گشایش جبهه جدید پاسخ به پاکسازی نژادی در غزه

رژیم صهیونیستی پس از یک هفته حملات هوایی مداوم علاوه بر شهادت و زخمی کردن چندین هزار نفر در غزه، اکنون پروژه پاکسازی این منطقه از فلسطینیان را روی میز قرار داده و به ساکنان آن هشدار داده که هر چه سریع‌تر از این منطقه خارج شوند؛ اقدامی که با هدف تسهیل ورود زمینی به غزه و اشغال کامل آن انجام می‌شود، اما این تصمیم جنجالی حتی در کاخ سفید هم حامی ندارد. رئیس‌جمهور روسیه محاصره غزه را مانند محاصره لنینگراد به دست آلمان نازی خوانده است.

به گزارش «جوان»، رژیم صهیونیستی که در ۷۵ سال گذشته با اشغال ۸۵ درصد از سرزمین‌های فلسطین و کوچ اجباری میلیون‌ها نفر، پایه‌های رژیم جعلی خود را روی خون صد‌ها هزار قربانی فلسطینی بنا نهاده است، اکنون از فرصت عملیات گروه‌های مقاومت غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین بهره‌برداری کرده و مجدداً قصد پاکسازی نژادی در غزه را دارد.
استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل دیروز طی بیانیه‌ای گفت: «افسران رابط ارتش اسرائیل به ما اطلاع دادند که تمامی ساکنان نوار شمال دره غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده از این منطقه خارج شوند. دوجاریک توضیح داد که این تعداد به حدود ۱/۱ میلیون نفر می‌رسد و تقریباً نیمی از جمعیت ۳/۲ میلیونی غزه را شامل می‌شود. به گزارش روزنامه القدس‌العربی، ارتش رژیم صهیونیستی اعلامیه‌هایی را به زبان عربی در آسمان غزه پخش کرد که در آن از ساکنان این شهر خواسته شد خانه‌های خود را فوراً تخلیه کنند. در اعلامیه‌ها آمده است: «بیانیه فوری به ساکنان شهر غزه، سازمان‌های تروریستی جنگ علیه اسرائیل را آغاز کرده‌اند و شهر غزه به میدان جنگ تبدیل شده است. شما باید فوراً خانه‌های خود را تخلیه و به خاطر امنیت‌تان به سمت جنوب غزه حرکت کنید.» ارتش این اعلامیه را با نقشه‌ای از غزه با فلش‌هایی که منطقه جنوب نوار را نشان می‌دهد، ضمیمه کرد. به گزارش بی‌بی سی، دستور ارتش اسرائیل شامل تخلیه کل شهر غزه و دو اردوگاه بزرگ پناهجویان به نام‌های جبالیه و اردوگاه ساحلی است.


اگرچه سازمان ملل در هفت دهه گذشته بیشتر سمت رژیم صهیونیستی بوده و با سکوت خود راه اشغالگران این رژیم را هموار کرده است با این حال درباره تحولات غزه از تل‌آویو خواسته در سیاست کوچ اجباری ساکنان غزه تجدیدنظر کند. باتوجه به اینکه خروج ۱/۱ میلیون نفر از مردم غزه و احتمال رفتن آن‌ها به مرز‌های مصر، بار سنگین جدیدی را روی دوش جامعه بین‌المللی و کشور‌های منطقه قرار خواهد داد، سازمان ملل از عواقب این اقدام به شدت نگران است. دولت امریکا هم با اینکه حمایت قاطع خود را از اسرائیل اعلام کرده، اما از فرمان صهیونیست‌ها برای خروج صد‌ها هزار ساکن غزه حمایت نکرده و آن را بلندپروازنه توصیف کرده که اجرایی شدن آن دشوار است.
مصر فرمان رژیم صهیونیستی برای کوچ ۱/۱ میلیون نفری اهالی غزه را رد کرده و اهالی غزه نیز در راهپیمایی‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی پخش شده، سوگند جمعی خوردند که در غزه خواهند ماند.
هشدار ضد انسانی رژیم صهیونیستی درحالی است که نگرانی‌ها برای ۳/۲ میلیون نفر از ساکنان نوار غزه که از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره شدید اقتصادی قرار دارند، افزایش یافته است، به ویژه پس از اینکه اسرائیل در روز‌های اخیر محاصره را تشدید کرده و ارسال آب، غذا و برق را به ساکنان غزه قطع کرده است. از طرفی، بر اساس آمار‌های اعلام شده در یک هفته گذشته از جنایات تل‌آویو در غزه، بیش از هزار و ۸۰۰ نفر شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند که موجی از واکنش‌های جهانی را علیه اشغالگران به همراه داشته است. به ادعای مقامات صهیونیستی این حملات تازه آغاز کار است و برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت یا به ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حکم «مرگ و زندگی» را برای‌شان دارد. سازمان ملل پنج‌شنبه شب اعلام کرد که در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی بیش از ۴۲۳ هزار نفر مجبور به ترک خانه‌های خود در غزه شده‌اند و با توجه به حجم حملات اسرائیل به غزه، در صورت تداوم آن برای مدت طولانی، شاید همه ساکنان آن مجبور به ترک خانه‌های خود شوند، زیرا مکان امنی برای آن‌ها وجود ندارد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم دیروز محاصره غزه را شبیه محاصره لنینگراد به دست آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی دانست.
هرچند گروه‌های مقاومت هشدار‌های تل‌آویو به خروج ساکنان غزه را جنگ روانی اشغالگران توصیف کرده‌اند، اما مقامات تندرو صهیونیستی که خود را برای ورود زمینی به غزه آماده می‌کنند، به دنبال این هستند با تخلیه غزه از غیرنظامیان شرایط را برای ورود به آن هموار کنند، زیرا در نبود غیرنظامیان پیشروی و اشغال کامل آن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. تندرو‌های صهیونیست مدعی هستند تا زمانی که حماس و جهاد اسلامی در غزه حضور دارند، امنیت برای شهرک‌نشینان رؤیایی بیش نخواهد بود و سعی دارند از این شرایط بحرانی به نفع خود استفاده کرده و برای همیشه غزه را تحت اشغال خود درآورند، اما مقاومت هشدار داده که ارتش اشغالگر در صورت ارتکاب این حماقت، نیمی از نیرو‌های خود را قربانی خواهد کرد.
۴۰۰۰ تن بمب بر سر ساکنان غزه
ارتش صهیونیستی که کمر به نابودی گروه‌های مقاومت غزه بسته است، با همه توان قصد تخریب آن را دارد و در یک هفته گذشته هزاران تن بمب بر سر ساکنان فلسطین ریخته است. به گزارش الجزیره، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه در نشستی خبری مدعی شد: «با قدرت به حملات خود به زیرساخت‌های تروریست‌ها در همه مناطق غزه ادامه خواهیم داد. نیروی هوایی ما تاکنون مواضع حماس را با ۶ هزار بمب به وزن تقریبی ۴ هزار تن هدف قرار داده است. ما تاکنون به بیش از ۳۳ هزار و ۶۰۰ هدف از جمله مراکز فرماندهی، کنترل و زیرساخت‌های حماس حمله کرده‌ایم.» وی مدعی شد: «حملات ما به شهر غزه و اطراف آن متمرکز است که فرماندهان حماس در آن حضور دارند. مناطق مرکزی شمال غزه که محل تجمع نیرو‌های حماس است، دچار خسارت شدید شده است.» حملات اسرائیل به غزه فقط به کشتار فلسطینیان محدود نشده است و اسرای صهیونیست هم از این جنایت جان سالم به در نبرده‌اند. گردان‌های «عزالدین القسام» (شاخه نظامی حماس) روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات اشغالگران به نوار غزه، ۱۳ اسیر صهیونیست که در مناطق مختلفی از این باریکه نگهداری می‌شدند، به هلاکت رسیده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب» در ادامه بیانیه حماس آمده است: «شش نفر از این اسرای صهیونیست در شمال و دو مکان مختلف نگهداری می‌شدند، هفت نفر دیگرشان نیز در غزه و در سه مکان مختلف بودند که بر اثر بمباران ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.» پیش‌تر حماس هشدار داده بود که در صورت ورود زمینی ارتش صهیونیستی به غزه، همه اسرای صهیونیست را اعدام خواهد کرد و حضور صد‌ها صهیونیست در بند حماس، یکی از بزرگ‌ترین موانع مداخله زمینی است که تاکنون مقامات تل‌آویو تصمیمی برای آن نگرفته‌اند، زیرا از عواقب ناگوار آن نگران هستند.