کارگران در انقلاب و دفاع مقدس با بصيرت در صحنه بودند

پايگاه اطلاع‌رساني مقام معظم رهبري: بيانات مقام معظم رهبري در ديدار دست‌اندرکاران کنگره ۱۴ هزار شهيد جامعه کارگري کشور که در تاريخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل اين همايش منتشر شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، بزرگداشت شهدا در سراسر کشور را نشانه لطف و اراده الهي مبني بر مستدام‌ماندن سايه شهيدان بر سر ايران دانستند و گفتند: «تکريم شهداي برخي اقشار از جمله شهداي کارگري ارزش مضاعف دارد زيرا در همه حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهک‌ها و دفاع مقدس، کارگران با غيرت و بصيرت در صحنه حاضر شدند».
ايشان با اشاره به ناکام‌ماندن ضدانقلاب در تحريک کارگران عليه جمهوري اسلامي افزودند: «يکي از کارهاي اساسي دشمنان، تحريک و وادارکردن کارگران به ايجاد رکود در کارخانه‌ها بود اما کارگران در طول اين سال‌ها همواره با بصيرت و همت و تدين ايستادند و دست دشمن را رد کردند».
مقام معظم رهبري حضور برجسته کارگران در دفاع مقدس را عرصه ديگري از غيرت و حميت ديني آنان برشمردند و خاطرنشان کردند: «هرگاه امام بزرگوار فراخوان مي‌دادند، بسياري از کارگران جوان و مؤمن که حتي نان شب و زندگي آنها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود، به‌عنوان بسيجي به جبهه‌ها مي‌رفتند و با منطق و استدلال مي‌گفتند بايد برويم از کشور و مرز اسلامي دفاع کنيم زيرا اگر دشمن مسلط شود، نه نان، بلکه هيچ‌چيز نخواهيم داشت».
ايشان همچنين دست‌اندرکاران کنگره شهدا را به انجام کارهاي اثرگذار و پرهيز از کارهاي تشريفاتي توصيه کردند.