ملت ایران در برابر دیکتاتوری آمریکا سر خم نمی‌کند


رئیس‌جمهور کشورمان گفت : یک بار دیگر برای مردم ما روشن شد که دولت آمریکا علیه مردم منطقه، ملت ایران و ملت‌های مظلوم است و همواره می‌خواهد خط قبلی خود را ادامه دهد اما ملت ایران ملتی نیست که با حرف‌های ناروا و سخنان تنفرانگیز بخواهد در برابر یک دیکتاتور سر خم کند.
حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور ایران شب گذشته (جمعه شب) در واکنش به سخنان ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: صحبت‌های آقای ترامپ که در آن سیاست‌های آمریکا درباره آن تبیین شد، جز فحاشی و مشتی از اتهامات واهی علیه ملت ایران حرف دیگری وجود نداشت.
وی گفت: من رئیس‌جمهور آمریکا را دعوت می‌کنم که هم تاریخ را بهتر بخواند و هم جغرافیا را و هم نسبت به تعهدات بین‌المللی و هم راجع به ادب و اخلاق و عرف جهانی و بین‌المللی؛ ظاهرا ایشان خبر ندارند که دولت آمریکا دولت کودتا در شصت و چند سال پیش در این کشور روی کار آورد و قدرتی بود که با پول و اعمال نفوذ و استفاده از مزدوران خود حکومت قانونی این سرزمین را سرنگون کرد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس آمریکا از متجاوز حمایت کرد و آنجا که لازم بود آمریکا در برابر متجاوزان بایستد و از مظلومان حمایت کند، درست برعکس عمل کرد.


رئیس ‌دولت ایران ادامه داد: چطور رئیس‌جمهوری اسم خلیج معروف، تاریخی و جهانی را یاد نگرفته است، همان خلیج‌فارسی را که متاسفانه ناوگان‌های آمریکایی بی‌جهت و مداوم در این منطقه رفت و آمد می‌کنند.
وی با بیان این‌که «ظاهرا ایشان حقوق بین‌الملل را نیز دقیق نخوانده‌اند»، ادامه داد: برجام یک معاهده چندجانبه است، یک سند بین‌المللی است و مورد تایید سازمان ملل قرار گرفته است و مگر یک رئیس‌جمهور می‌تواند به تنهایی این سند را لغو کند.
روحانی با بیان این‌که «ایران همواره به تمام معاهدات و تعهدات بین‌المللی خود احترام گذاشته است»، تصریح کرد: آیا این دولت و ملت یاغی است یا دولتی که همواره در پی تجاوز و کودتا در منطقه و جهان بوده است.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود در واکنش به سخنان خصمانه ترامپ علیه ایران اظهار داشت: کشوری که هم دارای سلاح هسته‌ای است و هم از سلاح هسته‌ای استفاده کرده و هم به ساخت سلاح هسته‌ای رژیم غاصب صهیونیستی کمک و حمایت کرده است، آیا می‌خواهد در برابر ‌اشاعه سلاح هسته‌ای اقدامات جهانی انجام دهد؟
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: او
]ترامپ[ نمی‌داند که به برجام نه ماده‌ای اضافه می‌شود، نه تبصره‌ای و نه بندی.
وی با بیان این‌که «سپاه پاسداران از مردم منطقه در برابر گروه‌های تروریستی ساخته شده توسط آمریکا حمایت و تا نابودی آنها از پای نمی‌نشیند»، تصریح کرد: سپاه پاسداران به عنوان نیروی قدرتمندی که همواره در کنار مردم بوده و مردم نیز در کنار آن هستند، از کشور خود پیش از جنگ تحمیلی در برابر گروهک‌هایی که آمریکایی‌ها آنها را علیه ملت ایران تحریک کردند، مقابله کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در برابر متجاوزان ایستاد و امروز به ندای مظلومیت مردم مظلوم منطقه پاسخ مثبت داده و خواهد داد.
روحانی در ادامه با ‌اشاره به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه گفت: آیا سپاه فاسد است یا دولت و نیروهای مسلحی که همواره در منطقه علیه استقلال ملت‌ها مداخله و تلاش کردند؟ آیا دولت ایران که تمام ارکانش با انتخابات و کمک مردم انتخاب می‌شود درست است یا دولت‌هایی که مورد حمایت آمریکا هستند و هنوز به صورت قبیله‌ای اداره می‌شوند و یک بار نیز رنگ انتخابات را در کشور خود ندیده‌اند؟
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا حامی رژیمی است که در منطقه علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان و دیگر کشورهای منطقه ظلم کرده و ظلم می‌کند، اما نسبت به نیرویی که با تروریسم در منطقه مبارزه می‌کند و هیچ‌گاه با هیچ کشوری تجاوز نکرده، لحن بی‌ادبانه‌ای به کار می‌گیرد.
وی خطاب به سران آمریکا خاطرنشان کرد: یادتان رفته است که شما مردم مظلوم هواپیمای مسافربری را در خلیج‌فارس مورد حمله موشکی قرار دادید و سپس به متجاوزان و جنایتکاران این حادثه دلخراش مدال و جایزه دادید؟ شما یادتان رفته‌ است که جنگ‌های این منطقه را به وجود آورده‌اید و با مردم افغانستان، عراق و سوریه چه‌کار کرده‌اید؟ حال شما نسبت به موشک‌های ایران نگران هستید؟
روحانی ادامه داد: چطور شما به سلاح‌هایی که به کشورهای متجاوز می‌دهید و تجاوزهایی که با هواپیماها و بمب‌های ساخت شما مردم مظلوم یمن را مورد هدف قرار می‌دهند، اعتراضی ندارید؟ شما سکوهای نفتی ایران را مورد تجاوز قرار دادید و همواره در این منطقه تجاوز کرده‌اید.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود که به صورت زنده از شبکه خبر و شبکه یک سیما پخش می‌شد، اظهار داشت: فعالیت‌های دفاعی و موشکی ما برای دفاع از این موضوع یعنی دفاع برای ما همیشه مهم بوده است و امروز مهم‌تر است. ما همیشه برای ساخت سلاح‌هایی که مورد نیازمان است تلاش کرده‌ایم و از این به بعد تلاش مضاعف‌تری انجام می‌دهیم. این سلاح‌ها برای دفاع از ماست و ما به فعالیت خود برای دفاع و تقویت دفاعی خود ادامه می‌دهیم.
وی به موضوع برجام ‌اشاره کرد و افزود: ما نسبت به برجام به‌عنوان یک معاهده چندجانبه و بین‌المللی تا زمانی که حقوق ما تامین شود و منافع ما اقتضا می‌کند و تا زمانی که از منافع برجام برخوردار می‌شویم، در چارچوب منافع و مصالح ملی کشورمان به برجام احترام می‌گذاریم. اما اگر روزی منافع ملی ما تامین نشود و طرف‌های مقابل ما بخواهند تعهدات‌شان را زیر پا بگذارند آنها باید بدانند که ایران لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و به آنها پاسخ می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: از آن‌چه که از زبان مقامات آمریکایی شنیده شد ما غافلگیر نشدیم چون 40 سال است که به حرف‌های شما عادت داریم و از شما توقعی بیش از این نداشته و نداریم. شما نمی‌توانید بین ملت و حکومت فاصله بیندازید. شما نمی‌توانید بین ملت و رهبری عظیم‌الشان و محبوب ایران فاصله بیندازید. اساس انقلاب ما براساس پیوند دین و سیاست است و حلقه وصل دین و سیاست مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است. ملت ایران به رهبری خود طبق شرع و قانون اساسی احترام گذاشته و فرامین ایشان، فرامین مطاع است. ملت ایران یکپارچه است و همه اقوام و جناح‌ها در ایران در برابر دشمن ملت ایران ایستادگی می‌کنند.
به گزارش ایسنا روحانی افزود: اگر شما از شعار ملت ایران (مرگ بر آمریکا) ناراحت هستید دست از سیاست‌های خصمانه خود بردارید.