ارجاع سوال به صحن درباره حصر

آرمان: علی مطهری که چند بار در مجلس پیگیر مسأله حصر بود، این بار هم با حضور در کمیسیون قضائی مجلس پیگیر روند حل موضوع از وزیر دادگستری شد و پس از صحبت‌های رد و بدل شده از پاسخ‌های علیرضا‌آوایی قانع نشده و سوال به صحن علنی فرستاده شد.
دغدغه مطهری
قبلا چنین موضوعی دغدغه اصلاح‌طلبان بود، اما اکنون مشاهده می‌شود برخی اصولگرایان میانه‌رو، اعتدالگرایان و چهره‌‌های مستقل نیز بدین نتیجه رسیده‌اند که ‌این مسأله می‌تواند زودتر هم حل و فصل شود. به همین خاطر این مسأله به دغدغه عده‌ای از اعضای فراکسیون امید و مستقلان مجلس هم تبدیل شده است و حتی برای آن کمیته پیگیری تشکیل داده‌اند. یکی از این افراد که همواره و در هر دوره‌ای بر لزوم پیگیری و حل این مسأله تاکید کرده و حتی در مقاطعی برخی از وزرا را برای طرح سوال به بهارستان کشانده، علی مطهری است. او چندین بار در مجالس گذشته و مجلس فعلی این بحث را پیش کشیده و از بسیاری نهادهای ناظر و مقامات مسئول نیز خواستار حل و فصل این مسأله شده است.
تحقیقات بیشتر


روز گذشته سخنگوی کمیسون حقوقی و قضائی مجلس اظهار داشت: وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضائی حاضر شد و به سوالات پاسخ داد. حجت‌الاسلام حسن نوروزی در ارتباط مسائل مطرح شده در کمیسیون گفت: آقای مطهری دو سوال را از وزیر دادگستری مطرح کردند، سوال اول ناظر بر دلایل موضوع بود که هنوز دادگاهی برای محصوران برگزار نشده است. بعد از توضیحات سیدعلیرضا آوایی در این باره علی مطهری از پاسخ‌ها قانع نشد و قرار شد سوال برای رسیدگی در صحن علنی به هیات رئیسه ارجاع شود. سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی ادامه داد: سوال دیگر در مورد هنگامه شهیدی و امیر حکیمی بود مبنی بر اینکه علت زندانی بودن خانم هنگامه شهیدی چیست که وزیر پاسخ داد برای ایشان وثیقه صادر شده و اکنون آزاد هستند. در این باره آقای مطهری از پاسخ قانع شد. نمایند رباط کریم و بهارستان در مجلس تاکید کرد: سوال آقای مطهری در مورد امیر حکیمی مبنی بر این بود که امیر حکیمی به عنوان زندان امنیتی و دو تابعیتی حکم اعدام داشته و در جریان برجام آزاد شده است. او بعد از آزادی علیه جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و به دلیل این شکایت حدود ۶۰۰ میلیون دلار ایران محکوم شده است، لذا سوال این است که چرا یک فردی زندانی و بعد این‌گونه آزاد می‌شود و چرا تحقیقات لازم صورت نمی‌گیرد؟ نوروزی تصریح کرد که قرار شد وزیر دادگستری در این رابطه تحقیقات بیشتری انجام داده و توضیحاتی به آقای مطهری داده شود، لذا از این پاسخ قانع نشد ولی اعلام نظر منوط به توضیحات بیشتر شد.