«تغییر بازی» غافلگیرانه انصارالله

جوان آنلاین: ساعاتی پس از هشدار سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن که رسماً اعلام کرد از این پس در صورت مشاهده هرگونه کشتی اسرائیلی آن را هدف قرار خواهد داد، خبرگزاری‌های جهان از توقیف یک کشتی تجاری متعلق به تاجر اسرائیلی با شمار قابل‌توجه سرنشین در آب‌های یمن خبر دادند. انصارالله یمن با این تغییر بازی غافلگیرانه توازن جنگ را در آب‌های منطقه تغییر داد.
ارتش یمن از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه چندین بار بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی و پهپادی قرار داده و بار‌ها اعلام کرده است که تا زمان توقف تجاوزات این رژیم، به حملات خود علیه اهداف اسرائیلی ادامه خواهد داد. سرتیپ یحیی سریع ظهر دیروز تصریح کرد که یمن بنابر مسئولیت دینی، ملی و اخلاقی و باتوجه به تجاوزات روزانه رژیم صهیونیستی و امریکا به نوار غزه و کشتار مردم فلسطین و به منظور استجابت خواسته ملت یمن و تمام ملت‌های آزاده جهان، هر کشتی‌ای را که از مشخصه‌های ذیل برخوردار است، هدف قرار خواهد داد. وی در تشریح دیدگاه طرف یمنی درباره دامنه هر اقدام احتمالی گفت: «نخست کشتی‌هایی که پرچم رژیم صهیونیستی دارند، دوم کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی آن‌ها را اداره می‌کنند و سوم کشتی‌هایی که شرکت‌های اسرائیلی مالک آن هستند.» ارتش یمن همچنین از تمام کشور‌های جهان خواست آن دسته از شهروندان‌شان را که به عنوان خدمه در این کشتی‌ها کار می‌کنند، خارج کنند، از تعامل یا بارگیری این کشتی‌ها خودداری و به کشتی‌های خود ابلاغ کنند از کشتی‌های اسرائیلی فاصله بگیرند. رژیم صهیونیستی که به تنگه باب‌المندب و دریای سرخ به عنوان راهی برای ارتباط آبی با دیگر نقاط جهان می‌نگرد، می‌داند که عملی شدن این تهدید تا چه حد می‌تواند برای حیات تل‌آویو ضروری باشد تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم چند سال پیش گفته بود: «اسرائیل بخشی از هرگونه اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از مسدود کردن مسیر‌های کشتیرانی دریای سرخ خواهد بود.» ساعاتی پس از موضع‌گیری یحیی سریع، منابع خبری از ناپدید شدن یک کشتی رژیم صهیونیستی به نام «گلکسی لیدر» با ۵۲ خدمه خبر دادند. بلافاصله یمنی‌ها با صدور بیانیه‌ای توقیف کشتی اسرائیلی را تأیید کردند و اسرائیلی‌ها نیز پذیرفتند که یک کشتی آن‌ها به کنترل انصارالله درآمده است. البته هاآرتص نوشته که کشتی متعلق به اسرائیل نیست، ولی واکنش نتانیاهو که توقیف کشتی را محکوم کرده و آن را به ایران نسبت داد، نشان داد که روایت اسرائیلی‌ها از صهیونیستی نبودن کشتی چقدر درست است!
دیروز همچنین، محور مقاومت گزارش داد که محل استقرار اشغالگران امریکایی در پایگاه «حریر» واقع در شمال عراق، هدف حمله قرار گرفته است. دقایقی بعد گروه «مقاومت اسلامی عراق» با صدور بیانیه‌ای ضمن تأیید این خبر افزود: «رزمندگان ما در پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم غزه، پایگاه اشغالگران امریکایی در حریر را با پهپاد هدف قرار دادند که مستقیماً به هدف اصابت کرد.» مقاومت اسلامی عراق همچنین، پایگاه «التنف» را در سوریه هدف قرار داد.