شاهزادگان سعودی از <عرش> تا <فرش>


گروه جهان/ هتل مجلل ریتز کارلتون، تا همین چند روز پیش برای همه شاهزادگان عربستانی که روزشنبه به بهانه فساد مالی دستگیر شدند، یادآور خاطراتی شیرین بود اما حالا نه اتاق‌های لوکس که بزرگ‌ترین سرسرای این هتل پنج ستاره به سلول زندان آنان تبدیل شده‌ است. زندانی که باید در آن روی زمین بنشینند و بخوابند و گوش به چرخش کلید در سرسرا بسپارند تا ببینند سرنوشت،آنها را به کدام سو می‌برد.
به گزارش «ایران» به نقل از استریتس تایمز، تصاویری که دیروز روزنامه دیلی میل انگلیس منتشر کرد، نشان می‌داد شاهزادگان بزرگ شده در ناز و نعمت روی تشک‌هایی روی زمین خوابیده و پتو بر سر خود کشیده‌اند. منابعی که این تصاویر را در اختیار دیلی میل گذاشته‌اند و این روزنامه انگلیسی تأکید کرده از درون حکومت عربستان هستند، می‌گویند یکی از این شاهزادگان شاهزاده ولید بن‌طلال، ثروتمندترین شاهزاده سعودی است که ارزش دارایی‌های او به 18 میلیارد دلار می‌رسد. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده ‌است که تمامی 492 اتاق این هتل به دستور حکومت عربستان تا پایان ماه نوامبر
هیچ مسافری را نخواهد پذیرفت تا روند بازجویی 51 شاهزاده و مقام سعودی متهم به فساد پایان یابد. رویترز نیز خبر داده است، طبق فرمان‌های صادر شده، تمامی خطوط تلفنی این هتل نیز تا اطلاع ثانوی مسدود شده ‌است. گزارش صفحه 20 را نیز بخوانید.