ارزش‌هاي دهه 60 يادتان هست؟

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر ديروز در ديدار جمعي از مسوولان و مديران نظام با تبريك اعياد و ماه رجب، اين ايام مبارك را فرصت‌هايي برجسته براي عبادت و توسل خواندند و افزودند: كليد حل مشكلات، «دعا، ياد خدا و اصلاح دل‌ها» است و ماه رجب عيد كساني است كه قصد اصلاح قلوب خود را دارند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر لزوم ايستادگي مسوولان بر اهداف اسلام و جمهوري اسلامي، گفتند: «تقوا» و «اجتناب از گناه، خيانت و دنياطلبي» كه عامل ايستادگي و براي مسوولان از اوجب واجبات است، در گرو تقويت ارتباط با خداست. ايشان با يادآوري روحيه انقلابي و خدمتگزارانه حاكم بر مديران كشور در دهه ۶۰، خطاب به مسوولان خاطرنشان كردند: آيا آن احساسات و رفتارهاي تحسين‌برانگيز را به ياد داريد؟ آيا آن بي‌اعتنايي به مال دنيا و اهتمام به خدمت را به‌ياد داريد؟ اشكال كار اين است كه گاهي آن ارزش‌ها فراموش مي‌شود.
رهبر انقلاب اسلامي راه جلوگيري از مبتلا شدن به غفلت و سقوط تدريجي را مراقبه خواندند و افزودند: همه ما مسوولان در جمهوري اسلامي احتياج به تعمير قلب خود داريم زيرا جمهوري اسلامي بر اساس اهداف و آرمان‌هاي مهمي همچون توحيد و شريعت الهي، عدالت، آزادي و استقلال به وجود آمده و با حكومت‌هاي متعارف در دنيا متفاوت است.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان‌شان با تاكيد بر لزوم ساماندهي فضاي كسب و كار به عنوان زيربناي اقتصاد كشور، افزودند: انجام اين كار جزو وظايف ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي است و آن ستاد نيز پيگير حل مشكلات است اما بايد كار با نيرو و انگيزه جوانانه دنبال و پيگيري شود.


ايشان همچنين با ابراز خرسندي از تبديل شدن مطالبه ايجاد پيام‌رسان‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي داخلي به مطالبه‌اي عمومي، گفتند: مسوولان بايد امنيت و حريم داخلي مردم و كشور را حفظ كنند. تعرض به امنيت و حريم داخلي مردم «حرام شرعي» است و نبايد انجام شود. رهبر انقلاب اسلامي افزودند: متصديان كار در دستگاه‌هاي دولتي و قضايي مراقبت كنند تا حريم داخلي زندگي مردم و اسرار آنها محفوظ بماند.
پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، آقاي جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور به نمايندگي از مسوولان، انتخاب شعار «حمايت از كالاي ايراني» را براي سال ۱۳۹۷، عالمانه و دقيق خواند و افزود: اگر اين شعار را عملياتي كنيم، اشتغال، رفاه و درآمد مردم افزايش خواهد يافت.
پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رهبري