اخبار کوتاه از فوتبال


با اشاره به بازی 2 ملی‌پوش مقابل تیمی از رژیم اشغالگر قدس
وزیر ورزش: اقدام این 2 ورزشکار
تحت هر عنوان محکوم است
مسعود سلطانی‌فر اقدام دو ورزشکار ایرانی در رویارویی با تیمی از رژیم صهیونیستی با پیراهن تیم پانیونیوس یونان را محکوم کرد.


وزیر ورزش و جوانان درباره حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در دیدار مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی بیان کرد: اقدام این دو ورزشکار تحت هر عنوان از نظر اینجانب محکوم است و از قهرمانان و ورزشکاران که الگوهای نسل جوان محسوب می‌شوند انتظار می‌رود که در راستای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در به رسمیت نشناختن رژیم ‌اشغالگر قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند. وی ادامه داد: امیدوارم با تمهیداتی که به عمل می‌آید دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در ورزش کشور نباشیم.
طاهری: 400 هزار یورو باید برای دستیار ژوزه بپردازیم
سرپرست باشگاه پرسپولیس می‌گوید همه باید در موضوع پرونده مانوئل ژوزه به این باشگاه کمک کنند. علی‌اکبر طاهری درباره‌ آخرین وضعیت پرونده مانوئل ژوزه، اظهار کرد: تا امروز رای دستیاران این مربی صادر شده است که باشگاه چیزی بالغ بر ۴۰۰ هزار یورو باید به آنها پرداخت کند. البته ما استعلام گرفته‌ایم تا ببینیم چقدر زمان برای پرداخت این پول داریم که هنوز پاسخ ما را نداده‌اند. او درباره اینکه آیا برای تامین این پول اقدامی کرده است یا خیر؟ گفت‌: در تلاش هستیم که این پول را جور کنیم. تا به حال با‌ اشخاص مختلفی از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار داشتیم تا بتوانیم این مبلغ را تهیه کنیم. حتی با دکتر سلطانی‌فر هم جلساتی را برگزار کردیم و در این باره صحبت‌هایی هم داشته‌ایم. من از همه می‌خواهم، چه دولت و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هر کسی که می‌تواند درباره این موضوع به ما کمک کند و به پرسپولیس نگاه ملی داشته باشند. سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره ناراحتی بازیکنان این تیم به خاطر پرداخت نشدن مطالباتشان و پاداش‌های فصل قبل، گفت‌: به‌ هر حال ورودی‌ها و همین‌طور مخارج باشگاه با یکدیگر همخوانی ندارد و گاهی از نظر مالی به مشکل بر می‌خوریم. همیشه این گونه بوده اما در تلاشیم که هر چه‌ زودتر بتوانیم مطالبات بازیکنان را هم پرداخت کنیم.
دعوت ۱۸ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
ناظم‌الشریعه، اسامی ۱۸ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال را اعلام کرد. سید محمد کاظم ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال، اسامی ۱۸ بازیکن دعوت شده به اردوی تدارکاتی این تیم را که از ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود، به شرح زیر اعلام کرد: علی‌رضا صمیمی، حمید احمدی، محمدرضا سنگ سفیدی و مرتضی عزتی از مس سونگون ورزقان تبریز، محمد شجری، مسلم اولادقباد و مهدی جاوید از تاسیسات دریایی، سپهر محمدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، احمد اسماعیل‌پور، ابوالقاسم عروجی و سعید احمد عباسی از گیتی پسند اصفهان، سجاد بندسعدی از ارژن فارس، قدرت بهادری و علی اسعدی از فرش‌آرای مشهد، علیرضا رفیعی و شهاب طالبی از ملی حفاری اهواز، مرتضی فراهانی از مقاومت البرز.
تایید فهرست ۲۵ نفره پرسپولیس برای لیگ قهرمانان
۲۵ بازیکن پرسپولیس که برای حضور در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده بودند، مورد تائید قرار گرفتند.
25 بازیکن از سوی باشگاه پرسپولیس برای حضور در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شدند و مراحل ثبت نام آنها در موعد مقرر صورت گرفت که تائید این بازیکنان انجام و مجوز بازی آنها برای حضور در مرحله بعدی این رقابت‌ها صادر شد. همچنین باشگاه پرسپولیس با پایان بازی‌های بشار رسن در عراق، نام وی را هم وارد این فهرست خواهد کرد.
باشگاه پیکان منتظر پاسخ فدراسیون نیجریه
باشگاه پیکان برای جذب بازیکن نیجریه‌ای منتظر پاسخ فدراسیون این کشور است.
باشگاه پیکان برای ثبت قرارداد مهاجم نیجریه‌ای خود مجبور شد از فدراسیون فوتبال نیجریه استعلام بگیرد. نکته قابل توجه اینکه کِنِت ایکه چوکو، مهاجم جوان نیجریه‌ای فصل پیش الشرقیه مصر که سابقه بازی در باشگاه سرشناس الاسماعیلیه مصر را نیز دارد برای ثبت قراردادش در سازمان لیگ به مشکل برخورده است، چرا که طبق قانون جدید سازمان لیگ ایران لیگ مصر مورد تأیید این سازمان نیست. این در شرایطی است که در رنکینگ فیفا لیگ برتر مصر با فاصله‌ای زیاد از لیگ برتر ایران بالاتر است.سازمان لیگ به باشگاه پیکان اعلام کرده این بازیکن نیجریه‌ای باید در دو فصل اخیر سابقه بازی ملی داشته باشد تا بتواند در لیگ ایران بازی کند از طرفی چوکو مدعی شده که سابقه بازی برای تیم ملی المپیک کشورش را دارد. با توجه به این قضیه باشگاه پیکان از طریق فدراسیون فوتبال از فدراسیون نیجریه استعلام گرفته و اگر ادعای مهاجم نیجریه‌ای ثابت شود قرارداد او در سازمان لیگ ثبت خواهد شد.
تعلل فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان
فدراسیون فوتبال با وجود انجام استعادیابی و هماهنگی بازی‌های دوستانه، کماکان تمایلی به انتخاب سرمربی ندارند تا این تیم هم مانند تیم ملی امید مدت زمان زیادی را از دست بدهد و شاید گرفتار سرنوشت این تیم شود.
با برگزاری جام جهانی جوانان کره جنوبی در اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری، بازیکنان و مربیان تیم ملی جوانان ایران به رده سنی بالاتر رفتند تا یک بار دیگر تیم ملی با شکل و شمایل جدید آماده‌سازی شود و فدراسیون نسل بعدی فوتبال ایران را تشکیل دهد. مسئولان فدراسیون فوتبال در حالی که در ابتدا گزینه‌های مختلفی مانند جواد نکونام، سهراب بختیاری‌زاده و... را برای هدایت این تیم در نظر داشتند، در نهایت به گزینه مناسبی نرسیدند تا کمیته فنی و توسعه فدراسیون به همراه کمیته جوانان کارهای این تیم را بدون انتخاب مربی آغاز کنند.در نبود سرمربی، کارهای مربوط به استعدادیابی این تیم انجام شد و بازیکنان جلسات تمرینی را هم آغاز کردند. این روند ادامه داشت تا اینکه بازی تدارکاتی با عمان هم برای تیم ملی جوانان هماهنگ شد اما کماکان خبری از سرمربی برای این تیم نبود.بعد از اینکه کادرفنی به گزینه مناسبی برای این تیم نرسید آنها بار دیگر به سراغ امیرحسین پیروانی رفتند که نتوانست با تیم ملی امید در آسیا عملکرد خوبی داشته باشد و از طرفی هم جزو سرمایه‌های فدراسیون بود و نمی‌خواستند او را از دست بدهند؛ به همین دلیل این تیم را به او پیشنهاد دادند که با پاسخ منفی پیروانی مواجه شدند. با وجود زمان اندک باقی مانده تا شروع این رقابت‌ها باز هم کادرفنی تصمیمی به انتخاب یک مربی جدید ندارد و گویا از فرصت سوزی قبل از رقابت‌های رده سنی امید درس نگرفته‌اند چراکه در آن مقطع هم فدراسیون قصد داشت تیم ملی را در مدت ۲۰ روز آماده کند اما به هیچ وجه رقبای ایران را در نظر نگرفته بود که قبل از رقابت‌ها به اردوهای آماده‌سازی بلند مدت رفته‌اند.
تیم ملی جوانان ایران با تیم‌های فلسطین، اردن و سوریه در گروهE رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا قرار دارد که میزبانی این گروه برعهده ایران است و طبق هماهنگی‌ها در شهر مشهد برگزار می‌شود. طبق اعلام AFC، این رقابت‌ها از روز ۱۳ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ آبان ادامه دارد.