دوباره تكذيب

آرمان: پنجشنبه هفته گذشته، حمید بقایی، معاون احمدی‌نژاد از زندان آزاد شد. آزادی او مانند خبر بازداشتش بسیار پرحاشیه بود. البته خبر بازداشت او به این دلیل پرحاشیه‌ شد که با واکنش تند اطرافیان او و شخص احمدی‌نژاد همراه بود. حمیدرضا بقایی پس از محمدرضا رحیمی، دومین معاون محمود احمدی‌نژاد است که بازداشت شده است. حدود دو هفته قبل غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه از بازداشت حمیدرضا بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد خبر داد. او البته در مورد دلایل این بازداشت چیزی نگفت و توضیح داد که فعلا نمی‌توانم درباره جزییات آن چیزی بگویم. پس از این خبر محمود احمدی‌نژاد اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت: «براساس مبانی اخلاقی و انسانی، دفاع از حق و حقیقت را وظیفه خود می‌دانم و به طور قاطع از پاکی، پاکدستی و حقانیت جناب آقای بقایی تا آخر دفاع خواهم کرد.» یک روز پس از بازداشت بقایی اعلام شد که او در اعتراض به دستگیری خود، اعتصاب غذا کرده است. هفته گذشته نیز گفته شد که به دلیل وخامت حال، بقایی را به بیمارستان بقیه‌ا... انتقال داده‌اند که حضور رئیس دولت‌های نهم و دهم برای عیادت از او، حاشیه‌هایی را به همراه داشت. پنجشنبه هفته گذشته نیز، بقایی با قرار وثیقه از بازداشت آزاد شد. اطرافیان بقایی ادعا کرده‌اند که وثیقه تودیع شده توسط مردم تهیه شده است. او پس از آزادی به دیدار احمدی‌نژاد و مشایی رفت که این دیدار، آغاز جدیدترین حاشیه‌سازی‌های همفکران احمدی‌نژاد بود. بقایی که با حضور جمعی از مردم روبه‌رو شده‌ بود، اظهارات و ادعاهایی را مطرح کرد که به‌سرعت در شبکه‌های مجازی دست به دست شد. محمدعلی ابطحی در واکنش به سخنان حمید بقایی گفت: «این دوستان چقدر بی‌جنبه‌اند. آقای بقایی چند روز رفته زندان که این حرفا را می‌زند و می‌گوید بروید زندان‌ها را ببینید! بقایی جوری حرف می‌زند انگار کهریزک در عهد دقیانوس بوده و مرتضوی هم رفیق بطلمیوس! که نشده در آن دوران به زندان‌ها سر بزنند.»
اعلام جرم جدید
اظهارات بقایی باعث بروز دردسر‌های جدیدی برای او شد و گفته می‌شود که جرم جدیدی علیه او اعلام شده است. جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نیز ضمن تکذیب اظهارات حمیدرضا بقایی در مورد وضعیت برخی زندانیان و سایر موارد ادعا شده گفت: با توجه به ادعاهای بقایی در مورد وضعیت یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صورت گرفته و به علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. به علاوه، آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمیدرضا بقایی در بند ۲۰۹ با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات حمید بقایی، نامبرده را با اتهامات جدید مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد. پیرو اظهارات دادستان تهران مبنی بر تکذیب صحبت‌های پنجشنبه شب هفته گذشته، حمید بقایی و اعلام شکایت و تشکیل پرونده جدید علیه او، وکیل بقایی واکنش نشان داد. او طی اظهاراتی که در سایت دولت بهار منتشر شد گفت: در غروب روز پنجشنبه مورخ پنجم مرداد ماه نود و شش، احضاریه مربوط به این شکایت توسط مامورین دادستانی به موکل اینجانب ابلاغ گردید و به هر حال در خصوص این پرونده، موکل بنده به زودی دلایل و دفاعیات خود را ارائه می‌نماید اما نکته بسیار مهم و قابل تامل در اظهارات امروز دادستان محترم تهران این است که ایشان اعلام نموده‌اند در هفته آینده برای موکل اینجانب کیفرخواست صادر خواهد شد. این در حالی است که رسیدگی به پرونده آقای بقایی هنوز تمام نشده و پرونده در مرحله اخذ آخرین دفاعیات متهم قرار دارد.
گزارش یک دیدار


در ایامی که احمدی‌نژاد خانه‌نشینی یازده روزه خود را شروع کرده بود، شخصیت‌ها و افراد مختلفی از روحانیون و سیاسیون با هدف نصیحت و پایان دادن به خانه‌نشینی و قهر، به دیدار وی رفتند که خبرهای این دیدارها کم‌وبیش در همان زمان در رسانه‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد. از جمله کسانی که در آن ایام به دیدار احمدی‌نژاد رفت، آیت‌ا... محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضائیه و عضو شورای نگهبان بود که چند روز پس از این دیدار، در جلسه‌ای نتایج دیدار و گفت‌وگوی خود را با احمدی‌نژاد به صورت گزارشی مشروح بیان کرد. یزدی در آن جلسه گفت به احمدی‌نژاد اطلاع داده که مقام معظم رهبری در دو سه سال اخیر او را تحمل کرده است و ایشان معتقد است که نباید کارهای احساسی صورت بگیرد. آیت‌ا... یزدی در پایان این گزارش می‌گوید: در تحلیل اگر بخواهیم بحث بکنیم، آن طرف قضیه واقعاً یک پروژه هست و یک طرحی است که با این ترتیب می‌خواهند جلو بروند و کاری بکنند که بتوانند رهبری را تضعیف بکنند، این طرف هم مقام معظم رهبری خوشبختانه ایستاده‌اند و به استحکام فرمودند که من کوتاه نمی‌آیم و این را شنیدم که من در این مسأله کوتاه نمی‌آیم. ایستاده‌ام و کوتاه نمی‌آیم.»