اسناد انحراف جنسی ترامپ در دستان اف.بی.آی

شهروند | ماموران اف.بی.آی، روز دوشنبه به دفتر مرکزی «راک‌فلر» و اتاق  متعلق به «مایکل کوهن»، وکیل شخصی و قدیمی پرزیدنت ترامپ در هتل هجوم برده و اسناد و مدارک اقتصادی، ایمیل‌ها و مدارک مربوط به موضوعات مختلف ازجمله پرداخت پول به یک بازیگر پورن را ضبط کرده‌اند. گفته می‌شود که این کار، به  دلیل احتمال دست داشتن کوهن در کلاهبرداری بانکی صورت گرفته است.
ترامپ، واکنشی بسیار شدید نشان داده و این اقدام ماموران اف.بی.آی را «مایه ننگ» و «حمله‌ای به کشور ما» خوانده است. او وزارت دادگستری خودش را به راه‌انداختن کمپینی علیه خودش متهم کرده و همچنین ادعا کرده که ماموران اف.بی.آی به زور وارد دفتر کوهن شده‌اند.
مایکل کوهن یکی از افرادی است که رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ترامپ-‌روسیه به تحقیق درباره آنها پرداخته است.
دونالد ترامپ که پیش از جلسه خود با فرماندهان ارشد نظامی در کاخ سفید، در مورد احتمال حمله موشکی به سوریه سخن می‌گفت اف.بی.آی را متهم کرد که به شکل «شرم‌آوری» به دفتر وکیلش هجوم برده و «به معنای واقعی به کشور حمله کرده است.»


مشخص نیست که ماموران اف.بی.آی چگونه وارد دفتر کوهن شده‌اند، اما آنها حکم تفتیش داشته‌اند و معمولا این نیروها برای ورود به دفتر اشخاص حکم خود را ارایه می‌دهند.
پلیس پیش از انجام بازرسی تصریح کرده بود که از تیم «رابرت‌مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا نیز توصیه‌نامه‌ای دریافت کرده است؛ ولی این بازرسی به‌طور مستقیم با تحقیقات روسیه ارتباط ندارد. در میان اسناد ضبط شده مکاتبات ترامپ و کوهن نیز به چشم می‌خورد. «استفان رایان» وکیل کوهن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که این تفتیش و انجام تحقیقات از دفتر موکلم اقدامی «کاملا نابجا و غیرضروری» بوده است. او همچنین از توقیف مکاتبات محرمانه کوهن و موکلان وی خبر داده است.
رایان در بخشی دیگر از بیانیه خود اعلام کرد که کوهن با مقامات همکاری کرده است و به بازپرسان پرونده مداخله احتمالی مسکو در انتخابات آمریکا هزاران برگه اسناد تحویل داده است.
گفتنی است که رابرت مولر هم اکنون درحال انجام تحقیقات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین تبانی احتمالی مقامات مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ است. این درحالی است که روسیه اتهام مداخله در انتخابات آمریکا را رد می‌کند و ترامپ و کاخ سفید نیز بارها هرگونه تبانی شده‌اند.
ترامپ در سخنان شدیداللحن خود علیه اف.بی.آی از احتمال اخراج مولر اظهار تعجب کرده است. ماه ژوئن گذشته،
 او در جمعی خصوصی گفته بود که می‌خواهد مولر را اخراج کند، اما برای حل شدن این مشکل گفت‌و‌گوهایی انجام داده است.
او روز دوشنبه در این مورد گفته است: «حالا صبر کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی خواهد افتاد. بسیاری از مردم می‌گویند که باید مولر را اخراج کنم.»
رئیس‌جمهوری آمریکا، بار دیگر علیه «جف سشنز» دادستان کل، به دلیل به چالش کشیدن ترامپ در پرونده ارتباط با روسیه، سخن گفت. ترامپ همچنین به شدت علیه
 اف.بی.آی برای عدم انجام تحقیقات از هیلاری کلینتون که به گفته ترامپ «مرتکب جرم شده» انتقاد کرده است.
او همچنین از «راد روزنستاین» قائم‌مقام دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا که مسئولیت نظارت بر تحقیقات روسیه را دارد، انتقاد کرده و تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا را «گروهی از متعصب‌ترین افراد» نامیده است.  ترامپ گفته است: «این دیگر سطح جدیدی از بی‌عدالتی است.»
استفان رایان، وکیل کوهن در بیانیه خود، یورش ماموران اف.بی.آی را تأیید کرده و گفته است: «امروز، دفتر وکیل رئیس‌جمهوری ایالات متحده در منطقه جنوبی نیویورک با حکمی مورد تفتیش قرار گرفته و ماموران وارد دفتر موکل من، مایکل کوهن شده‌ و مدارک ارتباطی میان موکل من با موکلانش را
 ضبط کرده‌اند.»
رایان در ادامه گفته است: «به من توسط دادستان‌های فدرال اطلاع داده شده که این اقدام، ارجاعی از سوی دفتر مشاور ویژه، رابرت مولر
 بوده است.»
اسناد مربوط به پرداخت مبالغی از سوی کوهن به خانم استورمی دانیلز که گفته می‌شود با ترامپ ارتباط داشته نیز در میان مدارک ضبط شده است. به گفته یک فرد آگاه از تفتیش اسناد اطلاعاتی دفتر کوهن، موضوع پرداخت به «استفانی کلیفورد» بازیگر فیلم‌های پورن که به نام «استورمی دانیلز» شناخته می‌شود، تنها یکی از مواردی است که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.  کوهن چند روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۳۰‌هزار دلار به استورمی دانیلز، هنرپیشه فیلم‌های پورنوگرافی، پرداخت کرده بود که گفته می‌شود حق‌السکوت بوده تا ادعای رابطه جنسی‌اش با نامزد جمهوریخواهان را با رسانه‌ها مطرح نکند.
ترامپ که قبلا ترجیح داده بود در مورد این موضوع اظهار نظری نکند، هفته گذشته گفت که وی درباره این پرداخت هیچ اطلاعی ندارد و سوالات را به وکیلش ارجاع داد.
مایکل کوهن هرچند تأیید کرده که به استورمی دانیلز پول پرداخت کرده، هرگز درباره هدف از این کار صحبتی نکرده است.
استورمی دانیلز مدعی است که در گذشته با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته و خواهان آن است که رئیس‌جمهوری آمریکا در این‌باره شهادت بدهد. او می‌گوید دلیل توافق‌ سال ۲۰۱۶ نگرانی از امنیت خانواده‌اش بود، زیرا در‌ سال ۲۰۱۱ غریبه‌ای او را تهدید کرده بود «ترامپ را به حال خود بگذار.»
پس از آن‌که دانیلز گفت سکوت او لازمه پرهیز از تهدید خشونت بود، کوهن یک نامه «پایان و عدم تکرار» (که برای متوقف کردن یک عمل «غیرقانونی» تهیه می‌شود) برای او فرستاد.
این فرد مطلع همچنین گفته است که اف.بی.آی، ایمیل‌ها، اسناد مالیاتی و سوابق کسب‌وکار را نیز ضبط کرده است. ماموران به دفتر مرکزی راک‌فلر و اتاق وی در یک هتل یورش برده‌اند. این در حالی است که آپارتمان شخصی وی تحت بازسازی قرار دارد.
برای به دست آوردن حکم تفتیش، دادستان باید یک قاضی را متقاعد کند که ماموران اف.بی.آی، به احتمال زیاد، شواهدی از فعالیت‌های مجرمانه را پیدا خواهند کرد.