً برایشان مهم نیست و حتی یک زنگ هم نزدند که برگردم و حداقل مساله غذا را درست کنند. دفعه اول که رکورد ایران را زدم، به آران و بیدگل رفتم و 6 ماه در یک انباری خوابیدم که فقط با خیال راحت تمرین کنم، حتی صیامی، رئیس سابق فدراسیون، یک زنگ هم نزد که زنده هستم یا خیر.»



از سوی دیگر، افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی ایران، در مورد این ورزشکار گفت: «در حال تعمیر خوابگاه‌های آفتاب انقلاب هستیم. این کار را از قبل شروع کردیم، اما الان شتاب بیشتری داده‌ایم. بنابراین از دختران و پسران حاضر در خوابگاه خواهش کردیم تا زمان بهسازی و بازسازی خوابگاه، اردو را ترک کنند. تنها کسی که الان در خوابگاه این مجموعه حضور دارد احسان حدادی است که در یک اتاق تقریبا کامل اسکان دارد. بقیه اتاق‌ها خالی شده و در حال بازسازی هستیم.»
او در این مورد افزود: «نمی‌دانم دوستان از این موضوع چه برداشتی کرده‌اند، اما هدفگذاری ما تعمیر این خوابگاه‌هاست، چون بهمن ماه میزبان قهرمانی داخل سالن آسیا هستیم و نماینده کنفدراسیون آسیا شهریور ماه برای بازدید از تجهیزات و امکانات به ایران می‌آید.» داوری در واکنش به اینکه فتحی‌گنجی انتقاد داشته که چرا در هتل اسکان داده نشده است، بیان کرد: «قبل از قهرمانی آسیا یک رکوردگیری گذاشتیم و افرادی که به آن رسیدند یا نزدیک شدند به تیم ملی راه پیدا کردند. فتحی‌گنجی در آن مسابقات به حدنصاب لازم نرسید. از آنجایی که سرباز است، درخواست داشت به پادگان نرود و از خوابگاه استفاده کند که موافقت کردیم، اما تنها افرادی وارد هتل و سیستم پشتیبانی فدراسیون شدند که رکوردهای مد نظر را آوردند.»