می‌‌خواهند بگویند الگوی جامعه‌ سوفیا لورن است

شرق: ائمه جمعه هم در روزهای گذشته درباره حجاب سخن گفته‌اند. به گزارش خبرگزاری‌ها حجت‌الاسلام صدیقی، امام‌جمعه موقت تهران، گفته است: «حجاب برای بانوی ایرانی نشان استقلال فرهنگی و اصالت دینی است. ما به حجاب بانوان‎مان افتخار می‎کنیم و از بی‎حجابی تحمیلی نفرت داریم. ملت ایران زیر بار تحمیل بدحجابی و بی‎حجابی نخواهد رفت. از زمان رضاخان تحمیل فرهنگی برای برداشتن حجاب آغاز شد. امروز برخی افرادی که پدرانشان در دین شاخص بودند، می‌آیند و حرف‌هایی درباره حجاب می‌زنند. زنان دنیای شرق را فریب دادند که زنان غربی آزاد هستند؛ اما امروز از زبان مسئولان دسته‌اول غربی می‌شنویم که به دلیل خشونت‌های جنسی و غیرجنسی مردان در غرب، زن غربی جایگاهی از هویت انسانی برای خود احراز نکرده است و احساس حقارت دارد. خشونت در خانواده‌های غربی و در میان مسئولان آنها رواج دارد».
به کوری چشم مخالفان حجاب را اجرا می‌کنیم
حجت‌الاسلام احمد خاتمی هم گفته است: «با شاغل‌بودن بانوان مخالف نیستیم؛ اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند، زمینه‌ساز و بستر گناه است. باید زن‎ها و مردها هر‌کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند. برخی برای منکوب‌کردن اصل مسئله حجاب، عبارت «حجاب اجباری» را به کار برده و قصد دارند مملکت اسلامی را به هم بریزند. یک عمامه به سر که باید حافظ دین باشد، در همین مشهد برای دلخوشی چهار نفر گفته است حجاب اجباری نیست؛ در‌حالی‌که حجاب در اصل دین و انکار‌ناپذیر است. حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می‌کنیم؛ چراکه انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است. این مسائل نیز به علت تبلیغی که دشمنان علیه حجاب کرده‌اند، از سوی چند زن و دختر بی‌توجه به حجاب که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده‌اند، آغاز شد و مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک‌ میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در پایگاه اینترنتی‌اش تبلیغ می‌کند زنان کشف حجاب کرده و فیلم و عکس برایش بفرستند».
نشان دادند که الگوی جامعه سوفیا   لورن است
امام‌جمعه مشهد هم گفت: «حادثه‌ای که اخیرا در برج میلاد تهران اتفاق افتاد، تصادف نبود. یک برنامه‌ریزی حساب‌شده از سوی دشمن بود. بنده نمی‌خواهم شورای شهر تهران و شهرداری را متهم کنم که آنها برنامه‌ریزی کردند؛ بلکه می‌گویم این تصادفی نبود که برنامه‌ریزها از شهردار دعوت کنند و دقیقا این برنامه را اجرا کردند. این برنامه دهن‌کجی به حضرت زهرا (س) بود. این برنامه را برگزار کردند و با رقص یک عده نوجوان و دختر جوان نشان دادند که الگوی جامعه حضرت زهرا (س) نیست؛ بلکه سوفیا لورن است. در دهه نخست انقلاب یک زنی که شناخته‌شده هم نبود، یک جایی مصاحبه کرده بود و گفته بود الگوی ما اوشین است، حضرت زهرا نیست. امام فرمودند آن زن مرتده است و هرجا دیدید با او برخورد کنید». سخنان امام‌جمعه مشهد در حالی است که نجفی، شهردار تهران، در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که دخترکان شرکت‌کننده در جشن زیر هشت سال بوده و رقصشان در آن مراسم اشکال شرعی نداشته است.