احتمال آغاز عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در غزه

امیر عبداللهیان: اگر جنایات اسرائیل مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد

گروه سیاسی: هفتمین روز عملیات «طوفان الاقصی» با تشدید دامنه و ابعاد جنگ میان نیروهای مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی همراه بود. بر اساس آخرین گزارش‌ها، تعداد قربانیان نوار غزه به ۱۵۳۷ شهید و حدود ۶۶۱۲ زخمی رسیده است. همچنین، طبق آخرین آمار، تاکنون 1500 صهیونیست به کشته شده و 3400 نفر دیگر زخمی شده‌اند.
به گزارش «تجارت» طی چند روز اخیر، ده‌ها واحد مسکونی در نوار غزه بمباران شده و نزدیک بیش از ۱۰۰ تن از جمله شمار زیادی کودک به خاک و خون کشیده شده‌اند. همچنین، توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق مرزی غلاف غزه را هدف قرار داده و گزارش‌ها از آمادگی این رژیم برای آغاز حمله زمینی به غزه حکایت دارد.

هشدار محکم تهران نسبت به زیاده‌روی و زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها
حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان یک سفر منطقه‌ای به منظور رایزنی مورد تحولات جاری فلسطین راهی کشورهای عراق، لبنان و بغداد شد. او در جریان دیدار با مقام‌های عراقی و لبنانی هشدارهای صریحی را به رژیم صهیونیستی داد. در نخستین ایستگاه امیرعبداللهیان در جریان دیدار با قاسم الاعراجی، مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد: «اتفاقاتی در غزه توسط رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است که مصداق بارز جنایت جنگی است و عدم توقف آن می‌تواند بر کل منطقه تاثیر بگذارد.» امیرعبداللهیان در دیدار با محمد شیاع السودانی نیز اظهار داشت: «جنایات اسرائیل ادامه دارد و کسی در منطقه برای گشایش جبهه های جدید از ما اجازه نمی گیرد.» همچنین، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان پنجشنبه شب در بدو ورود به بیروت گفت: عملیات «طوفان الاقصی» در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی ادامه جنایات علیه مردم فلسطین را تحمل نخواهند کرد. در جریان دیدار با سید حسن نصرالله نیز، امیرعبداللهیان تاکید کرد: «نیروهای مقاومت در منطقه برای گشودن جبهه‌های دیگر در نبرد با اسرائیل، از تهران اجازه نمی‌گیرند. مقامات برخی کشورها با ما در ارتباط هستند و امکان گشودن جبهه جدیدی در منطقه را جویا می‌شوند و پاسخ ما این بود که احتمالات آینده عمدتاً به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه بستگی دارد.» در مهم‌ترین سطح، حسین امیرعبداللهیان در سفر به بیروت با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه عملیات اخیر فلسطینی‌ها یک عملیات صددرصد فلسطینی بوده و حتی غربی‌ها این را تایید می‌کنند، گفت: این اقدام فلسطینی‌ها واکنشی طبیعی به جنایات نتانیاهو به ویژه در ماه‌های اخیر بوده‌ است. وی تاکید کرد: فلسطین بعد از طوفان الاقصی از فلسطین قبل متفاوت است. وی ادامه داد جنایات اسرائیل اگر مهار نشود، معلوم‌ نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مقاومت فلسطین توانمند است و از توانایی بالایی برخوردار است و اگر جنایات اسرائیل ادامه یابد، مقاومت فلسطین از امکانات دیگر خود استفاده خواهد کرد. همچنین، در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه لبنان گفت: «اگر جنایت‌های جنگی سازمان یافته رژیم صهیونسیتی علیه مردم غزه متوقف نشود هر احتمالی متصور است.»

آماده‌سازی رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه



مهم‌ترین و شاید کلیدی‌ترین موضوع در میانه جنگ حماس و رژیم صهیونیستی در ارتباط با آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به غزه است. ارتش رژیم صهیونیستی دیروز جمعه در بیانیه‌ای از تمام ساکنان شهر غزه خواست منازل خود را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند. میدل ایست نیوز گزارش داد: ارتش اسرائیل ادعا کرده که این تخلیه برای امنیت شخصی ساکنان نوار غزه انجام می‌شود. در این بیانیه تاکید شده است: بازگشت به شهر غزه تا زمانی که بیانیه‌ای مبنی بر این اجازه صادر نشود، مجاز نخواهد بود و نزدیک شدن به منطقه حصار مرزی ممنوع است.
ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در روزهای آتی به طور محسوس به اقدام در شهر غزه ادامه خواهد داد. ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلامیه‌هایی به زبان عربی را در آسمان غزه به زمین پرتاب کرده که در آن از ساکنان این شهر خواسته بود تا خانه‌های خود را در این شهر تخلیه کنند. در اعلامیه ها آمده بود: «بیانیه فوری... به ساکنان شهر غزه، این باریکه به میدان جنگ تبدیل شده است... شما باید به خاطر امنیت و امنیت‌تان فورا خانه‌های خود را تخلیه کنید و به سمت جنوب غزه حرکت کنید.»

آمادگی حزب‌الله برای ورود به صحنه و گسیل شدن ارتش اسرائیل به سوی مرزها شمالی
با فازایش نگرانی‌های صهیونیست‌ها از احتمال ورود حزب الله لبنان به معادله جنگ، ارتش اسرائیل به سوی مرزهای شمال اعزام شده است. این اقدام در شرایطی است که شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم اعلام همبستگی با فلسطین و نبرد طوفان الاقصی گفت که رژیم صهیونیستی تاکنون تمامی جنایت‌هایش را در پوشش حمایت بین المللی انجام داده است و طوفان الاقصی پاسخ طبیعی به این جنایت‌ها بود. معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «ما حامی و کاملا آماده هستیم و لحظه به لحظه نبرد طوفان الاقصی را دنبال می‌کنیم و هر زمان که موعد اقدامی باشد، وارد عمل خواهیم شد».

آمریکا روی مدار همکاری حداکثری با تل‌آویو
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (20 مهر) وارد تل‌آویو شد و در حین دیدار با «بنیامین نتانیاهو» گفت: ما اینجا در کنار شما هستیم و هیچ جای دیگری نخواهیم رفت. بلینکن پس از دیدار و گفت‌وگو با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در نشست خبری مشترک با او مدعی شد که تفاوتی میان گروهک داعش و جنبش حماس وجود ندارد و هر ۲ گروهک تروریستی هستند. نتانیاهو همچنین از «حمایت‌های مداوم آمریکا از اسرائیل» تشکر کرد. از سوی دیگر بلینکن در این نشست خبری گفت: من اینجا تنها به عنوان وزیر خارجه آمریکا حضور ندارم بلکه به عنوان یک یهودی که پدربزرگش از کشتار فرار کرده است، حضور دارم.» علاوه بر بلینکن، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه با هدف نشان دادن همبستگی آمریکا با رژیم صهیونیستی در پی حمله خونین به غزه وارد تل‌آویو شد. لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفت: با همتای اسرائیلی خود، یوآو گالانت، در مورد اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود و نیازهای فوری امنیتی آن گفت‌وگو کردم. آستین یک روز پس از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به اراضی اشغالی، با مقامات صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر جنگ دیدار خواهد کرد.