برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند

برگزیدگان بیست وچهارمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در بخش‌های مختلف روز دوشنبه در مراسمی معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در بخش اصلی امین ابراهیمی دهکردی با کتاب «محرک توسعه شهری، الزامات و رویکردها» از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در رشته شهرسازی در جایگاه سوم قرار گرفت.
این بخش برگزیده اول و دوم نداشت.
در بخش ویژه و در شاخه فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، کتاب «فرهنگ سوگ شیعی» اثر محسن حسام مظاهری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات عنوان نخست را به خود اختصاص داد.


این بخش نیز عنوان دوم و سوم نداشت.
در بخش شایسته تقدیر علی قاسمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با کتاب «جغرافیای شهری» در بخش اصلی جغرافیا در جایگاه نخست این حوزه و اثر حمید جلیلی رائی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب به عنوان طراحی و ساخت چرخ دنده هیپوئیدی در شاخه مهندسی مکانیک شایسته تقدیر شناخته شد.
همچنین در بخش جنبی آرش رستمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، در رشته مهندسی عمران به عنوان مولف پرکار بیست و چهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی شناخته شد.
رئیس جهاد دانشگاهی: سرقت علمی و کپی کاری رو به رشد است
حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در این مراسم گفت: متاسفانه اتفاق ناگواری که طی چند سال گذشته رواج پیدا کرده سرقت علم و کپی کاری آثار است.درحالیکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد فرهنگی علمی و فناورانه متعقد است که برای رسیدن به پیشرفت و توسعه، کشور باید بر اساس دانش بنیان اداره شود.
وی گفت: یک زمانی سرمایه و مواد اولیه نیروی کار از عوامل اصلی توسعه اقتصادی بود اما امروزه فناوری ابزار رقابت است.
طیبی افزود: فناوری فقط مختص به رشته‌های مهندسی و پزشکی نیست، بلکه در سایر رشته‌ها همچون علوم انسانی نیز معنا دارد.و کار بسیار ارزشمندی که از سال‌های گذشته در جهاد دانشگاهی صورت گرفته، جشنواره کتاب سال دانشجویی و نیز پایان نامه‌های دانشجویی است.
وی افزود: البته عموما برگزیدگان این جشنواره از جایزه اندک آن گلایه دارند و باید در این راستا از خیرین بهره‌ای بیشتری ببریم.
وی با اشاره به افزایش روند سرقت علمی در جامعه یادآور شد: این امر زمانی در جامعه رخ می‌دهد که مبنای ارتقا به جای سواد علمی مدرک باشد و برهمین اساس بسیاری در پی مدرک هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: همچنین برگزیدگان جشنواره از تبلیغات رئیس آن گلایه داشتن و بر همین اساس طرحی بیان شده که بتوانیم جشنواره را در سطح منطقه‌ای یا حداقل در کشورهای فارسی زبان برگزار کنیم.
همچنین علیرضا مختارپور دبیر کل نهاد کتابخانه عمومی کشور در این مراسم اظهار داشت: به سبب محدودیت زمان فقط به معرفی یک کتاب بسنده می‌کنم.
وی گفت: از سال‌ها قبل که فضای مجازی بروز کرد، قبل از گسترش، مباحث انتقادی درمورد آن شروع شد.
مختارپور گفت: کتاب «اینترنت با مغزها چه می‌کند» چند سالی است که منتشر شده و موضوع آن این است که چرا در قرن 21 با اینکه مردم به اطلاعات بیشتری دسترسی دارند مطالعات سطحی و کند شده است.
سایر اخبار این روزنامه
در نیمه نخست امسال؛ تولید گاز از میدان پارس جنوبی از مرز 85 میلیارد متر مکعب گذشت پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور؛ همه دستگاهها با سرعت و همه توان به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند رئیس جمهوردر ابراز همدردی با همه آسیب دیدگان و داغدیدگان حادثه زلزله در استانهای غربی کشور: دولت با تمام امکانات در کنار آسیب دیدگان خواهد بود همدردی جهانی با زلزله زدگان زلزله با "مسکن مهر" چه کرد؟ خوابگاه‌هایی که امن هم نیستند! مسکن مهر سرپل ذهاب با بیشترین خسارت در زلزله! آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله‌زده غرب کشور در محکومیت محاصره یمن صورت گرفت تظاهرات گسترده مردم در محکومیت جنایات رژیم سعودی معاون وزیر راه و شهرسازی: قرارداد 7 میلیارد دلاری تامین فاینانس طرح‌های ریلی امضا شد طرح مقابله با قاچاق قطعات خودرو نهایی شد برگزیدگان جشنواره کتاب سال دانشجویی معرفی شدند سردار کمالی خبر داد؛ آغاز طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در حکمی از سوی دکتر روحانی؛ دکتر حمید ابوطالبی به عنوان مشاور رئیس جمهور منصوب شد به زودی روحانی گزارش عملکرد 100 روزه خود را به مردم ارائه می‌دهد