دیدار عضو شورای شهر با اهالی «همدلی» «تهران» مثل مریضی است که روزهای سختی را می‌گذراند

زهرا نژادبهرام: «نجفی 21 مشاور دارد؛ همه 21 عضو شورا»
روز گذشته زهرا نژادبهرام، به روزنامه همدلی آمد تا طبق روالی که در برنامه‌ کاری‌اش به عنوان عضو شورای تهران، ری و تجریش دارد، با این رسانه که مدیرمسئولش ولی‌الله شجاع‌پوریان و سردبیرش مسعود رفیعی طالقانی است، دیدار کند. برنامه‌ها و اهداف پیش روی او که در راستای تعامل مثبت رسانه‌ای(اعم از موافق و مخالف) تعریف شده و در ادمه آن، نحوه ارتباط و تعامل با اعضا، سیستم شهرداری و شهروندان، مباحثی بود که در گفت‌وگوی این عضو شورا با اهالی همدلی، مطرح شد.
در این میان، از همه مهم‌تر شهروندانی بودند که 21 عضو شورا را در لیست امید( لیست مورد تائید شورای عالی اصلاحات) انتخاب کرده‌اند و در جمع‌بندی نهایی، استراتژی حرکت در راستای تیمار تهران؛ شهری که خانم نژادبهرام می گوید از بیماری رنج می‌برد، با اهداف راهبردی و سازنده، مورد بحث قرارگرفت.
خانم نژادبهرام، ازتحریریه همدلی هم دیدار کرد و سرآخر با آن‌ها عکسی را به یادگاری گرفت.


مساله زندگی در شهر، مساله‌ای نیست که به راحتی بتوان از خیر آن گذشت؛ مشکلات روزمره‌ای که مردمان این شهر آلوده پردود، به آن عادت کرده‌اند، بدون شک می‌تواند در راس برنامه‌های یک عضو شورا قرار بگیرد؛ عضوی که تعامل سازنده با رسانه‌ها و شهروندان برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.
این‌ها بخش‌های مهمی از گفته‌های خانم نژادبهرام است که ضمن عضویت در شورای شهر، در کارنامه کاری‌اش «اولین معاون فرماندار زن تهران» و سایر فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی را جای داده است؛
ایجاد فضای مشترک با مطبوعات، همیشه در دغده‌های ذهنی من بوده. شما رسانه‌ها می‌توانید ما را در برابر سوال‌های مشخص قرار دهید؛ این سوال‌های مشخص پاسخ مشخص هم دارد و می‌تواند موج جدیدی ایجاد کند و این در واقع می‌تواند کارکرد رسانه باشد.
آن‌چه برای شورای پنجم مهم است، فارغ ازاین‌که به چه حزب و گروهی تعلق داشته باشد، جبهه اصلاح‌طلبی بوده؛ آن‌ها فارغ از این‌که شخصا چه می‌خواهند، قصدشان این بوده که حال و هوای تهران خوب شود؛ تهران مثل مریضی است که روزهای سختی را طی می‌کند. تلاش شورای پنجم این بود که با انتخاب یک دکترخوب، این مریض را به سمت بهبود سوق دهد؛ شورا هزینه‌های زیادی داد، فشارهای زیادی را تحمل کرد، خیلی از خودگذشتگی کرد اما برای این‌که یک دکتر خوب داشته باشد، حاضر شد بپذیرد، چون حال تهران برایش مهم بود.
مشکل تهران مدیریت و برنامه‌ریزی است؛ مشکل تهران جذب منابع، ساخت و ساز، آسیب‌های اجتماعی و هیچ‌کدام این‌ها نیست؛ تهران برنامه ندارد و نمی‌داند که قرار است درآینده به کدام سو برود. برای رسیدن به هدف‌هایش نمی‌داند ازچه ظرفیت‌هایی باید استفاده کند.
تفاوت شورای چهارم و پنجم در این است که حال شهر برای این شورا مهم بوده؛ در شورای چهارم، اصلاح‌طلب‌ها نمی‌توانستند حرکت جدی داشته باشند و حتی اذعان می‌کردند که توان لابی را هم از آن‌ها گرفته‌اند اما شورای پنجم حاضر است همه هزینه‌ها را به خود، مترتب کند و توضیح دهد.
من به آقای نجفی گفتم که «شما 21 مشاور درکنار خود دارید؛ همه 21 عضو شورا » و این رمز موفقیت ما است. این به معنای نادیده‌گرفتن خطاهای احتمالی و نادیده انگاشتن بحث نظارت نیست. ما درمسائل نظارتی با هم شوخی نداریم اما خیلی از مساله‌‌ها را می‌توانیم با کمک هم حل کنیم و لازم نیست پشت تریبون‌ها و ازطریق رسانه به هم پیغام و پسغام بدهیم؛ خیلی از مسائل را می‌توانیم با گفت‌وگو حل کنیم؛ رسانه‌ها را هم دعوت کنیم؛ رسانه‌ها هم ما را دعوت کنند؛ با هم حرف بزنیم و حل کنیم مسائل را؛ چرا؟ چون به هم اطمینان داریم.
این اتفاق خیلی مبارکی است که 21 رای بیایند در شورا و اعتماد متقابل شکل بگیرد؛ لذا باید اطمینان ا در کناراعتماد شکل دهیم.
نگاه جدید به حوزه زن، شهر و سیاست می‌تواند راهگشا باشد.
سایر اخبار این روزنامه
ایران نشان داده که چک سفید امضا به بارزانی نمی‌دهد سودان تا کردستان، نیل تا فرات جدی است تنها 250 برند معروف کفش و پوشاک در تهران مجوز دارند حرف های میرباقری درباره آخرین تصمیمات تلویزیون تعیین تکلیف خندوانه، هفت و پیمان یوسفی دیدار عضو شورای شهر با اهالی «همدلی» «تهران» مثل مریضی است که روزهای سختی را می‌گذراند علی کارور:جوانگرایی در صنعت نفت یک ضرورت است تزریق نیروی جوانی به ملی حفاری تا پایان شهریور وراث فرصت دارند افزایش حساب سهام عدالت فوت شدگان برخی اصلاح‌طلبان می‌‌گویند سخن عارف درباره پایان ائتلاف با معتدلین نظر شخصی است درگیری لفظی بابک زنجانی با وکیل شرکت نفت بابک زنجانی: نهایت کار برای من اعدام است ولی‌الله شجاع‌پوریان نمایاننده ملت ایران در نیویورک چشم مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روی عکس یک دستفروش خیره ماند بساط روحانی نامه 76 شخصیت برجسته اروپایی به ترامپ درباره لزوم حفظ برجام چشم مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی روی عکس یک دستفروش خیره ماند بساط روحانی