قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران: آن‌هایی که به احمدی‌نژاد بال و پر دادند باید پاسخگو باشند

قائم مقام حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرد: احمدی‌نژاد و یارانش با این رفتارها به دنبال فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله هستند همان گونه که سال ۸۴ با حمله به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوقطبی غنی و فقیر را به وجود آوردند.
آذر منصوری در گفت‌وگو با ایلنا درباره رفتارهای اخیر احمدی‌نژاد و همراهانش با بیان اینکه در تحلیل رفتار آقای احمدی‌نژاد نباید صرفا یک مقطع زمانی را در نظر گرفت و یک تحلیل کلی داد، گفت: برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم که چرا امروز احمدی‌نژاد بدین شکل به کیان نظام حمله می‌کند و نوک پیکان حملات خود را مستقیما به سمت قوه قضائیه و دیگران نشانه گرفته است باید مجموع رفتارهای سیاسی او و طیف همراهانش را مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار داد.
وی ادامه داد: طی این آسیب‌شناسی باید رفتار گروه‌ها، افراد و جریان‌های سیاسی را که روزی از او حمایت همه‌جانبه کردند و در صدر قوه مجریه کشور و در جایگاه شخص دوم مملکت قرار دادند، مورد بررسی قرار داد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رفتار این بخش از حامیان احمدی‌نژاد حذف اصلاح‌طلبان و اخراج آنان از حاکمیت بود و این واقعیتی غیرقابل انکار است، اظهار داشت: آن‌هایی که به احمدی‌نژاد بال و پر دادند تا اصلاح‌طلبان و دوم خردادی‌ها حذف شوند، نمی‌دانستند روزی باید هم پاسخگو باشند وهم از او اعلام برائت کنند.


منصوری با بیان اینکه پس از حضور هشت ساله احمدی‌نژاد و طیف همراهش در قدرت طبیعتا امروز حامیان دیروز وی باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خودشان باشند، ابراز داشت: مخالفان احمدی‌نژاد که همه یا محکوم شدند یا در حصر و حبس هستند یا ممنوع‌التصویر.
وی با اشاره رفتاهای دوگانه میان احمدی‌نژاد و رئیس دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: این سوال را بیش از هر نهاد، فعال سیاسی و یا مسئولی، دستگاه قضایی باید پاسخ دهد چرا به‌رغم تلاشی که آقای خاتمی برای ایجاد تفاهم ملی و گفت‌وگوهای بیشتر انجام می‌دهد با محدودیت‌هایی بیشتری روبه‌رو می‌شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: خاتمی تلاش می‌کند تا کشور را از بحران و آسیب‌های داخلی و خارجی دور کند ولی وی را در معرض محدودیت‌های بیشتری قرار می‌دهند؛ اما رئیس دولت نهم و دهم علی‌رغم پرونده‌های متعدد آزاد است و در هر اجتماعی حضور پیدا می‌کند.
منصور اضافه کرد: باید پاسخ دهند که چرا رئیس دولت‌های نهم و دهم آزاد است حتی از اماکن مقدس مذهبی برای اعمال رفتارهای اعتراضی خودش استفاده می‌کند؟ یا اینکه مستقیما هر نوع اتهامی را که تشخیص می‌دهد به دستگاه قضایی و مسئولان نظام متوجه می‌کند؟