واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت باقی‌مانده مطالبات معلمان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی فرهادی با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، گفت: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. فرهادی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق‌الزحمه امتحانات نهائی را پرداخت خواهیم کرد. وی درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق اظهار داشت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد. همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش دیروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تاکنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.
 واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
صحرایی دیروز همچنین از واریز هدیه ویژه به حساب معلمان به مناسبت روز معلم تا شامگاه سه‌شنبه خبر داد. اگرچه وزیر‌ آموزش و پرورش میزان هدیه‌ای که برای فرهنگیان درنظر گرفته شده است را اعلام نکرد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مبلغ این هدیه 2 میلیون تومان است.