بارش برف و باران بهاری در 13 استان کشور

روز گذشته 13 استان کشور شاهد بارش باران، طوفان، آبگرفتی و مه‌گرفتگی غلیظ صبحگاهی بودند و این بارش‌های بهاری با شدت گرفتن در برخی از مناطق باعث بروز مشکلاتی برای مردم و تردد وسایل نقلیه شد. همچنین برخی از استان‌های شمالی و غربی کشور همچون بخش‌هایی از مازندران، اردبیل، آذربایجان‌های شرقی و غربی و... شاهد بارش برف بهاری و کاهش محسوس دما بودند. سازمان هواشناسی با اعلام تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر روی کشور هشدار داده است که در روزهای آینده نیز در بسیاری از نقاط کشور شاهد بارش برف و باران و همچنین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهیم بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با تعدادی از خبرگزاری‌ها گفت: تداوم فعالیت سامانه بارشی مستقر روی کشور به‌صورت بارش باران، گاهی به شکل طوفان تندری، به شکل رگبار و رعدوبرق و وزش تند باد لحظه‌ای و در برخی نقاط بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در این مناطق شود.
احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: با توجه به کاهش دما، فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی به شکل برف خواهد بود. وی افزود: روز یکشنبه (دیروز) این وضعیت را در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه غربی لرستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب سمنان، تهران (به‌ویژه مناطق جنوبی)، قم و شمال کرمان شاهد بودیم. همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، شرق گیلان، جنوب اردبیل و گلستان رخ خواهد داد.
وظیفه ادامه داد: امروز نیز در جنوب استان کردستان، کرمانشاه، مرکزی، نیمه جنوبی همدان، تهران، البرز، خوزستان، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق به‌ویژه نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی همین وضعیت را شاهد هستیم و بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، تهران، سمنان، جنوب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال و شرق لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.» او به ساکنان استان‌هایی که درگیر بارندگی شدید، آبگرفتگی و بارش برف هستند، توصیه کرد: با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه، توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود. همچنین با مشاهده سیلاب در مسیرهای عبوری از ورود با خودرو به درون سیلاب خودداری شود؛ زیرا غالبا به سبب گل‌آلود بودن، عمق سیلاب مشخص نیست.


برف و باران هوای تهران را پاک کرد
همچنین مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در رابطه با هوای تهران در روز سه‌شنبه گفت: نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا نشان‌دهنده برقراری شرایط کیفی هوای سالم در تهران است. این شرایط ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران تا فردا در شرایط سالم قرارداشته باشد.
شهبازی اظهار کرد: به تدریج در روز چهارشنبه(فردا) از میزان ناپایداری جوی کاسته خواهد شد و برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متربرثانیه و بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: دمای تهران طی24 ساعت آینده روند افزایشی خواهد داشت.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه: بازدهی 25 درصدی بازار سرمایه در سال 96 موگرینی: حفظ برجام برای اروپا حیاتی است تجمع بزرگ مردم سوریه در حمایت از اسد و جبهه مقاومت سه دستاورد جدید هوانیروز ارتش رونمایی شد رئیس قوه قضاییه: دستگاه قضایی از سیاست‌های ارزی اخیر دولت حمایت می‌کند در جلسه ستاد اقتصادی ساماندهی مسائل ارزی کشور اتخاذ شد: اختصاص 3 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز برای دارو و کالاهای اساسی وزارت اطلاعات خبر داد کشف محموله کلان مواد منفجره در مرزهای شرقی کشور مدیر سابق "اف.بی.آی": ترامپ فردی خطرناک و دارای رذائل اخلاقی است لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس ویتنام: فعالیتهای تروریستی منطقه با دخالت‌های نظامی آمریکایی آغاز شده است سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ دارویی تغییر قیمت نداشته است میخ دیگری بر تابوت اتحادیه عرب 30 فروردین تا 6 اردیبهشت؛ سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود نماینده تهران در مجلس خبر داد سوال از وزیران دادگستری و کشور در مورد سعید مرتضوی عضو شورای شهر: گزینه‌های مطرح برای انتخاب شهردار تهران گمانه زنی است بارش برف و باران بهاری در 13 استان کشور