کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات اعلام شد

آفتاب یزد – گروه سیاسی: شب گذشته محمد رضا عارف، رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان از رای اعتماد مجدد این جناح سیاسی به حسن روحانی خبر داد و اعلام کرد که حسن روحانی، به طور رسمی کاندیدای اصلاح‌طلبان شده است. درست چهار سال از زمانی که اصلاح‌طلبان در زیر یک پرچم قرار گرفتند و به حمایت از رئیس دولت تدبیر و امید در خرداد 92 پرداختند، می‌گذرد. حال یک بار دیگر قرار است حسن روحانی به عنوان نماینده این جناح سیاسی در معرض آرای مردم قرار گیرد. این خبر را همان کسی داده است که در خرداد ماه 92 به خاطر حفظ وحدت و همگرایی اصلاح‌طلبان از نیل به قدرت دست کشید و به نفع حسن روحانی رینگ رقابت ها را ترک کرد که علاوه بر ماندگار کردن نامش در تاریخ، روحانی پاستورنشین شود.
**آغاز حرکت جدی اصلاح‌طلبان
شب گذشته محمدرضا عارف پس از اتمام جلسه فوق العاده شورای عالی اصلاح‌طلبان عنوان کرد: «با تحلیل شرایط به نتیجه رسیدیم که باید از دولت یازدهم حمایت کنیم . طی دوماه بحث های خوبی با دکتر روحانی داشتیم. شب گذشته جلسه فوق العاده داشتیم.»
وی افزود: «بین پیشنهادهای مختلف، آقای روحانی به اتفاق آرا کاندیدای اصلاح‌طلبان شد. حرکت جدی ما در انتخابات از امروز آغاز می شود.»


**دود سفید بلند شد
عارف درباره ائتلاف مجدد با حامیان دولت خاطرنشان کرد: « سعی می‌کنیم در تهران با اعتدالیون یک ستاد داشته باشیم.»
نماینده مردم تهران عنوان کرد: «دود سفید از شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برخاسته است.»
او همچنین درباره رویکرد جناحی صدا و سیما نیز خاطرنشان کرد: توصیه به صدا و سیما داریم که به سمت یک جریان سیاسی حرکت نکند وگرنه پاسخش را مردم می‌دهند.»
**حضور کاندیدای ضربه گیر معلوم نیست
رئیس فراکسیون امید درباره بحث حضور کاندیدای پوششی و حمایتی برای کمک به روحانی در مناظرات انتخاباتی، اظهار داشت: « هنوز درباره کاندیدای پوششی تصمیم نگرفتیم ولی در نهایت با یک کاندیدا در انتخابات خواهیم بود.»
عارف در پاسخ به این سوال خبرنگار آفتاب یزد که از کجا معلوم کاندیدای پوششی کنار بکشد، گفت: «شورای سیاست‌گذاری تصمیم‌گیرنده است و ما تصمیم گرفتیم که یک روحانی بماند؛ مرام اصلاح‌طلبی همین است.»