اعتراض دانشجويان تهران به نسل‌کشي در ميانمار

جمعي از دانشجويان دانشگاه‌هاي تهران در اعتراض به كشتار مسلمانان در ميانمار و سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي و حقوق بشري مقابل دفتر نمايندگي سازمان ملل متحد در تهران تجمع كردند.
تجمع‌كنندگان با در دست داشتن پلاكارد و دست‌نوشته و همچنين با سر دادن شعارهايي اعتراض خود را به كشتار مسلمانان ميانمار و همچنين سكوت مجامع بين‌المللي و حقوق بشري غربي نشان دادند. دانشگاهيان در اين تجمع از مسئولان سازمان ملل و سازمان‌هاي حقوق بشري خواستند سكوت خود را در مقابل اين جنايت وحشيانه بشكنند و همچنين از مردم آزاديخواه جهان مخصوصاً مسلمانان خواستند از تمام توان خود براي پايان دادن به اين كشتار استفاده كنند. اين تجمع دانشجويي، با سخنراني احد آزادي‌خواه، سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و حسينعلي حاجي دليگاني، نماينده مجلس شوراي اسلامي و همچنين با حضور چهره‌هاي شاخص سياسي، اجتماعي، فرهنگي، هنري، دانشجويان، اساتيد و نخبگان دانشگاهي و همچنين اعلام مواضع نمايندگان اتحاديه‌هاي دانشجويي كشور از جمله اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور، دفتر تحكيم وحدت، اتحاديه جامعه اسلامي، دانشجويان، بسيج دانشجويي و جنبش عدالتخواه دانشجويي همراه بود. اين تجمع دانشجويي با قرائت بيانيه‌اي به پايان رسيد كه در بخشي از آن تصريح شده است: ما به عنوان پيشگامان جنبش دانشجويي مسلمان و به نمايندگي از جوانان مسلمان و انقلابي جمهوري اسلامي ايران، ضمن محكوميت شديد اقدامات غيرانساني حكومت و افراطيان بودايي، مواضع خود را به شرح ذيل اعلام مي‌داريم:  1 ـ استاندارد دوگانه‌ كشورهاي عضو شوراي امنيت در خصوص كشتارهاي ميانمار، قطعاً به تضعيف جايگاه اين شورا و سازمان ملل در بين مسلمانان و ديگر مردم آزاده‌ دنيا منجر شده است. مردم دنيا وقتي مي‌بينند به رؤساي حكومت‌هاي افراطي و جنايتكار در غرب و شرق آسيا كه در حال نسل‌كشي مردم غيرنظامي و مظلوم يمن، فلسطين، بحرين، كشمير و ميانمار هستند، جايزه‌ صلح نوبل تعلق مي‌گيرد، به حقيقت پوشالي شعارهاي دفاع از حقوق بشر اين كشورها پي مي‌برند.
2 ـ امروز ديگر هنگامه‌ سكوت و انفعال نيست و اين سكوت به منزله‌ تأييد جنايت‌هاي مزدوران سفاك استكبار در سراسر دنيا محسوب خواهد شد و به هيچ وجه قابل پذيرش نيست. وقت آن رسيده كه تمامي مردم دنيا و به خصوص مسلمانان، فرياد آزادي‌خواهي سر داده و با يكديگر متحد شده و در برابر استكبار و عوامل وابسته به او در سرتاسر دنيا بايستند. از رؤساي تمامي كشورهاي اسلامي و ديگر دولت‌هاي مستقل دنيا دعوت مي‌كنيم تا با تشكيل يك جبهه‌ متحد در برابر اين جنايتكاران، از اقدامات خون‌بار آنها جلوگيري نمايند.
3 ـ از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران و وزارت امور خارجه توقع مي‌رود از تمام ظرفيت اجرايي و ديپلماتيك خود در بين كشورهاي جنبش عدم تعهد و سازمان همكاري‌هاي اسلامي به خوبي استفاده نموده و با برگزاري جلسه‌ اضطراري براي بررسي كليه‌ راهكارهاي حل معضل ميانمار، پا به عرصه‌ دفاع از اين مردم مظلوم گذارند. همچنين بر دستگاه قضايي و رياست محترم قوه‌ قضائيه فرض است كه مطابق دستورات اخير رهبري، از تمامي ظرفيت‌هاي حقوقي موجود براي پيگيري اين موضوع استفاده نموده و دست از اين انفعال بين‌المللي در حوزه‌ دفاع از حقوق بشر بردارند. امروز جمهوري اسلامي و مسلمانان هستند كه بايد از دولت‌ها و نهادهاي مدعي در سطح جهان، مطالبه‌ رعايت حقوق بشر را داشته باشند و آ‌نها را در جايگاه پاسخگويي نسبت به بشريت بنشانند. در پايان بار ديگر از تمامي مسلمانان و مردم آزاده‌ دنيا درخواست مي‌كنيم كه دست از اختلافات جزئي قومي و مذهبي برداشته و با تشكيل جبهه‌ متحد مستضعفين، دست به اقدامات عملي و ملموس در قبال اين زورگويان متجاوز بزنند.