قائمشهر خندید بابل گریه کرد

شهروند| روز گذشته، هفته آخر مسابقات لیگ یک در اوج حساسیت برگزار و در نهایت چهره دو تیم صعود کننده به لیگ برتر مشخص شد.  نکته قابل توجه اینجاست که سرمربیان دو تیم نفت مسجد سلیمان و نساجی بر عهده دو پیشکسوت استقلالی یعنی محمود فکری و جواد نکونام بود که توانستند با تجربه و دانش خود دست به کاری بزرگ بزنند و تیم‌های خود را لیگ برتری کنند.
نفت مسجد سلیمان با استرس قهرمان شد
همان طور که پیش بینی می‌شد نفت مسجد سلیمان توانست با  هدایت محمود فکری به عنوان تیم قهرمان لیگ یک جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد. آنها در هفته آخر فقط نیاز به یک امتیاز داشتند که دراین بازی به همین یک امتیاز هم رسیدند. البته نفت در دقایق 8 و 29 نیمه اول دو گل به حریف زد تا همه به این باور برسند که صعود آنها به لیگ برتر قطعی شده است. اما در ادامه مسابقه مس رفسنجان دو گل خورده را تا دقیقه 58 جبران کرد تا حساسیت به اوج خود برسد. چون اگر در ادامه یک گل دیگر توسط این تیم به ثمر می‌رسید نفت به رده سوم سقوط می‌کرد. با این وجود بازی در نود دقیقه با همین نتیجه 2-2 به پایان رسید و تیم شایسته نفت مسجد سلیمان توانست به لیگ برتر صعود کند.
نساجی و لمس آرزوی دیرینه با لیگ برتری شدن


نساجی محکوم به پیروزی پر گل در هفته آخر در بازی مقابل راه آهن بود. شاگردان جواد نکونام به خاطر تفاضل گل کمتر ( 4 گل) نسبت به خونه به خونه در رده سوم جدول قرار داشتند و ‌ برای لیگ برتری شدن حداقل 5 تا 6 گل باید به حریف خود می‌زدند. نکته قابل توجه اینجا بود که هواداران پرشور این تیم تمام سکوهای ورزشگاه تختی تهران را پر کردند و درتمام دقایق مسابقه به شدت تیم خود را تشویق کردند. در نهایت اما با وجود اینکه راه آهن قعر نشین با تمام وجود در این مسابقه بازی کرد،‌ نساجی توانست با نتیجه 6 بر صفر این تیم را شکست بدهد و لیگ برتری شود.  نساجی با این پیروزی بالاخره مزد سال‌ها صبر و  تلاش خود در لیگ یک برای صعود به لیگ برتر را گرفت و با شایستگی توانست  نماینده استان مازندران در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی کشور لقب بگیرد. بدون شک حضور نساجی و هواداران این تیم جذابیت های لیگ برتر را بیشتر خواهد کرد.
بدشانسی خونه به خونه
خونه به خونه تیم متمول بابل دیگر نماینده استان مازندران هم با این که تا قبل از مسابقات هفته آخر به خاطر تفاضل گل بهتر شانس بیشتری نسبت به نساجی برای لیگ برتری شدن داشت،‌ منتهی بازی این تیم مقابل برق جدید شیراز پیچیده شد. چرا که حریف اولین ل را به ثمر رساند و شوکی منفی به این تیم وارد کرد. خونه به خونه در نهایت به سخت‌ترین شکل ممکن توانست   دو گل به حریف بزند و برنده شود. اما با توجه به برد پر گل نساجی،‌ آنها شانس صعود را از دست دادند و در لیگ یک باقی ماندند.