مهار دو «شرور»


کورش شرفشاهي: نگاهي به تاريخ نشان مي‌دهد که تمامي‌جنگها و جنايتها از سوي افرادي صورت گرفته که خوي و خصلت جنون آميز دارند. اکنون نيز بار ديگر جهان با دو فردي رو به رو هستند که مشکل روحي رواني دارند و امکان راه اندازي جنگ هر لحظه از سوي آنان مشاهده ميشود. بنابر اين کنگره آمريکا و کابينه رژيم صهيونيستي آنان را محدود کردند.

  • کنگره آمريکا ترامپ را محدود کرد

در اين رابطه قانونگذاران آمريکايي اصلاحيه‌اي را به قانون اختيارات ملي پنتاگون افزودند که بنابر آن دولت ترامپ قادر نخواهد بود بدون دريافت مجوز از کنگره عليه ايران دست به اقدام نظامي‌بزند. به گزارش ايسنا از واشنگتن اگزمينر،کيث اليسون، نماينده دموکرات و از ارائه‌کنندگان اين متمم گفته تصويب آن که با حمايت نمايندگان هر دو حزب کنگره ممکن شده، اقدامي‌پرقدرت در خلاف جهت خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌اي و لحن خصمانه او است.اين نماينده دموکرات کنگره آمريکا در پيامي‌توييتري نوشت که هدف از افزودن اين متمم در حقيقت تاکيدي بر اين است که اختيار تصميم‌گيري درباره استفاده از اهرم نظامي‌در محدوده قدرت کنگره (آمريکا) است.

  • محدوديت نتانياهو

همچنين کابينه امنيتي رژيم صهيونيستي با پيشنهاد تعديل قانون اعلام جنگ موافقت کرد تا اختيار واگذار شده به نتانياهو براي اعلام جنگ از وي سلب شود. شبکه ۷ تلويزيون رژيم صهيونيستي با اعلام اين خبر افزود، در صورت تصويب اين طرح از اين پس نتانياهو و ليبرمن نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي به تنهايي اختيار اعلام جنگ را نخواهند داشت بلکه آراي کابينه امنيتي اين مساله را مشخص خواهد کرد.در پيشنهاد اين قانون تاکيد شده است، براي تصميم گيري جهت انجام هر نوع اقدام نظامي‌که احتمال وقوع جنگ را به همراه خود دارد بايد موافقت دولت نيز کسب شود. گفتني است اين دومين سلب صلاحيت نتانياهو طي هفته جاري است، پيش از اين نيز مقامات قضائي رژيم صهيونيستي نتانياهو را به دليل داشتن پرونده‌هاي تحقيقاتي در مورد فساد از انتصاب رئيس پليس سلب صلاحيت کرده بود.