سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند

یک عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: پیشنهاد من به احزاب این است که به نخبه پروری و آموزش اعضای حزب توجه کنند و در سال پیشرو کادرسازی درونی حزب را جدی بگیرند. خانه احزاب بدون در نظر گرفتن گرایشات سیاسی کمک رسان احزاب در این راستا باشد.
محسن سرخو در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با ضرورت توجه احزاب به مباحث مربوط به مردم سالاری دینی برای فعالیت‌های سیاسی در سال 97 اظهار کرد: از آنجا که سازوکارهای حزبی یکی از اصلی‌ترین پایه‌های دموکراسی و نظام های مردم سالاری در دنیا محسوب می‌شود، کشور ما هم از این امر مستثنی نیست و مردم سالاری دینی بدون سازوکار حزبی معنا و مفهموم درستی پیدا نخواهد کرد.
وی ادامه داد: کادرسازی و نخبه پروری باید در احزاب شروع شود و به باقی جامعه تسری پیدا کند. احزاب باید تلاش کنند تا نخبه‌ها را به جامعه معرفی کنند تا آنها متناسب با توانایی های‌شان برای تصدی‌های مدیریتی کشور انتخاب شوند. این عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص لزوم آموزش دیدن افراد پیش از تصدی امور مدیریتی گفت: احزاب می توانند با آموزش دادن نخبگان و پرورش توانایی، آنها را برای پست‌های مدیریتی آینده آماده کنند. نباید اینطور باشد که افراد وقتی در مسئولیت های‌شان قرار می گیرند تازه با موضوعات آن حوزه آشنایی پیدا کنند. باید از قبل و از درون احزاب سازوکارهای لازم دیده شود تا پیش از آنکه افراد نماینده مجلس، نماینده شورا یا مدیر شوند، در احزاب با موضوعات مربوطه به صورت دقیق آشنایی پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد که اگر احزاب قوی و منسجم در تمام استان‌های کشور فعال نباشند، آموزش نخبگان محقق نمی شود. سرخو در ادامه گفت: احزاب باید کادر منسجم و قوی در سراسر استان‌ها داشته باشند تا بتوانند علاوه بر موضوعات معمول حزبی، نخبگان را نیز پرورش دهند؛ اینگونه است که احزاب می توانند نقش اصلی خود را در کادر سازی و در تداوم نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی ایفا کنند.


وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو عنوان کرد که بدون کادرسازی و نخبه پروری نظام دموکراتیک بر پایه مردم سالاری دینی محقق نمی شود و نمی تواند نیازهای کشور را تامین کند. این عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار خطاب به احزاب سیاسی ایران گفت: پیشنهاد من این است که احزاب امسال را سال کادرسازی و تقویت تشکیلاتی نام‌گذاری کنند. خانه احزاب می تواند کمک موثری داشته باشد تا احزاب صرف نظر از گرایشات سیاسی‌شان به تقویت سازوکارهای تشکیلاتی‌شان بپردازند. وی با بیان اینکه باید جلوی رشد احزاب انتخاباتی را گرفت، اظهار کرد: برخی از احزاب هستند که تنها در زمان انتخابات یک شبه اسم‌شان به میان می آید و بعد از انتخابات فیتیله فعالیت‌شان پایین کشیده می شود. چنین وضعیتی یک فعالیت سالم حزبی و سیاسی تلقی نمی شود. احزاب باید در طول سال کار مربوط به کادرسازی و آموزش را انجام دهند، نسبت به موضوعات مختلف تحلیل سیاسی داشته و از طریق رسانه‌ها خبر رسانی کنند. سرخو ادامه داد: در شرایطی که انفجار اطلاعات با فعالیت در فضای مجازی رخ می دهد، احزاب باید اخبار صحیح را به طور مناسب در اختیار اعضای خود قرار دهند. همچنین برای این اخبار تحلیل داشته باشند تا اعضای حزب تحلیل مناسبی از وضعیت موجود به دست آورند.
مد امسال ایران چه رنگی است؟
دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس از انتخاب رنگ زیتونی در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر برای استفاده در طراحی و تولید لباس در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش ایسنا، حمید قبادی درباره انتخاب رنگ سال توضیح داد: در بخش مسابقه زنده هفتمین جشنواره مد و لباس فجر از رنگ زیتونی در پارچه‌ها استفاده کردیم. بر اساس نظرات کارشناسان، زیتونی یکی از رنگ‌هایی است که به بخش‌هایی از اقلیم ایران نزدیک است و می‌توان از آن برای نمونه‌های عمومی استفاده کرد. از طرفی زیتونی قابلیت ترکیب و تلفیق با بسیاری از رنگ‌ها در حوزه مد و لباس را دارد. او با بیان اینکه ایران در دنیا به برخی از رنگ‌ها شهرت دارد، گفت: در دو سال گذشته از رنگ‌های آبی فیروزه‌ای و طیف رنگ‌های زرد و خانواده کویری استفاده کردیم. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم می‌شناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیه‌های‌شان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونه‌های مختلفی به این دو رنگ دیده می‌شود. دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس افزود: در دوره‌های قبل بحث‌های گسترده‌ای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچه‌های پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند. قبادی درباره اینکه استفاده از رنگ مُد سال در ایران چگونه به طراحان و تولید کنندگان پوشاک ابلاغ می‌شود، بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس تا کنون به شکل آزمون و خطا پیش رفته و اینکه به صورت حرفه‌ای مقدمات اولیه‌ آن فراهم شود و پیش از استفاده در لباس وارد پارچه یا نخ شود یا درباره آن اطلاع رسانی گسترده صورت بگیرد، انجام نمی‌دهیم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» ازمرگ سینماهای قدیمی در برابر پردیس‌های سینمایی و راه‌های جلوگیری از آن گزارش می‌دهد «ابتکار» تخصیص یارانه دو میلیاردی به احزاب را بررسی می‌کند تحزب یارانه ای نمایش قدرت میان مسکو و واشنگتن در آسمان و دریای سوریه در جریان است از جنگ جهانی کوچک تا جنگ جهانی سوم نجفی بالاخره رفت، حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد تلاش شورا برای انتخاب شهردار پایتخت در یک ماه آینده ژوبین صفاری مدار سقوط به سمت بی اعتمادی در حاشیه نمایشگاه عکس‌های کیارستمی از لوور، هنر عکاسی– نقاشی در ایران بررسی شد عکاسی شاعرانه آقای کارگردان «ابتکار» سناریوهای مختلف نجات شورترین دریاچه ایران را بررسی کرد حیات «ارومیه»؛ از «کاسپین» تا «وان» «ابتکار» تاثیرات نرخ گذاری دلار 4200 تومانی در بازار را بررسی کرد آرامش اجباری پس از توفان ارزی نوبخت: بازار ارز کل اقتصاد را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند سرخو: خانه احزاب در سال پیش‌رو به کادرسازی حزبی توجه کند