هراس صهیونیست‌ها از عملیات «طوفان الاقصی»


گروه سیاسی: ساکنان شهرک‌های صهیونیستی نزدیک نوار غزه و دیگر شهرهای اشغالی از جمله تل‌آویو، دیروز –دوشنبه- با صدا آژیرهای خطر از خواب بیدار شدند و روزی کابوس‌وار را سپری کردند. «محمد الضیف»، فرمانده کل گردان‌های «شهید عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس دیروز ضمن اعلام آغاز عملیات طوفان الاقصی، پس از نفوذ اعضای مقاومت به قلب اراضی اشغالی، به صهیونیست‌ها وضعیت جنگی اعلام کرد. رزمندگان حماس، از زمین، هوا و دریا به سرزمین‌های اشغالی نفوذ کردند تا شکننده بودن رژیم صهیونیستی را بیش از بیش نمایان کنند.
به گزارش تجارت، در پی عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیست‌ها، منابع خبری از بسته شدن حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، نیز تلفات سنگین صهیونیست‌ها را مورد تایید قرار داد. بر اساس گزارش این روزنامه، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از بستری شدن ۵۴۵ نفر از زمان شروع حمله حماس به سرزمین های اشغالی خبر داده و نوشت: تعداد کشته ها ۱۵۰ نفر است اما احتمال افزایش آنها در ساعات آینده وجود دارد.

«طوفان الاقصی»؛ تصمیم مقاومت برای پایان تجاوزات صهیونیست‌ها
محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس پیش‌تر در سخنانی آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام و تاکید کرد که «تصمیم گرفتیم به تجاوزات اسرائیل پایان دهیم». الضیف اظهار کرد: در حمله اول عملیات طوفان الاقصی که با شلیک بیش از ۵۰۰۰ راکت انجام شد، پایگاه‌ها، فرودگاه‌ها و استحکامات نظامی دشمن هدف قرار گرفت. فرمانده کل گردان‌های القسام در ادامه نیز تاکید کرد که «از امروز هماهنگی‌های امنیتی با طرف اشغالگر متوقف می‌شود». او افزود: «امروز مردم ما انقلاب خود را از سر گرفته و به طرح تشکیل کشور بازگشتند، طوفان الاقصی بزرگتر از آن چیزی است که طرف اشغالگر گمان می‌کند و باور دارد، اکنون زمان آن رسیده که تمامی گروه‌های عربی و اسلامی برای بیرون کردن اشغالگران متحد شوند

هراس بزرگ رهبران صهیونیست
عمیات طوفان الاقصی، هراس بزرگ رهبران صهیونیست را به همراه داشته است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت که نفوذ کماندوهای فلسطینی در جریان یورش اخیر به شهرهای اراضی اشغالی از هوا، زمین و دریا صورت گرفته است. وی افزود: قایقهای کوچک از دریا آمدند، پاراگلایدرها از هوا و دهها نیروی جنگجوی فلسطینی نیز از طریق فنسهایی که شهرکهای اسرائیلی را از غزه جدا می‌کند وارد شده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به عملیات دیروز گروههای مقاومت گفت: «صبح امروز حماس حمله‌ای را به اسرائیل انجام داد و من دستور دادم که شهرک‌های اسرائیلی را از «خرابکاران» پاکسازی کنند. من دستور به کارگیری نیروهای ذخیره را دادم. ما با قدرتی که دشمنان اسرائیل قبل از آن چنین قدرتی را ندیده باشند پاسخ خواهیم داد. ما در وضعیت جنگ هستیم نه در عملیات نظامی یا یک دور درگیری. ما در جنگ هستیم. من از شهروندان می‌خواهم به دستورات گوش کنند. ما در این جنگ پیروز خواهیم شد.» اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پس از آغاز عملیات نظامی «طوفان الاقصی» توسط توسط مقاومت فلسطین گفت: «اسرائیل دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.» هرتزوگ در پیامی در ایکس «توییت سابق» نوشت: از همه اسرائیلی‌ها می‌خواهیم که از دستورات ارتش پیروی کنند. در همین حال، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: جنبش حماس امروز صبح مرتکب اشتباهی خطرناک شد و جنگی را علیه اسرائیل آغاز کرد. وی گفت که رژیم صهیونیستی «پاسخ قاطعانه‌ای» به عملیات طوفان الاقصی خواهد داد.

حمایت گسترده ایران از عملیات طوفان الاقصی



عملیات طوفان الاقصی با حمایت قابل توجه در داخل کشورمان همراه شد. ناصر سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقاومت قهرمانانه ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی را به ملت بزرگ فلسطین و تمام گروه‌ها و جریان‌های مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه از جمله در سرزمین فلسطین تبریک می‌گویم، گفت: آنچه که امروز اتفاق افتاد در راستای استمرار پیروزی‌های جریان مقاومت ضد صهیونیستی در حوزه‌های مختلف از جمله در سوریه، لبنان و اراضی اشغالی است. وی با اشاره به عملکرد جریان مقاومت در طول سه دهه اخیر، گفت: اولین بار جریان مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها آنها را مجبور کرد که از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و با این مقاومت خود نشان داد که اسطوره نمایشی شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی یک ادعای تو خالی است و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی نیروهای مقاومت شکست پذیر هستند. وی با بیان اینکه در این عملیات صهیونیست‌ها دچار غافلگیری جدی شدند، گفت: این موضوع بار دیگر اثبات کرد که در چارچوب یک اقدام جدی عملیاتی صهیونیست‌ها به چه میزان شکننده هستند و از روحیه لازم برای مقاومت برخوردار نیستند. محمدحسن آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی که امروز از سوی جبهه مقاومت با عنوان طوفان‌ الاقصی آغاز شده، نشانه توانمندی جبهه مقاومت و در پاسخ به جنایاتی است که رژیم صهیونیستی انجام داده است. سید یحیی رحیم صفوی نیز در شمشمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، با استقبال از عملیات طوفان الاقصی گفت: ما از این عملیات اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

واکنش میدانی رژیم صهیونیستی به عملیات طوفان الاقصی
علاوه بر واکنش سیاسی، ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به عملیات گروههای مقاومت، دیروز –شنبه- رسما اعلام کرد که عملیات «شمشیرهای آهنین» علیه گروه‌های مقاومت در غزه را آغاز کرده است. ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام آغاز حملاتی هوایی به نوار غزه مدعی شد که در این عملیات هدف پایگاه‌های جنبش حماس واقع در این منطقه است. خبرگزاری سما فلسطین اعلام کرد که در تیراندازی اشغالگران صهیونیست به شرق اردوگاه البریج در نوار غزه دو جوان فلسطینی به شهادت رسیده و پنج تن دیگر زخمی شدند. همچنین یک شهروند فلسطینی دیگر در حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به یک بیمارستان در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز زخمی شدند. جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی این بیمارستان را با دستکم یک راکت به شکل مستقیم هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو تن از کارمندان آن به شهادت رسیده و تعدادی دیگر زخمی شدند. در همین حال جنگنده‌های ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر حملات هوایی را به پایگاه‌های واقع در شمال نوار غزه انجام دادند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ده‌ها فروند جنگنده‌ آن ظرف چند ساعت به ۱۷ پایگاه و چهار مرکز فرماندهی حماس در غزه حمله کرده‌اند.

استقبال ویژه گروههای مقاومت فلسطینی
منابع فلسطینی از برپایی راهپیمایی‌های مردمی در مناطق مختلف کرانه باختری در حمایت از عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده، راهپیمایی‌های مردمی گسترده در رام‌الله و نابلس در حمایت از مقاومت و عملیات قهرمانانه گردان‌های القسام برگزار شد. همچنین درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی ایست‌های نظامی در کرانه باختری و قدس رخ داده است. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ ظهر دیروز (شنبه)، به عملیات گسترده نیروهای مقاومت در اراضی اشغالی فلسطین واکنش نشان داد. محمود عباس ضمن صدور دستور محافظت از مردم فلسطین، گفت: «ملت فلسطین در برابر تروریسم شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر حق دفاع از خود دارند». همچنین، سرایا القدس و دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کردند که در کنار حماس در عملیات طوفان الاقصی علیه دشمن صهیونیستی شرکت می‌کنند.

تاکید قطر بر مسئول بودن رژیم صهیونیستی در تنش‌های جاری
در یکی از واکنش‌های قابل توجه از سوی یک کشور اسلامی، وزارت خارجه قطر با اشاره به کارشکنی‌ها و تخلفات رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که این رژیم مسئول تنش‌های جاری در فلسطین اشغالی است. وزارت خارخه قطر ضمن ابراز نگرانی از تحولات جاری در نوار غزه، از تمام طرف‌ها خواست تنش‌ها را متوقف کنند و تاجای ممکن خویشتن‌داری نمایند.

درخواست روسیه و عربستان برای توقف تنش‌ها
در سطحی دیگرف وزارت خارجه عربستان درخصوص تحولات بی‌سابقه دیروز در اراضی اشغالی و عملیات مقاومت فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی و حفاظت از غیرنظامیان و نیز خویشتن‌داری شد. در بیانیه مذکور همچنین آمده است، عربستان بارها نسبت به خطرات انفجار اوضاع به دنبال تداوم اشغالگری و محرومیت ملت فلسطین از حقوق مشروعشان و همچنین تکرار اقدامات تحریک‌آمیز سیستماتیک علیه مقدسات آن هشدار داده است. همچنین، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس» از تماس‌‌ها با صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها و همچنین اعراب برای کاهش تنش‌ها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خبر داد و خواستار خویشتن‌داری شد. به گزارش «اسپوتنیک»، وی اظهار داشت: «روسیه در حال تماس با مصر و سایر کشورهای عربی برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین است.

اروپا و آمریکا همچنان روی مدار حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی
در اتفاقی تکراری و قابل انتظار، اروپا و آمریکا حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند. «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی اعلام کرد: «در روزهای آینده، وزارت دفاع (آمریکا) تلاش خواهد کرد اطمینان حاصل کند اسرائیل آنچه برای دفاع از خود و حفاظت از غیرنظامیان در برابر خشونت بی‌رویه و تروریسم نیاز دارد را در اختیار دارد». «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی عملیات مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مسجدالاقصی و اُسرای فلسطینی، در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا ادعا کرد: این تروریسم در نفرت انگیزترین شکل آن است. اسرائیل حق دارد از خود در برابر چنین حملات شنیع دفاع کند. در همین حال ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد: از حملات صبح دیروز تروریست های حماس علیه شهروندان اسرائیلی شوکه شده ام و اسرائیل حق مطلق دفاع از خود را دارد.