رها بودن خودرو حامل بنیتا به ماموران آگاهی خبرداده شده بود

ایسنا|  دادستان تهران از صدور کیفرخواست ۳۰ صفحه‌ای با پنج عنوان اتهامی در مورد حمید بقایی خبر داد و گفت که این پرونده در شرف ارسال به دادگاه است.
عباس جعفری‌دولت‌آبادی در چهارمین نشست شورای معاونان دادستانی تهران درخصوص حادثه اخیر، با طرح سوالی در مورد علت تأخیر در کشف خودرو حامل طفل گفت: حسب گزارش سرپرست دادسرای جنایی، روز سه‌شنبه (۳/۵/۹۶) فردی رها بودن خودرو مسروقه در پاکدشت را به صورت تلفنی به مأمورین پلیس آگاهی تهران اعلام کرده بود که انتظار می‌رفت   پلیس زودتر از آن خودرو را کشف می‌کرد.
جعفری‌دولت‌آبادی از سرپرست دادسرای جنایی تهران خواست در کمترین زمان ممکن و با رعایت حقوق متهمان به این پرونده رسیدگی کند. وی افزود: این حادثه آن‌چنان افکار عمومی را تحت‌تأثیر قرار داده که ایجاب می‌نماید در رسیدگی به آن تسریع شود.
دادستان تهران با تأکید مجدد به دادستان‌ها اقدام سریع و مناسب نسبت به پرونده‌های مهم مانند کودک‌آزاری، آدم‌ربایی، فساد اقتصادی، درگیری‌ها و شرارت‌ها گفت: در چنین پرونده‌هایی، حتی اگر لازم باشد که مقامات قضایی تا دیروقت فعالیت کنند تا پیامدهای حادثه مدیریت شده و از ایراد خسارات بیشتر پیشگیری شود، دادستان‌ها موظف به این اقدام هستند.


دادستان تهران به بازداشت برخی متهمان مرتبط با جریان‌های سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی این‌گونه متهمان تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند، با دو واکنش مواجه می‌شویم: نخست، مظلوم‌نمایی و ادعای این‌که کاری نکرده‌ و اقدامات‌شان خدمت به مردم بوده است؛ و دوم، ادعای این‌که اقدامات دادستانی یا مراجع قضایی رنگ و بوی سیاسی دارد.
دادستان تهران با اعلام این مطلب که هیچ یک از متهمان مرتبط با جریان‌های سیاسی، در مقابل تعقیب به لحاظ ارتکاب جرم مصونیت ندارند، خطاب به چنین متهمانی اظهار داشت: این پنبه را از گوش خود بیرون بیاورید، از خواب گران بیدار شوید، اقدامات مجرمانه از قبیل توهین و نشر اکاذیب مستوجب تعقیب قضایی است.
جعفری‌دولت‌آبادی در تقبیح اظهارات این متهم و مرتبطانش، با بی‌سابقه خواندن چنین رفتارهایی، گفت: اگر دادستانی در قبال ادعاها و رجزخوانی برخی متهمان خویشتن‌داری می‌کند، بدان جهت است که می‌خواهد از مسیر قانون خارج نشود.