ماموریت ویژه لاریجانی به کمیسیون‌های ویژه


رئيس مجلس شوراي اسلامي‌به منظور تحقق شعار سال به کميسيون ويژه اصل ۴۴ براي تهيه پيشنهادات در راستاي حمايت از کالاي ايراني مأموريت داد.
به گزارش خانه ملت، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتداي سال جديد و تاکيد معظم له بر توليد داخلي و کالاي ايراني براي همه بخش‌هاي کشور فضاي جديدي براي تلاش در جهت منافع ملت فراهم کرد و بايد از اين فرصت براي معطوف کردن اراده همگان نيز براي توليدات داخلي بهره جست.
رئيس مجلس تاکيد کرد: در اين زمينه هم توليدکنندگان وظايف مهمي‌برعهده دارند که توليدات با کيفيت فراهم نمايند و هم عرضه کننده کالاها بايد زمينه اعتماد عمومي‌در مصرف کالاي ايراني را فراهم کند.
وي گفت: رسانه‌هاي گروهي به ويژه سازمان صدا و سيما در تشويق مردم به مصرف توليدات داخلي وظايفي برعهده دارند و هم دولت به خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزي در جهت صيانت از توليدات ملي و ايجاد ممنوعيت واردات محصولاتي که در داخل توليد کافي و مناسب دارد وظايف مهمي‌دارند.
لاريجاني با اشاره به وظايف بانک‌ها عنوان کرد: بانک‌ها مسئوليت سنگيني برعهده دارند که در جهت تسهيلات لازم بخش توليد دست به اصلاحات دروني خود بزنند در همه اين امور مجلس شوراي اسلامي‌آمادگي دارد زمينه‌هاي قانوني لازم را فراهم کند.
رئيس مجلس تاکيد کرد: از کميسيون ويژه حمايت از توليد ملي و نظارت بر اجراي سياست‌هاي اصل44 به عنوان محور اصلاحات قانوني مي‌خواهم با مشورت مرکز پژوهش‌هاي مجلس و کميسيون‌هاي تخصصي و رايزني با بخش‌هاي دولتي ذي ربط و با همفکري با اتاق بازرگاني و اتاق اصناف پيشنهادات لازم را تدوين و ظرف سه هفته آينده به مجلس ارائه نمايند. وي ادامه داد: همچنين کميسيون با استفاده از گزارش مراکز نظارتي و بررسي‌هاي خود هر ماه گزارش پيشرفت امور را به مجلس تقديم کند. رئيس مجلس با اشاره به اقدامات اخير سعودي‌ها گفت: اينکه بعد از سال‌ها که سعودي‌ها با هدايت و حمايت آمريکا جريان‌هاي تروريستي و تکفيري را سامان داده‌اند و هزاران نفر را به خاک و خون کشيده‌اند و حالا اين موضوع را با صراحت اعلام مي‌کنند که همه اقدامات با هدايت و حمايت آمريکا بوده است، يک "هشدارباش" براي همه کشورهاي منطقه و جهان است که زير پوست اظهارات با رنگ و لعاب انسان دوستانه و ديني سال‌هاي گذشته چه اقدامات پليدي صورت داده اند. وي به بخش تاسف آور اقدامات اخير سعودي‌ها اشاره کرد و بيان داشت: چقدر بايد تاسف خورد که سعودي‌ها با حضور در آمريکا و تلاش زياد بخش قابل توجهي از منابع مردم مسلمان عربستان را تقديم دولت‌هاي دلال صفت آمريکا کرده اند؛ اما آن‌ها به جاي تشکر اعلام مي‌کنند اگر آمريکا از کشورهاي حوزه خليج فارس حمايت نکنند ظرف دو هفته از بين مي‌روند. لاريجاني گفت: آيا مردم حجاز تحمل اين تحقير بزرگ را مي‌کنند که در قبال پولي که از مملکت آن‌ها به جيب سياستمداران آمريکا سرازير شده، - آن هم براي تحريک عليه کشورهاي مسلمان با چنين الفاظي- آن‌ها را خوار و زبون کنند.