سايت حامي دولت گفت‌وگوي روحاني را براي مردم بي اهميت خواند

روز گذشته و در حالي كه ساعت‌هايي تا آغاز گفت وگوي تلويزيوني رئيس جمهور با مردم باقي مانده بود، سايت انتخاب كه از حاميان خيلي جدي حسن روحاني محسوب مي‌شود، اين گفت و گو را براي مردم بي اهميت خواند. سايت انتخاب با اشاره به خبر صحبت رئيس جمهور با مردم مي‌نويسد: «مردم خصوصاً حاميان آقاي روحاني ديگر اين خبر برايشان چندان مهم نيست يا نسبت به ارزش اينكه براي ديدن اين مصاحبه وقت بگذارند ترديد جدي دارند.» اين پايگاه خبري در بيان چرايي اين بي اهميت بودن مي‌آورد: «به اين دليل كه آقاي روحاني در سخنان قبلي، كلي، غيراقناعي، خارج از دغدغه‌هاي مردم و بيش از اندازه محافظه‌كارانه سخن گفته است. آنچنان كه احساس مي‌شود، او شرايط وخيم اقتصادي كشور و مردم را جدي نمي‌گيرد و مخاطب، اساساً انگيزه‌اي براي حل آنان از سوي دولت نمي‌بيند.»
انتخاب در ادامه از روحاني مي‌خواهد كه شفاف باشد و مي‌نويسد: «حسن روحاني بايد به مردم بفهماند كه قضاوت‌شان چقدر واقعي و چقدر تحت تأثير اتاق فكرهاي ضددولتي است. حسن روحاني بايد بداند كه مردم با هيچ كس عقد اخوت ندارند و بايد در مورد عملكرد وي قانع شوند. او نبايد به راحتي در گفت‌وگو سوال‌هاي اساسي اقشار مختلف را ناديده بگيرد. حسن روحاني نبايد و نمي‌تواند مانند گذشته افكار عمومي و رسانه‌اي را كم دقت بگيرد!»
از آشوبگران دلجويي هم بكنيم؟!زهرا صدراعظم نوري، رئيس كميسيون سلامت شوراي شهر تهران به تازگي در جلسه شوراي شهر پيشنهاد كرده كه كارگروه دلجويي از آسيب ديدگان حوادث دي ماه تهران ايجاد شود. اول شايد تصور شود مقصود او آن دسته از مردمي است كه ماشين يا محل كسب شان به دست آشوبگران آسيب ديده است، اما در كمال تعجب معلوم مي‌شود منظور او دقيقاً خود آشوبگران هستند كه آنها را مردم معترض مي‌نامد! نوري مي‌گويد: «در حوادث و اعتراضات اخير افراد زيادي از مردم معترض آسيب ديده‌اند كه لازم است كارگروهي در راستاي دلجويي از آنها تشكيل شود و شوراي شهر به عنوان نماينده مردم در كنار توجه به مطالبات، به التيام آسيب‌هاي جسمي و روحي مردم تهران توجه كنند.» واقعاً تجمعات تهران در ازاي جمعيت 9 ميليون نفري شهر چند نفره بود ؟! و آيا اين جمع كم آشوبگر مردم محسوب مي‌شوند؟ و برخورد با اغتشاش آنان مي‌شود آسيب‌هاي جسمي و روحي مردم تهران؟!
شايد گفته شود در ابتدا مردم در تجمعات بودند، اما اين گزاره در مورد تهران قابل پذيرش نيست؛ چه آنكه آشوب‌هاي تهران دو روز پس از جرقه اوليه تجمعات در شهرهاي ديگر بود و مردم ديگر رسماً كنار كشيده بودند. و آنچه در تهران اتفاق افتاد، صرفاً اغتشاشاتي بود كه با هماهنگي شبكه‌هاي معاند و عوامل منافقين شكل گرفت و مردمان مورد اشاره خانم نوري در تهران در همان ساعات اول با سنگ و چوب به بيت‌المال حمله‌ور شده و ميزاني از تأسيسات شهري و ايستگاه‌هاي اتوبوس را مورد تخريب قرار دادند! حالا بايد از آنها دلجويي هم بشود يا اينكه آنها بايد خسارت بدهند؟ كساني كه دستگير شده‌اند مشكل مالي نداشتند و بعضاً اهل تهران هم نبودند، اگر عضو شوراي شهر پايتخت اين اطلاعات را دارد و باز چنين مي‌گويد كه متأسفانه بايد گفت پس نيت ديگري در ميان است...