جریان فکری تازه‌ای در سینما جاری شده است

جوان آنلاین: بازیگر پیشکسوت سینما وتلویزیون با اشاره به فروش بالای برخی آثار سینمایی و همچنین افزایش تعداد مخاطبان سینما گفت: مدیریت جدید در سازمان سینمایی خطوط فکری جدیدی را وارد عرصه سینما می‌کند. 
هوشنگ توکلی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در مورد شرایط و اوضاع سینمای کشور به «جوان» گفت: الان خوشبختانه سینما چند سالی است با وجود برنامه‌ریزی‌های سازمان سینمایی توانسته مخاطب عام را جذب کند و الان برای اولین بار تجربه فروش گیشه‌ها تا ۲۰۰، ۳۰۰ میلیارد تومان داشتیم که در سینمای ایران بی‌سابقه است. 
به گفته وی این دوره مدیریت جدید در سازمان سینمایی خطوط فکری جدیدی را وارد عرصه سینما می‌کند و افرادی که قبلاً تجربه داشتند، از آن‌ها خواسته شده مقداری صبر کنند تا سینماگران جوان و افراد جدید هم اگر حرف و ایده جدیدی در سینما دارند، ارائه بدهند. در دو سه دوره‌ای که این تیم تولید اثر داشته‌اند به این موضوع پرداخته و مخاطب‌های خودشان را پیدا کرده‌اند و باید ببینیم تغییر جهت در محتوا و در تولید چه نتیجه‌ای به دنبال دارد و من امیدوارم دو سال آینده که دوره چهار ساله ریاست جمهوری تمام می‌شود، دستاورد‌هایی که این اقدامات در پی داشته یا درصد موفقیت آن‌ها را بتوانیم رصد کنیم و مورد سنجش قرار بدهیم. 
این بازیگر سینما و تلویزیون در ادامه افزود: مخاطبی که الان از این آثار استقبال می‌کند، قبلاً دیده نشده‌است. حوزه تولید آثار سینمایی همیشه می‌آید در مرز روشنفکری و به معنای دقیق کلمه در رویی دیگر پوپولیستی می‌شود و گاهی این دو تا با هم ترکیب می‌شوند و آثاری بیرون می‌آید که خیلی پرسر و صدا است، ولی بعداً وقتی تماشا می‌کنید، متوجه می‌شوید خیلی بی‌معنا است. این بحران‌هایی که در همه حوزه‌های فعالیت‌های هنری دیده می‌شود و وجود دارد، در سینما هم وجود دارد. حالا مسئول این دوره جدید آمده در مقابل جریان سینمای ۴۰ ساله گذشته قرار گرفته‌است و دارد ایده‌های جدیدی را پیشنهاد می‌دهد و از تولید حمایت می‌کند و باید نتیجه را ببینیم و من فکر می‌کنم سال آینده سالی است که در جشنواره فجر این نتیجه را خواهیم دید. 


این هنرپیشه پیشکسوت درباره فیلم‌های تولید‌شده در حوزه دفاع مقدس هم گفت: شاید مدیران سینمایی در سال آینده به یک طرح یکپارچه و یک دست برسند و من معتقدم هنوز به یک تفکر سازمان‌یافته در حوزه دفاع مقدس نرسیده‌ایم و ضعف داریم. 
وی درباره نقش جشنواره عمار در سینما اظهار داشت: جشنواره عمار به آن بخش از اهالی سینما که غایب بودند، از طریق تولید رسمی آثار سینمایی در کشور یا مدیریت سینمایی خوراک فکری داده است. آن‌ها در طول این سال‌ها دستاورد‌های خوبی داشتند و مخاطب خوبی هم جذب کردند و معتقدم کم‌کم به عنوان یک جریان بین‌المللی خودش را مطرح می‌کند. جشنواره عمار در واقع با آن بخش از مردم و مستضعفین و گروه‌های بی‌نام مملکت در ارتباط است و خوب عمل کرده و تا الان کارنامه خوبی به جا گذاشته‌است. 
توکلی درباره تازه‌ترین فعالیت‌های هنری‌اش خاطرنشان کرد: من امسال یک کار برای شبکه سیمرغ انجام می‌دهم که ماجرای مسجد گوهرشاد است و حدود ۹ ماه است داریم کار می‌کنیم و امیدوارم در فروردین و اردیبهشت کار ضبط آن شروع شود. برای یک فیلم سینمایی هم به عنوان تهیه‌کننده با یک جوان خوشفکر به اسم سعید جلیلی به عنوان کارگردان تقاضای پروانه ساخت دادم و خوشبختانه پروانه ساخت آن صادر شده و بنا داریم کار‌های مرحله پیش‌تولید را شروع کنیم و امیدوارم در بهار امسال فیلمبرداری آن شروع شود.