جلال جلالی زاده =نماینده سابق مجلس

ماجرای استیضاح سه وزیر به طور همزمان این روزها تعابیر مختلفی را به‌همراه داشته است. هرچند استیضاح، حق مجلس است و وزرا نیز باید
همواره پاسخگوی مجلس باشند اما برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب نظریه‌های دیگری نیز پیرامون پشت‌پرده‌هایی درباره موضوع استیضاح مطرح می‌کنند. یکی از این نظریه‌ها این است که یک قدرت درهیئت رئیسه مجلس پشت پرده استیضاح‌های زنجیره‌ای و هدف هم در اختیار قرار گرفتن امکانات دولت است بعضی‌ها نیز از آن به عنوان باج خواهی برخی نمایندگان یاد می‌کنند.
بدتر از همه اینکه شنیده مى‌شود جناحى از دولت با جناحى از مجلس نیز بر سر جایگزین‌هایى توافق یا تبانى کرده‌اند که هیچ خیرى در آن نیست. در اینباره چهره‌های اصلاح طلبی مانند علی شکوری راد یا عبدالله رمضانزاده اطلاع‌رسانی کرده‌اند.
حقیقت این است که بانگاهی به شرایط فعلی، می‌توان اینگونه ارزیابی کرد که عده ای از درون دولت زمینه را برای ورود برخی افراد به عرصه انتخابات سال 1400 آماده می‌کنند و...


از طریق رایزنی‌ها و همگامی‌ها دراین زمینه، جایی هم برای خود دردولت بعدی رزرو می‌کنند!
عدم استفاده از نیروهای اصلاح طلب در سطح کشور نشاندهنده این است که فضا برای ورود برخی افرادی که نه اصلاح‌طلبند و نه اصولگرای تندرو فراهم شود؛ قطعا اکنون هم که برخی چهره‌های نسبتا اصلاح طلب کابینه در معرض استیضاح قرار دارند، می‌تواند در امتداد همین موضوع باشد.به هر صورت آن‌ها در حال پاکسازی نیروهای نسبتا اصلاح طلب دولت هستند .
از سویی قطعا دوطرف مجلس و بخشی از بدنه دولت افراد دیگری را برای این سه وزارتخانه درنظر دارند افرادی که بیشتر باب دلشان است.
درمورد احتمال باج خواهی نمایندگان مجلس از وزرا هم باید گفت نمی توان این موضوع را منتفی دانست. حقیقت این است که برخی از نمایندگان مجلس از وزرا برای شهرستان‌ها یا بخش‌های حوزه نمایندگی شان تقاضاها و در خواست‌هایی مطرح می‌کنند و بعضا حتی برای اجابت آن‌ها به وزرا فشار می‌آورند و این امکان وجود دارد که به دلیل برآورده نشدن خواسته‌های خودشان بر استیضاح یک وزیر پافشاری کنند یا استیضاح را ابزاری برای رسیدن به خواسته‌هایشان قلمداد کنند .
قطعا کسانی مانند شکوری راد و رمضانزاده با توجه به پیشینه سیاسی قوی خود اظهاراتی بدون دلیل بیان نمی کنند ، مطمئنا این افراد نسبت به‌جریانات پشت پرده آگاه تر هستند..