انتقال اموال بابک‌زنجانی به بانک‌مرکزی


گروه سیاسی: علی بهادری جهرمی دیروز –سه‌شنبه- نشست خبری با خبرنگاران در نمایشگاه رسانه‌های ایران با تبریک روز جوان، گفت: شورای عالی جوانان که اخیرا با تدبیر رئیس‌جمهوری به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر یافت، این هفته به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل می‌شود تا بسته‌های حمایتی از ازدواج و اشتغال جوانان و حضور آنان در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مصوباتی خواهد داشت. دبیر هیئت دولت یادآور شد: امروز هم جلسه توسعه سیستان و بلوچستان به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.

دارایی‌های زنجانی وارد خزانه کشور می‌شود
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت دارایی‌های ارزی بابک زنجانی به کشور، اظهار کرد: از تلاش‌های سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه در این زمینه قدردانی می‌کنیم. دارایی‌های ارزی متعلق به بابک زنجانی در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته تا مثل سایر دارایی‌ها وارد خزانه کشور و تحت مدیریت خزانه مصرف شود.

امید است اجاره بها با کنترل تورم مسکن، سال آینده کاهش یابد
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مسکن گفت: حوزه مسکن با تصمیماتی که در حوزه تامین مالی اتخاذ شده، شتاب بیشتری گرفته و سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۵۵۰ و شهرهای کوچک ۳۵۰ میلیون تومان است در روستاها با نرخ ۴ درصد و شهرهای کوچک با نرخ سود ۵ درصد اعطا می شود، تصمیم دوم هم این بود در ۲ سال ابتدایی بازپرداخت تسهیلات، اقساط به ۵.۹ میلیون تومان کاهش یافته است علاوه بر این طرحی که برای اختصاص زمین یک میلیون مسکن در شهرهای مختلف پیش رفته است به زودی در کلانشهر تهران هم با همکاری شهرداری آغاز می شود.

عمره مفرده هنوز منتفی نیست
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره عمره اظهار کرد: هنوز منتفی نیست و دولت در تلاش است تا مسائل پیش آمده به ویژه در زمینه هواپیمایی را سریع تر برطرف کند.

عوارض واردات خودرو برای خودروهای اقتصادی از ۱۰۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته است



وی درباره بازار خودرو و همچنین واردات خودروهای خارجی هم گفت: دولت درباره واردات خودروی نو مصوباتی داشته و واردات در حال انجام است که آمار آن را گمرک و سازمان توسعه تجارت اعلام می‌کنند. سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت نرخ سود بازرگانی واردات خودرو را نیز کاهش داده و عوارض واردات خودرو برای خودروهای اقتصادی از ۱۰۰ به ۱۰ درصد کاهش یافته است و اقدام دیگر اینکه مجوز واردات خوردوی کارکرده از مناطق آزاد به مناطق اصلی آزاد و ابلاغ شده است. بهادری جهرمی اضافه کرد: در زمینه تولید خودرو اعم از خودروهای مونتاژی و تولید داخل با حمایت حداکثری در حال پیشرفت هستیم و افزایش عرضه خودرو در هر دو سال فعالیت دولت را داشته ایم و طبق قانون تعیین قیمت به شورای رقابت واگذار شده نه دولت و من سخنگوی دولت هستم نه شورای رقابت.

منابع ارزی قابل‌قبول است و نسبت به گذشته افزایش یافته است‌
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اظهارات وزیر صمت در زمینه تعلق ارزهای حاصل از صادرات بدون‌رانت به صادرکننده در رسانه‌ها و انتقاد از آن، گفت: منابع ارزی قابل‌قبول است و نسبت به گذشته افزایش یافته است‌. با مدیریت محوری بانک مرکزی و همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت اولویت نیازهای ارزی را مشخص می‌کنند که منابع ارزی در چه حوزه‌ای محل مصرف باشد تا رشد اقتصادی بیشتری را فراهم کند و شرایط برای تولیدکننده بیش از پیش محیا کند تا فعالیت اقتصادی در بخش‌های مختلف به‌صرفه باشد. با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت صمت این منابع ارزی همچون گذشته مدیریت خواهد شد.