موشه یعلون: آنچه را ما به زبان عبری می‌گوئیم وزیرخارجه عربستان به عربی می‌گوید

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: وزیر خارجه عربستان، همان حرف‌های «عبری» ما را به زبان عربی می‌گوید.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، موشه یعلون وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی گفت: این تصادفی نیست که ما همان چیزی‌هایی را از عادل الجبیر به زبان عربی می‌شنویم که خودمان به زبان عبری می‌گوییم.
وی افزود: نظام ایران که خواهان محو اسرائیل از روی نقشه است، نظام سعودی را نیز تهدید می‌کند.
در همین حال رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: محمد بن سلمان ولیعهد سعودی معتقد است برای مبارزه با گسترش نفوذ ایران چاره‌ای جز پیشبرد مذاکرات با اسرائیل ندارد.


رسانه‌های اسرائیلی همچنین تاکید کردند که ایران و حزب‌الله خطرناک‌ترین تهدید برای ارتش اسرائیل محسوب می‌شوند.
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی: روابط گسترده‌ای با عربستان داریم
وزیر انرژی اسرائیل از برقراری روابط تل‌آویو با کشورهای عربی اسلامی "میانه‌رو" از جمله عربستان خبر داد و افزود: این کشورها به اسرائیل در مهار کردن ایران و آنچه که آن را گسترش شیعه در منطقه می‌نامد، کمک می‌کنند.
به گزارش شبکه الجزیره، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت، اسرائیل از افشای این روابط با کشورهای عربی اسلامی خجالت نمی‌کشد و این دولتهای عرب هستند که از افشای این مساله خجل هستند.
وی در ادامه گفت، تمایل این کشورها بر محرمانه ماندن این روابط برای اسرائیل محترم است.
اشتاینیتز افزود، با وجودی که عربستان نظام دموکراتیک نیست در سال‌های اخیر در مبارزه با تروریسم و تحریک علیه آن به میزان زیادی اعتدال نشان داده و در کنار اسرائیل علیه گسترش نفوذ ایران در منطقه فعالیت می‌کند. روابط بسیاری با این کشور داریم اما محرمانه هستند.
پیشتر، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین گفت‌وگو از طریق رسانه‌های عربستان یعنی سایت "ایلاف" آمادگی تل‌آویو را برای تبادل اطلاعات با عربستان و کشورهای میانه‌رو برای مقابله با ایران ابراز کرد.
درخواست رژیم صهیونیستی از سران عرب برای سفر به قدس
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سران عرب خواست با تاسی از انور سادات رئیس‌جمهور فقید مصر به قدس سفر کنند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، آویگدور لیبرمن،‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی خود نوشت: پس از گذشت 40 سال از سفر سادات به فلسطین اشغالی، از سران عرب می‌خواهیم با الگوگیری از این اقدام انور سادات به قدس سفر نمایند و صفحه تازه‌ای در روابط خود با اسرائیل باز کنند.وی یادآور شد: خاورمیانه در حال حاضر بیش از هر چیز نیازمند ائتلاف "کشورهای میانه رو" علیه ایران است.
ژنرال اماراتی: اسرائیل و امارات مانند برادرند!
نماینده وزارت دفاع امارات اعلام کرد، امارات و اسرائیل نه تنها تهدیدی برای هم نیستند بلکه مانند برادر هستند.
به گزارش شبکه الجزیره، ژنرال عبدالله محمد هاشمی، نماینده وزارت دفاع امارات در گفت‌وگویی با یک رسانه‌ آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش توان نظامی امارات تهدیدی برای اسرائیل است، گفت: روابط دو دولت مانند رابطه دو برادر است و آمریکا مانند برادر بزرگتر است که به آن دو اجازه نمی‌دهد با هم درگیر شوند.
وی افزود، اگر به طور مشخص راه‌حلی میان اسرائیل، کشورهای عربی یا فلسطین وجود داشته باشد روی میز مذاکره قرار می‌گیرد، زیرا امارات معتقد است تهدیدی برای اسرائیل به بار نمی‌آورد و اسرائیل هم تهدیدی برای امارات نیست.
هاشمی در پاسخ به این سوال که امارات پیامی درباره ایران به آمریکا فرستاده، گفت: تنها پیامی که می‌توانم به آمریکا بفرستم این است که به خوبی به سخنان محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی گوش دهد، او رهبر ماست و او بسیار درایت دارد از این روست که ما در همه کارها پیرو وی هستیم در واقع او را می‌پرستیم!
وی گفت، اینکه امارات جنگنده‌های آمریکایی از نوع "اف 35" را در اختیار دارد، نشان دهنده خطری برای اسرائیل نیست و این مساله با هیچ منطقی همخوانی ندارد.هاشمی در ادامه افزود، اسرائیل و امارات خطری برای یکدیگر ندارند.
پیشتر استیون نلسون، معاون رئیس ستاد نیروهای هوایی آمریکا در امارات تصریح کرد، کشورش در حال مذاکره با کشورهای شریک از جمله امارات برای فروش جنگنده‌هایی از نوع "اف 35" است.هاشمی افزود، پس از جنگ 1346 درگیری نظامی میان کشورهای عربی و اسرائیل متوقف شده و کسی خواهان بازگشت به جنگ نیست.
سایر اخبار این روزنامه
پرداخت وام‌ 140 میلیون تومانی خرید مسکن از شنبه آینده رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی سخنگوی وزارت بهداشت: همه بیمارستانها نوساز وزارت بهداشت در برابر زلزله مقاوم هستند دکتر جهانگیری در جلسه ستاد تنظیم بازار: در تنظیم بازار، حمایت از تولید داخلی باید همواره مدنظر باشد مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی: مشکل حساب بانکی‌ ایرانی‌ها در چین حل شد زنگنه: مخالفت با قرارداد توتال بیمارگونه است موشه یعلون: آنچه را ما به زبان عبری می‌گوئیم وزیرخارجه عربستان به عربی می‌گوید در اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح اعلام شد؛ 4 مصوبه فرمانده کل قوا برای تسهیل در امور سربازان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اتحادیه عسرائیل آذری جهرمی: پیگیرموضوع برقراری ارتباطات مستقیم بانکی بین ایران و مالزی هستیم معاون وزیر آموزش و پرورش: تصمیمی بر ادغام معاونت ابتدایی و متوسطه نداریم آغاز ثبت‌نام از فردا زمان توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد رئیس جمهور فردا به روسیه می‌رود رئیس بنیاد شهید خبر داد: اشتغال 75 هزار نفر از ایثارگران در چهار سال اخیر رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی رهبر معظم انقلاب در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان تاکید کردند تامین مسکن زلزله‌زدگان با مدیریت متمرکز و کار جهادی