عده‌ای با تمسک نادرست به آیات قرآن به دنبال توجیه کارهای خلاف هستند

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با‌اشاره به حاشیه سازی و غلط اندازی رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی درباره حجاب، گفت: می‌گویند در اسلام چیزی اجباری نیست چرا حجاب باید اجباری باشد؟
وی افزود: این افراد کلمه اجبار را به غلط در این مسئله استعمال می‌کنند، اموری در اسلام مانند شرب خمر، مواد مخدر، دزدی، رشوه خواری و اعمال خلاف عفت و بی‌حجابی ممنوع است، گاهی کسی در خانه خود اعمالی از این قبیل انجام می‌دهد که ما مأمور به تجسس نیستیم و زندگی خصوصی که می‌گویند این است، مأمور به ورود به زندگی خصوصی افراد نیستیم که ببینیم افراد در خانه چه می‌کنند.
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: بی‌حجابی ربطی به زندگی خصوصی کسی ندارد بلکه در ملأ عام بوده و عمومی است و در صحنه اجتماع کاری انجام می‌شود که گناه است، نمی‌توان به بهانه‌های مختلف گفت که کارهای خلاف و گناه در جامعه آزاد باشد، اگر بنا شد آزادی این چنینی وجود داشته باشد، منحصر به حجاب نمی‌شود و مشکلات دیگر نیز پدید می‌آید.
استاد درس خارج حوزه با‌اشاره به تمسک برخی به آیه «لا اکراه فی الدین» برای توجیه کارهای خلاف، ابراز داشت: این آیه برای اصول اعتقادی است که نمی‌شود عقاید باطنی مردم را عوض کرد، «لا اکراه فی الدین» بدان معنا نیست که همه برای هرکاری آزاد هستند و خط قرمزی وجود ندارد.


این مرجع تقلید بیان داشت: ماشین نیز نمی‌تواند حریم خصوصی باشد چرا که مانند خانه شیشه‌ای در معرض دید عموم قرار دارد. حریم خصوصی این است که از دید مردم پنهان باشد، عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه برای تضعیف جمهوری اسلامی درصدد مجاز کردن محرمات هستند و می‌گویند که اگر احکام دینی مورد هجمه قرار داده شود، نظام نیز آسیب می‌بیند. وی تصریح کرد: باید مراقب بود و از تکرار مغلطه‌کاری‌ها پرهیز شود، مغلطه‌کاری و استفاده از الفاظ در غیر مورد، صحیح نیست بلکه باید هوشیار باشیم و روشنگری کنیم، برخی می‌گویند مسائل مهم‌تری از حجاب وجود دارد و باید به آنها برسیم در حالی که اگر انسان بیماری‌هایی دارد، باید همه را علاج کند، این مسئله هم مغالطه است و همه منکرات باید نهی شوند.
آیت الله نوری همدانی:
مسؤولان نسبت به اجرای دستورات اسلامی
 بی تفاوت نباشند
استاد درس خارج حوزه با بیان این که حجاب اسلامی مانند سایر دستورات اسلام باید در جامعه عملی شود،گفت: حوزه علمیه قم باید نسبت به اجرای دستورات اسلامی حساس باشد، همچنین کسانی که مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و احساس مسؤولیت کنند نه این که بی تفاوت باشند.
این مرجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، مسأله حجاب را از موضوعات مسلم و با ادله محکم در اسلام دانست.
وی اظهار داشت: امروز نظام اسلامی روی کار است و وقتی مطلبی مورد تأکید قرآن، روایات و سیره اهل بیت(ع) است، باید عملی شود.
به گزارش رسا، آیت الله نوری همدانی ادامه داد: یکی از مسلمات اسلام مسأله حجاب زن است و ارزشی محسوب می شود که باید عملی شود، کسانی که قدرت دارند مانند دولت باید کاری کنند که حجاب رعایت شده و عملی شود تا شاهد فراگیری این دستور اسلامی باشیم.
استاد درس خارج حوزه با بیان این که حجاب اسلامی مانند سایر دستورات اسلام باید در جامعه عملی شود، ابراز داشت: حوزه علمیه قم باید نسبت به اجرای دستورات اسلامی حساس باشد، همچنین کسانی که مسؤولیت دارند باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته و احساس مسؤولیت کنند نه این که بی تفاوت باشند.