آل‌سعود آب‌های یمن را با سلاح‌های بیولوژیک مسموم کرده است


سخنگوی ارتش یمن طی اظهاراتی به زوایای تازه‌ای از جنایات سعودی‌ها در یمن ‌اشاره کرده که شاید تا کنون، کمتر به آن پرداخته شده است. سرلشکر «شرف غالب لقمان» می‌گوید، سعودی‌ها با استفاده از سلاح‌های بیولوژیک در حال مسموم کردن تنها منابع آبی باقی مانده برای یمنی‌ها هستند! و همین مسئله از جمله دلایل شیوع بیماری وباست.
«سرلشکر شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن طی گفت‌و‌گویی با تسنیم اعلام کرده جنگنده‌های سعودی به عمد، زیر‌ساخت‌های یمن را بمباران می‌کنند. «غالب لقمان‌» در بخشی از این مصاحبه می‌گوید: «اگر ملاحظه کرده باشید از آغاز، تجاوز گرچه غافلگیرانه بود، دشمن موفق شد بسیاری از تأسیسات زیربنایی و سامانه‌های نظامی و توان نظامی ما را هدف قرار دهد و توان رزمی یمن را نابود کند. این امر برای ما بسیار سخت و دشوار بود، ولی ارتش به خواست خداوند متعال توانست جلوی این هجمه را بگیرد، از این رو توان خود را بازیافت... اکنون توان ما بسیار بیشتر از زمان آغاز تجاوز دشمنان به یمن است، اگر بخواهیم توان کنونی خود را مقایسه کنیم از نظر تجهیزات و تسلیحات، ما پیشرفت‌های بسیاری را به دست آورده‌ایم، امکانات ما هم بیشتر شده و تجارب ما برای استفاده از این نوع تسلیحات هم افزایش یافته است.» به گفته این مقام بلند‌پایه یمنی، «سازمان ملل هم اکنون به دکانی برای سعودی‌ها تبدیل شده است، این سازمان با اموال سعودی‌ها اداره می‌شود... وضع آمریکایی‌ها هم به همین گونه است، کشورهای عربی هم چنین وضعی دارند و برخی از کشورهای اسلامی نیز به چنین وضعی دچار شده‌اند.» «غالب لقمان» در ادامه به مسئله شیوع بیماری وبا و شرایطی که جنگ تحمیلی سعودی به کشورش تحمیل کرده ‌اشاره و می‌گوید: «‌من در گذشته هم گفتم این بیماری‌ها به خصوص وبایی که دامن‌گیر مردم شد، آنگونه که گفته می‌شود نتیجه غیرمستقیم تحریم بوده و بهانه‌هایی از این دست که درخصوص مشکلات ملت یمن می‌گویند، نیست(عمدی است)... طی حملات مستقیمِ (ائتلاف) با استفاده از جنگنده‌های آمریکایی و سعودی و صهیونیستی که در حال پرواز در آسمان یمن بودند، در چندین نوبت دیده شده که گازهای سمی در آسمان پخش می‌شود و همراه با آب باران فرومی‌ریزد و به آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌رسد. ما ملاحظه کردیم که آخرین حمله هوایی با استفاده از این گاز سمی همراه بود و تنها بعد از گذشت تقریبا ده روز شیوع بیماری وبا و نشانه‌های آن در بین کودکان یمنی دیده شد. بنابراین جنگی بیولوژیک بود و عربستان سعودی تمام انواع تسلیحات ممنوعه را استفاده کرد.»
گفتنی است پیش از این نیز مقامات سیاسی و کارشناسان کشورهای مختلف از عمدی بودن شیوع بیماری و‌با در یمن که تقریبا تمام استان‌های این کشور را آلوده و هزاران قربانی گرفته، خبر داده بودند.
سرنگونی جنگنده سعودی


همزمان فرمانده نیروی هوایی ارتش یمن نیز اعلام کرد که موفق شده‌اند، یک فروند جنگنده «تایفون» سعودی‌ها را سرنگون کنند. به گفته سرلشکر «ابراهیم الشامی»، پدافند هوایی این کشور چند ساعت پس از اظهارات ضد یمنی محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی این جنگنده را سرنگون کرد تا آنها بفهمند، معادلات جنگ در آسمان یمن تغییر کرده است.