بیست‌وهشتمین شماره نشریه «مهروماه» منتشر شد

بیست‌وهشتمین شماره نشریه «مهروماه» با محوریت استکبارستیزی و صلح‌طلبی منتشر شد. در این شماره به موضوعاتی همچون جنبش تنباکو، تربیت‌اخلاقی و مبانی انسان‌شناسی، طلاق توافقی نوشدارو و یا بیماری در جامعه، مسابقه تجمل و مطلبی با عنوان عادت زشتی به نام اسراف پرداخته شده است. در این شماره آثار و گفتاری از حسن ‌ممدوحی، محسن‌ غرویان، مصطفی ‌ملکوتیان، علی‌ خراسانی، نجاح ‌طائی، محمدرحیم‌ عیوضی، منوچهر محمدی، حجت‌الله ‌عبدالملکی، ابراهیم‌ رزاقی، علی ‌شیرخانی، جواد منصوری، محمدمهدی ‌فیروزمهر، عبدالعلی ‌دستغیب، محسن‌ مومنی‌شریف، مهدی ‌غبرایی، داریوش ‌احمدی، احمد نجفی، فیض‌اله ‌جعفری، حمید رفیعی‌هنر، احسان ‌رضایی و امیر غلامی منتشر شده است.
 کلمه نخست این ماهنامه به قلم سردبیر با عنوان «هنر نزد ما نیست» منتشر شده است. در مقدمه این مقاله آمده است: «هنر نزد ایرانیان است و بس، جمله زیبایی که روزگاری صادق بوده است؛ دورانی که در این سرزمین دانشمندان نامداری می‌زیستند، شاعران، حکیمان و هنرمندان به خلق آثاري علمی یا هنری مشغول بودند. آثاری ماندگار در تاریخ علم و فرهنگ بشر.» در ادامه این مقاله، نگارنده با یک پرسش به مقایسه عصر کنونی با گذشته می‌پردازد و می‌نویسد: «ما چقدر به ایرانیانی که کشورشان را به اوج علم و هنر رساندند، شباهت داریم؟ ما با اجدادمان در 10قرن قبل چه قدر تفاوت داریم؟ ایران چند صد‌ سال پیش چگونه سرآمد تمدن اسلامی بوده و در قله پیشرفت‌های بشری قرار داشته است؟ نهادسازی اجتماعی در قرن چهارم و پنجم هجری و تدوین نظام‌های متقن اداری و تدبیر امور کشورداری از ویژگی‌های چند قرن قبل ایرانی‌ها بوده است. نیازی که امروز بشدت احساس می‌شود، ولی در رفع آن ناتوان هستیم. ما دچار چه شده‌ایم که خودمان نیز به جمله -هنر نزد ایرانیان است و بس- لبخند می‌زنیم.» در بخش دیگر این مقاله نویسنده با اشاره به این‌که ما دچار یک بیماری شده‌ایم، می‌نویسد: «قطعا ما دچار بیماری‌هایی شده‌ایم که قوت تصمیم و اقدام را از ما گرفته است. ما مشکلاتمان را می‌بینیم ولی توان و اراده حل آنها را در خود نمی‌بینیم.» نگارنده در پایان عنوان می‌کند: «باید اینها را درمان کرد. باید برای تغییر در شیوه زندگی و شیوه اندیشیدن راه‌حلی پیدا کرد؛ باید از جایی شروع کرد.»
بازخوانی مواضع و رویکردهای حضرت امام‌خمینی«ره» علیه نظام سلطه‌گر با عنوان «سلطه‌طلبی و صلح‌جهانی» از دیگر مطالب منتشرشده در بیست‌و‌هشتمین شماره نشریه «مهروماه» بوده است. در ادامه نگاهی به آرای مقام معظم رهبری در باب تمدن سلطه‌جو با عنوان «تمدن استعماری و تمدن استکباری» در این شماره منتشر شده است. «چهل‌ سال در مسیر ایستادگی» عنوان مطلبی است که به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دی اشاره دارد.
در بیست‌و‌هشتمین شماره ماهنامه فرهنگی- اجتماعی «مهروماه» در گفت‌وگو با آیت‌الله ممدوحی، عضو مجلس خبرگان رهبری به بررسی جریان تحریم تنباکو با فتوای تاریخی میرزای شیرازی پرداخته شده است. در این گفت‌وگو آیت‌الله ممدوحی عنوان کرده است: به ‌صورت کلی فتوای مرجعیت شیعه در تحولات سیاسی اجتماعی ایران بسیار تاثیرگذار بوده و هست؛ تا جایی که توانست بسیاری از نقشه‌های شوم استعمارگران را ناکام کند. مشروح این گفت‌و‌گو را می‌توانید در بیست‌و‌هشتمین شماره نشریه مهروماه بخوانید. از دیگر آثار منتشرشده در این شماره می‌توان به «قل‌قل قلیان قدغن»، « افق بلند مدیریت»، «ارمغان انقلاب» و «مبارزه عنصر اساسی مدیریت جهادی» و «ارمغان تاریک شهرنشینی» اشاره کرد.
«سازمان جوانان محملی برای تبلور ارزش‌های انسانی» نیز عنوانی گزارشی است که به سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر در همایش هفتاد سالگی سازمان جوانان هلال‌احمر اشاره دارد. گفتنی است این شماره از نشریه «مهروماه» در 112صفحه منتشر شده است. نشریه مهروماه به سردبیری یاسر احمدوند و زیر نظر حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر منتشر می‌شود.