یک میلیون شغل ایجاد خواهیم کرد

تفاهم-گروه گزارش: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در مراسم افتتاح 100 هکتار طرح جنگل کاری برکت در مناطق حاشیه ای تهران، از ایجاد ۳۶۰ هزار فرصت شغلی در کشور خبر داد و گفت: برای 4 سال آینده حدود یک میلیون شغل را هدف گرفتیم و تا به حال ۳۰۵ طرح کوچک و متوسط را توانسته‌ایم ایجاد کنیم. محمد مخبر اظهار کرد: یکی از پایه‌های توسعه، شرکت های دانش بنیان است که موسسه دانش بنیان برکت را راه اندازی کردیم که حتما از نقطه قوت های کشور خواهد شد زیرا متخصصان خوبی در آن داریم و فقط بیش از ۲۰۰ متخصص در سطح PHD زیر ۳۰ سال از دانشگاه های معتبر کشور در آن مشغول هستند. مخبر افزود: قبلا هم برای توانمندسازی مناطق محروم، بنیاد برکت را راه اندازی کرده بودیم که فعالیت می کرد اما دیگر طرحی را آغاز
نمی کنیم مگر اینکه دارای 3 خاصیت باشد یعنی با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تطبیق داشته باشد، در مناطق محروم شکل بگیرد و با رویکرد غیرماندگاری ایجاد شود تا به محض اینکه احیا شد آن را واگذار کنیم.
 وی هشدار داد: ما کشوری هستیم که در ذخایر نفت وگاز اولین به شمار می رویم اما وقتی رهبر می فرمایند خام فروشی نکنیم، تنها یک بحث ارزش افزوده است و مسئله مهم‌تر اشتغالزایی است که با هر چاه جدید ۲ هزار نفر مشغول به کار می شوند. ما ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر دسترسی به دریا داریم. در اروپا مسیر کناره مدیترانه از برخوردارترین مناطق است اما فقیرترین بخش های کشور ما کنار دریا است و بعد آنچه که باید کنار دریا ایجاد کنیم را در کویر ایجاد می کنیم تا هر 1 لیترآبی که باید به این استان بی آب برای فولاد بدهیم به قیمت ۳ لیتر بنزین تهیه شود. وی در پایان با اشاره به ظرفیت سرمایه گذاری در بنیاد برکت گفت: در این بنیاد بیش از ۳۰۰ شرکت با ما شریک شده اند و بیش از ۳ هزار مجموعه نیز در نوبت مشارکت با ما هستند که یعنی ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه آماده به کار داریم و این یعنی در کشور پول هست و باید اقدام و عمل کرد.