بغض همسرملوان خراسانی شکست

همسر سر مهندس نفتکش حادثه دیده ایرانی با حضور در برنامه «حالا خورشید» از روند اطلاع‌رسانی رسانه ملی درباره این مسئله انتقاد کرد. الیا محتشمی همسر وحید محبی که از مشهد برای پیگیری سرنوشت شوهرش به تهران سفر کرده، در حالی در این برنامه حاضر شد که از نظر روحی حال مساعدی نداشت و حتی اثر سرُم هنوز روی دست اش مشخص بود  اما با این وجود او در برنامه «حالا خورشید» از حادثه چند روز گذشته نفتکش ایرانی و حال وخیم خانواده ملوانان آن سخن گفت. محتشمی با اشاره به این که آشنایی کامل با کشتی‌های نفتکش دارد و ۱۱ سال است که به این کشتی‌ها رفت و آمد دارد، گفت: همسر من ۱۷ سال است که روی کشتی کار می‌کند و من هم وجب به وجب موتورخانه کشتی را می‌شناسم.
وی با انتقاد از رویکرد رسانه ملی در نوع پوشش خبر این حادثه گفت: من گله مندم و آمدم این جا تا صدای خانواده‌های ملوانان این کشتی را به گوش جهان برسانم. در سه روز اول حادثه صدا و سیما کجا بود؟ از روز سوم حادثه به بعد هر ثانیه برای نجات ملوانان دیرتر می‌شود. متاسفانه در روزهای ابتدایی آتش سوزی، تلویزیون خبرهای مربوط به بارش برف را زودتر و جامع تر از حادثه کشتی پخش می‌کرد! اگر شما دوربین تان را آن جا می‌بردید شاید جهان زودتر به فکر نجات این افراد می‌افتاد.
رضا رشیدپور نیز در پاسخ به این انتقاد ضمن پذیرفتن آن گفت: بُعد مسافت و خبرهای ضد و نقیض ما را به عنوان برنامه ساز در بهت نگه داشته بود. وقتی از تلویزیون خبری پخش می‌شود می‌تواند موجی از امیدواری یا ناامیدی را در جامعه پخش کند. با این حال صادقانه بگویم نمی‌دانستیم راجع به این موضوع چه بگوییم.
محتشمی در بخش دیگری از این گفت وگو با انتقاد از رسانه ملی به دلیل این که دیر به فکر خانواده ملوانان کشتی افتاده است گفت: رسانه ملی وقتی به سراغ ما آمد که دو خبرگزاری خارجی با ما مصاحبه کرده بودند! وی همچنین با اشاره به فعالیت چینی‌ها برای کمک به نفتکش گفت: چینی‌ها که برای کمک آمدند، دنبال جعبه سیاه نفتکش هستند، وگرنه دلشان برای ما و عزیزان ما نسوخته است!


این گزارش حاکی است، هفته پیش ۳۲ خدمه و سرنشین کشتی سانچی بعد از آتش‌سوزی ناپدید شدند. جسد سه نفر از آن‌ها تا کنون پیدا شده است. ۳۰ خدمه و سرنشین کشتی، ایرانی و دو نفر از آن‌ها بنگلادشی هستند. ظاهرا به دلیل حرارت زیاد داخل نفتکش در حال سوختن، گروه تجسس چینی که دیروز وارد کشتی شده‌ بود، به سرعت مجبور به ترک آن شده است. شماری از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از این موضوع انتقاد کرده‌اند که آن طور که باید به این حادثه توجه نشده است.