ايران با پيروزي مقابل كره جنوبي استارت زد

رقابت‌هاي روز دوم انتخابي واليبال قهرماني مردان جهان ديروز با دو بازي پيگيري شد. ايران پس از استراحت در روز اول رقابت‌هاي واليبال انتخابي مردان جهان، ديروز از ساعت 18 در سالن مملو از جمعيت حسين رضازاده اردبيل به مصاف كره جنوبي رفت. ست اول را شاگردان كولاكوويچ قاطعانه آغاز كردند و با امتياز 8 بر يك پيش افتادند تا دو تيم به وقت فني اول استراحت بروند. در ادامه باز هم برتري با ايران بود و تيم كشورمان با استفاده از برتري در دفاع روي تور توانست اين اختلاف را حفظ كند و وقت فني دوم استراحت هم با امتياز 16 بر 8 به نفع ايران به دست آمد. اين برتري تا پايان ست اول ادامه داشت و تيم كشورمان در نهايت در اين ست توانست با نتيجه قاطع 25 بر 10 كره را شكست دهد و يك بر صفر در ست شماري پيش بيفتد، ستي كه اولين امتياز اول و آخر آن با سرويس براي ايران به دست آمد.
 ست دوم را اما كره‌اي‌ها بهتر آغاز كردند و در يك غافلگيري 3 بر صفر در امتيازهاي اول از ايران جلو افتادند، در ادامه اين اختلاف جبران شد و ايران توانست در امتياز 6 با كره مساوي كند و وقت فني اول استراحت هم با برتري 8 بر 7 ايران به دست آمد. كره اما باز هم در امتياز‌هاي بعدي پيش افتاد و در امتياز 13 اختلافش را با ايران به دو امتياز رساند. با اين حال شاگردان كولاكوويچ باز هم توانستند با جبران اين اختلاف، وقت فني دوم استراحت را هم با امتياز 16 بر 13 به نفع خودشان به پايان برسانند. اما در اين ست برخلاف ست اول، كره‌اي‌ها همچنان پا به پاي ايران بالا آمدند و با دريافت‌ها خوب، واليباليست‌هاي كشورمان را زير فشار گذاشتند اما در نهايت اين تيم كشورمان بود كه با نتيجه 27 بر 25 در اين ست سخت و نفسگير پيروز شد تا در ست شماري 2بر صفر برتري براي شاگردان كولاكوويچ باشد. ست سوم را ايران بهتر آغاز كرد و وقت اول فني استراحت مانند دو ست گذشته با برتري ايران با امتياز 8 بر 5 براي كشورمان به دست آمد. اين برتري و اختلاف در ادامه هم حفظ شد تا وقت فني دوم استراحت هم با نتيجه 16 بر 12 براي كشورمان به دست بيايد. اين اختلاف تا پايان بيشتر هم شد تا ست سوم هم با نتيجه 25 بر 18 به نفع ايران به پايان برسد و شاگردان كولاكوويچ در نهايت 3 بر صفر در اولين بازي در انتخابي قهرماني مردان جهان مقابل كره جنوبي به پيروزي برسند.
 چين يك برد تا صعوددر بازي‌هاي ديروز و قبل از بازي ايران، ابتدا چين به مصاف قطر رفت و توانست در سه ست متوالي پيروز شود. شاگردان لوزانو در اين مسابقه با امتيازات 25 بر 22، 25 بر 21 و 25 بر 22 قطر را از پيش رو برداشتند تا با دو پيروزي، صدر جدول رده‌بندي را حفظ كنند. سرمربي تيم ملي چين در نشست خبري در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان» درباره بالا رفتن شانس چين براي حضور در مسابقات قهرماني جهان با كسب دو برد متوالي و اينكه اهدافش به همراه تيم ملي واليبال چين چيست و آيا چين دوباره قدرت خود را در آسيا بازمي‌يابد، گفت بايد چيني‌ها از ايران الگوبرداري كنند: « مسابقات هنوز تمام نشده است و حداقل به يك پيروزي از دو مسابقه باقي مانده خود نياز داريم زيرا احتمال اينكه در پايان رقابت‌ها، چند تيم شرايط يكساني داشته باشند زياد است. تيم چين در رده بانوان بسيار قدرتمند است. واليبال چين از ساختار و سيستم خوبي براي پيشرفت برخوردار است اما مشكلاتي از جمله نداشتن ليگ سطح بالا و به‌كار نگرفتن مناسب ستاره‌ها وجود دارد. به نظرم واليبال چين بايد ايران را الگوي خود قرار دهد و از تجارب ايران براي پيشرفت خود استفاده كند تا بتواند به يك تيم قدرتمند در سطح جهاني تبديل شود.» امروز، ملاقات ايران با لوزانو
رقابت‌هاي واليبال انتخابي مردان جهان، امروز با دو بازي ديگر در اردبيل پيگيري مي‌شود. ابتدا قطر و قزاقستان از ساعت 15:30 برابر هم قرار مي‌گيرند و از ساعت 18 هم ايران مقابل چين قرار مي‌گيرد.