کاسبی ایرانی‌ها با مرگ مینا باشاران!

آفتاب یزد – گروه شبکه: یکشنبه شب یک فروند جت شخصی مربوط به کشور ترکیه که از شارجه عازم استانبول بود، هنگام عبور از آسمان ایران از صفحه رادار خارج و حوالی روستای دورک اناری، شهرستان شهرکرد سقوط می‌کند. این هواپیما سه خدمه و هشت سرنشین داشته است که متاسفانه همگی جان باختند. رسانه‌های ترکیه اعلام کرده‌اند که هواپیمای سقوط کرده جت شخصی متعلق به هولدینگ باشاران بوده است که دختر مدیر این هولدینگ معروف در ترکیه نیز در این سانحه جان خود را از دست می‌دهد. بعد از این اتفاق خانواده‌های جانباختگان به ویژه صاحب این جت شخصی یعنی حسین باشاران وارد ایران شدند.

شوخی بی جا
این سانحه مانند دیگر اتفاقات دردناک ،بسیار مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است و آنها نیز با پیام‌هایی به ابراز همدردی با خانواده‌های این جان‌باختگان پرداخته‌اند، اما در این میان عده‌ای هستند که تحت هر شرایطی طنازی را کنار نمی‌گذارند و با غم مردم هم شوخی می‌کنند. در این حادثه نیزحسین باشاران قبل از سفرش به ایران طی پیام اینستاگرامی و با گذاشتن تلفنی از مردم ایران درخواست می‌کند که اگر اطلاعی از دخترش و مکانی که هواپیما سقوط کرده دارند، به او اطلاع دهند. اما جای تاسف داره که عده‌ای زیر این پست به مزه پراکنی پرداخته‌اند!


این مسئله با انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه رو شده است . مثلا کاربرانی نوشته‌اند:« از دلقک بودن همین بس که جوابِ یه پدرِ دل نگران رو با مسخره بازی دادید»،« کی میخواهیم دست از این کار زشتمون برداریم» ، « آخه به چه دلیل با هرچیزی شوخی می‌کنید؟»

اقدام زشت برخی کاربران
در مقابل عده دیگری وجود دارند که از چنین رخدادهایی نهایت سوء استفاده را می‌برند چراکه برخی از کاربران وقتی متوجه می‌شوند یکی از جانباختگان این سانحه مینا باشاران دختر صاحب هولدینگ معروف ترکیه است، در اینستاگرام ده‌ها صفحه به اسم او ایجاد می‌کنند که از داخل کشور مدیریت می‌شود! به نظر می‌رسد آنها این کار را برای افزایش فالوئر انجام می‌دهند تا وقتی تعداد دنبال کنندگان پیج شان بالا رفت، اسم آن را عوض کرده و با قیمت بالا به فروش برسانند. این مسئله صدای کاربران شبکه‌ها‌ی اجتماعی را در آورده است . مثلا کاربرانی نوشته‌اند:« 100 صفحه به اسم مینا باشاران درست شده! نکته اینجاست که در داخل ایران ساخته شده‌اند؛ اقدامی خجالت آور و دردآور از سوی برخی هموطنان »،« تعداد پیجای اینستاگرامی فیک مینا باشاران از تعداد شعبه‌های اکبر جوجه اصل بیشتر شده»، «یارو سقوط کرده هنوز به زمین نرسیده ملت براش اکانت فیک درست کردن چی هستیم ما؟!»

مرگ زود هنگام
البته تعداد معدودی هستند که چنین کارهای سخیفی از آنها سر می‌زند چرا که بعد از این اتفاق بسیاری از کاربران ضمن عرض تسلیت به همدردی با سانحه دیدگان پرداخته‌اند.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است:« خدا بهشون صبر بده ولی چه کمکی از دست ما برمیاد».
فرد دیگری نوشته است:« اینستاگرام مینا باشاران که جت شخصی‌اش در شهرکرد سقوط کرد، را دیدم. برج به نامش بود، قایق و جت شخصی، زیباترین جاهای جهان و رویایی‌ترین مراسم‌ها را رفت، آخرین استوری‌اش یک کنسرت خفن است ولی اکنون هیچ نیست، حتی جسدش؛ مرگ چقدر عجیب و ترسناکه!».
یکی دیگر از کاربران نوشته است:« به خدا میلیاردرها هم درد میکشن و دردمند میشن طرف تنها دخترش رو از دست داده از نظر میلیاردری هم وارثش رو از دست داده به خدا دردناکه تازه ».
کاربران دیگر گفته‌اند:« گاهی تقدیر الهی است»، « هر لحظه دلم را غم یک حادثه لرزاند سال نود و درد عجب سال بدی بود»، « خدا بیامرزتشون به هر حال یه عده جوون بودن»، «خانوادش داغ دیدن داغ سنگین دیگه پول و ثروت و مال و منال چه اهمیتی میتونه واس اون پدر و خانواده داشته باشه»،
« لعنت به مرگ زود هنگام».